Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Min første Sub var en 2008 modell 16610 m-serie. Den kom med nyere boks enn den som er med i annonsen.

Min første Sub var en 2008 modell 16610 m-serie. Den kom med nyere boks enn den som er med i annonsen.
Ja, har en mistanke om at boksene ble endret 2007/2008-ish. Fant i hvert fall flere 16610 fra 2008/2008 på nett med gammel boks.

Det sagt, mange bokser ble kastet eller ikke delt ut - og jeg tipper en del forhandlere ga ut forskjellige bokser uten noen særlig systematikk. Jeg har selv kjøpt Rolex hos AD og latt boksen bli igjen :rolleyes:

• Liker
Reaksjoner: Matsmet og TomB
Litt marketing i D2 i dag.
Stilig når lenken får en egen reklame!

IMG_7757.jpeg

• Liker
Reaksjoner: Grendel og cityhpper
Ryktes om et sjokk av en prisstigning på gullmodeller over nyttår. Daytona spesielt.
Så sender mine tanker over til de som venter på Daytona i gull som ikke har fått allokering enda..

...så kommer den svake kronekursen som ekstra påslag, da Rolex utjevner valutaforskjeller. Prisene i NOK etter justeringen blir nok ganske så artige, da.

Ja, om dette slår til er det jo ikke mange prosentene for noen av modellene, med unntak av gull(y)

Hvis man skulle vært litt gæren.
Heeeeelt hypotetisk.
Hvilken gullklokke kunne man byttet 2023 - 126710 BLRN (oyster) i.
Snart jul. Er two-tone rimelig stabile i pris nå?

(Ja. Har registret prisoppgangen 1/1, Sikkert derfor innfallet kom nå).

Heeeeelt hypotetisk.

TT kommer ikke til å øke i pris brukt. De har jo bare falt siden forrige prisøkning som også var ganske høy. De faller mellom to stoler tror jeg, så ingen grunn til å stresse med det.

• Liker
Reaksjoner: Skogsmann
Heeeeelt hypotetisk.

Helgull: gammel day-date 36mm, kanskje ut en lenke
TT: 116613LN/LB, 116713, Dj41, YM

Er noe som helst stabilt i dagens marked? Ser 116503 annonseres fra 170-270’. Har fått tilbud om kjempefine for 200’. 16610 annonseres fra 90-120’, uten at alder og stand nødvendigvis reflekterer prisforskjellene…
Tror ikke brukte TT skal opp i pris iallfall, selv med kommende prisøkning.