Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

-Da tror jeg at jeg ville stått knallhardt på dette - skaden er ikke dokumentert før bilen ble flyttet fra der du leverte den inn, ergo er det Hertz som må bevise at skaden var tilstede da bilen ble levert inn og ikke er påført etter at bilen forlot din kontroll. Dette ansvaret kan de ikke lesse over på deg som kunde.

Ellers kan det jo, som hanse påpeker, være andre muligheter om Hertz ikke lar seg kue - mange reiseforsikringer dekker egenandel ved slike skader.
Ja - skal sette meg skikkelig på bakbena - den egenandelene skal koste hertz dyrt i timer og og drive inn :)
Men ja - mye kan skje på 4 timer og 1 km … skal bruke det for alt det er verdt.
Greia er jo at det er en app /playtform side som man kan laste opp bilder i før man begynner og bruke bilen. Det er på denne siden utleier laster opp sine bilder - vi hadde jo ikke lastet opp noe ( dumme som
Vi er) men det kan jo da hertz se og da er vi vel fritt vilt . Har lest 10talls ekspempler på nett hvor folk har fått regninger på felgskader fra hertz ( men tatt bilder uten og laste opp ) når de konfronterer hertz så legger hertz seg helt flat og sier at de de desverre har begått en feil
 
Redigert:
Ja - skal sette meg skikkelig på bakbena - den egenandelene skal koste hertz dyrt i timer og og drive inn :)
Men ja - mye kan skje på 4 timer og 1 km … skal bruke det for alt det er verdt.
Greia er jo at det er en app /playtform side som man kan laste opp bilder i før man begynner og bruke bilen. Det er på denne siden utleier laster opp sine bilder - vi hadde jo ikke lastet opp noe ( dumme som
Vi er) men det kan jo da hertz se og da er vi vel fritt vilt . Har last 10talls ekspempeler på nett hvor folk har fått regninger på felgskader fra hertz ( men tatt bilder uten og laste opp ) når de konfronterer hertz så legger hertz seg helt flat og sier at de de desverre har begått en feil
Dette hadde jeg kjørt på til de ikke orker/gidder mer. Sånt kan provosere meg noe helt inn i h....!
Til slutt vil det ende hos forliksrådet og hvis du kan dokumentere at bilen er flyttet på etter du leverte den har de ingen sak. Da blir det ord mot ord. Ikke gi deg!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: mannensomikkekunnele
Dette hadde jeg kjørt på til de ikke orker/gidder mer. Sånt kan provoserer meg noe helt inn i h....!
Til slutt vil det ende hos forliksrådet og hvis du kam dokumentere at bilen er flyttet på etter du leverte den har de ingen sak. Da blir det ord mot ord. Ikke gi deg!
Yes går en f**n i meg nå !
Haha merker at støttende ord gjør noe mer humøret - takk!
Jeg kan dokumentere at den er flyttet og de presterte også å sende meg ett bilde av tripptelleren - så den er flyttet og kjørt ! Skal aldri gi meg! Klokke-tidsssonen-æresord !
 
Yes går en f**n i meg nå !
Haha merker at støttende ord gjør noe mer humøret - takk!
Jeg kan dokumentere at den er flyttet og de presterte også å sende meg ett bilde av tripptelleren - så den er flyttet og kjørt ! Skal aldri gi meg! Klokke-tidsssonen-æresord !
Helt enig! Kjør på prinsipp hele veien såfremt du har god samvittighet.
Men husk @mannensomikkekunnele : ikke le!
 
Yes sir . Klokkeren samvittighet . Nei her skal det ikke en gang humres
1. Be om å få utlevert bildene etter forrige utleie av bilen. Disse sitter Hertz på, og kan potensielt redde deg dersom de viste skade allerede da. (Og, skal man være enda mer konspiratorisk - sjekk at det faktisk er samme felger på bilen(!))
2. Bestrid faktura/krav med en gang det fremsettes og gjør det klart at innkreving i så fall må gjøres rettslig (første stopp - forliksrådet i din kommune, ikke der Hertz har kontor). Da unngår du inkasso-sporet, og dersom du bor et stykke unna er det ikke gitt at Hertz bruker penger på å forfølge kravet engang dersom det innebærer reising for prosessfullmektigen.
3. Hoved- og kronargumentet er enkelt (som flere andre her har poengtert) -> Dersom Hertz ikke kan dokumentere at skaden var påført ved levering har de ikke oppfylt bevisbyrden. Det er ikke tilstrekkelig å vise til bilder tatt etter at bilen er flyttet på. Her kommer igjen de sist tilgjengelige bildene fra forrige leieforhold inn. Viser de skade er du uansett home free, viser de ikke skade har de styrket sin sak marginalt, men kommer fortsatt ikke unna at de først dokumenterte skadene etter at bilen ble flyttet.
 
1. Be om å få utlevert bildene etter forrige utleie av bilen. Disse sitter Hertz på, og kan potensielt redde deg dersom de viste skade allerede da. (Og, skal man være enda mer konspiratorisk - sjekk at det faktisk er samme felger på bilen(!))
2. Bestrid faktura/krav med en gang det fremsettes og gjør det klart at innkreving i så fall må gjøres rettslig (første stopp - forliksrådet i din kommune, ikke der Hertz har kontor). Da unngår du inkasso-sporet, og dersom du bor et stykke unna er det ikke gitt at Hertz bruker penger på å forfølge kravet engang dersom det innebærer reising for prosessfullmektigen.
3. Hoved- og kronargumentet er enkelt (som flere andre her har poengtert) -> Dersom Hertz ikke kan dokumentere at skaden var påført ved levering har de ikke oppfylt bevisbyrden. Det er ikke tilstrekkelig å vise til bilder tatt etter at bilen er flyttet på. Her kommer igjen de sist tilgjengelige bildene fra forrige leieforhold inn. Viser de skade er du uansett home free, viser de ikke skade har de styrket sin sak marginalt, men kommer fortsatt ikke unna at de først dokumenterte skadene etter at bilen ble flyttet.


Tusen takk for guidance og tips - skal gjøre alt! Sender nå melding til de hvor jeg ber om å se bilder fra siste uteleier.

Bor ett lite stykke unna i alle fall - kanskje nok til at det blit hæssel!