Fasit i Skottland ble dessverre ikke under 50, men forbedret PB til 51:12 (56:55 ifjor) på 10k, så jeg er godt fornøyd.
Puls er snodige greier. Løp en 6:34 pace 6km i Singapore ( 28 grader da jeg dro ut 06:00) og gjennomsnitspulsen var nesten 10% høyere enn tilsvardende tur i 14 grader her hjemmeEtter en periode med nesten utelukkende kupert løping (200+ høydemeter per mil) og motbakker var det kjekt å se effekten på pulsen når man løp litt flatere. Målet for året får bli sub 130hr i 5:15 pacing på flatmark, så kanskje man kan forsøke seg på noe ultra etterhvert,
Vis vedlegg 381454
Puls er snodige greier. Løp en 6:34 pace 6km i Singapore ( 28 grader da jeg dro ut 06:00) og gjennomsnitspulsen var nesten 10% høyere enn tilsvardende tur i 14 grader her hjemme Vis vedlegg 381604
Røft tempo å holde under slike forhold over såpass distanse! Målet på hel er sub 3 timer? Eller 3,5?Frekk liten tremil i Flandern i dag, sammen med to belgiere, en ukrainer, en canadier og en libaneser. Gjørmete og jævlig, men fin fart og i rute til Valencia maraton om sju uker.
Vis vedlegg 382248
Har pers på 2:59, så hvis jeg kan holde meg rundt der, så er jeg fornøyd. Sekundærmål er i hvert fall å løpe innafor kvalifiseringstid til Boston, som jeg mener er 3:20 i klassen "Menn som har gitt opp å pushe 50." Får noen svar etter halvmaraton i Antwerpen førstkommende helg. Går det på under 1:27 der, så er jeg i rute.Røft tempo å holde under slike forhold over såpass distanse! Målet på hel er sub 3 timer? Eller 3,5?
Sterkt i hvert fall, å ligge rundt tre timer på full maraton.Har pers på 2:59, så hvis jeg kan holde meg rundt der, så er jeg fornøyd. Sekundærmål er i hvert fall å løpe innafor kvalifiseringstid til Boston, som jeg mener er 3:20 i klassen "Menn som har gitt opp å pushe 50." Får noen svar etter halvmaraton i Antwerpen førstkommende helg. Går det på under 1:27 der, så er jeg i rute.
Jeg har 6 uker igjen til kommende 10km løp i Skottland, og er (tro det eller ei) ganske godt i gang med oppkjøring. Kosten er strammet inn, løpestyrkeprogram er påbegynt og intervaller (om enn noe sent) skal begynnes på i morgen.
Noe annet jeg bør ta hensyn til? Gjøre?
Målet er milen på mindre enn 50min, og det er for en som p.t er 106,7kg.
Haha, nei kan ikke påstå noe annet! Godt jobbet det der, med 160km i beina siste to mnd! Hva er vekten? Og ja, lavpuls løping gir mye mer enn man tenker når man begynner. Fasit for min del er 4,43km på 30min i s2 (aldri over 150bpm).Denne posten og den påfølgende diskusjonen fikk meg til å revurdere mitt forhold til løping. Etter å ha lest gjentatte formaninger om rolig tempo så ga jeg løpingen et nytt forsøk, dette er status i dag (så ikke kom her å si at klokkeinteressen ikke er sunn ):
Vis vedlegg 383542
Vis vedlegg 383543