Klokkecafé – løst og fast om klokker

Sjekk denne! Bunnsolid investering! $100k og kommer garantert bare å stige

LOL
1727436425420.png

• Liker
Reaksjoner: Sciarra
Folke-tourbillon til en ikke fullt så folkelig pris :p Olivier Mory / BCP Tourbillons, som lager sveitsiske "billig-tourbilloner" til en voksende mengde merker som ikke helt har ressursene til å lage en selv.

Men har man dype lommer og vil støtte Donald, så er det kanskje like greit å få en "artig" klokke med på kjøpet ;)

• Haha
Reaksjoner: mr_frodo
Folke-tourbillon til en ikke fullt så folkelig pris :p Olivier Mory / BCP Tourbillons, som lager sveitsiske "billig-tourbilloner" til en voksende mengde merker som ikke helt har ressursene til å lage en selv.

Men har man dype lommer og vil støtte Donald, så er det kanskje like greit å få en "artig" klokke med på kjøpet ;)
Da tror jeg heller at jeg hadde kjøpt meg en Seiko 5 og sendt noen penger til Kamala. ;)

Liker også urverket og en spiselig pris.
37mm høres litt liten men kassen er ganske stor i lengden: 47mm.
Cuff Diver?

1000007186.jpg

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas
Liker også urverket og en spiselig pris.
37mm høres litt liten men kassen er ganske stor i lengden: 47mm.
Cuff Diver?
Ja den er fin, jeg liker hva Aquastar gjør. Om jeg en gang kommer over den lille aversjonen min for kulørt superlumina så er det en annen med lignende størrelse og kasseform som nok kommer til å bli valgt. Ikke samme prisklasse, dessverre.
IMG_1159.jpeg

Er det andre billige urverk som går like presist?
Kunne tenkt meg en seiko.Men vil ikke ha noe som går like unøyaktig som en standard sw200
For å si det sånn, er det ingen urverk som er like nøyaktig som det andre.
Da var du heldig, og det betyr ikke at alle lignende Powermatic urverk utgaver oppfører seg akkurat som ditt.
Fordi hvert enkelt urverk er mekanisk sett unikt.
De er produsert med en viss +/- toleranse, som alt i industrien.
Alle som jobber med metal, maskinering og industriarbeid koblet til produksjon vet det.
Akkurat som 2 biler som er produsert rett etter hverandre på samme produksjons bane, blir aldri til å fungere eller eldre akkurat på samme måte.
Som et eksempel: i en +1,5 / -1,5 enhet i toleranse, skal du ha en hel verden av forskjeller som fins i 3 enheter.
Det betyr at spørsmålet ditt kan ikke svares fordi svaret kan ikke garanteres.