Urmaker Bjerke

Jeg besøkte den nye Rolex Boutiquen i forrige uke i forbindelse med kjøp av ny Rolex klokke. Det meste her traff meg egentlig ganske positivt selv om jeg på forhånd nok var noe negativ rundt dette med å bestille tid.

Butikken er fantastisk. Punktum! Detaljene, varmen i lokalet, en helt annen diskresjon når du skal se og kanskje kjøpe noe litt dyrere. Behagelig rett og slett. Rolig stemning som gjør at du lettere finner deg til rette. Servicen var også upåklagelig. En ung, hyggelige selger dro meg rundt på full runde hvor det ble forklart om løsninger, detaljer og hva tankene til Rolex/Bjerke er. Helt knall.

Her er noen klokker jeg fikk prøve i forbindelse med besøket:

thumbnail_IMG_3243.jpg
thumbnail_IMG_3237.jpg
thumbnail_IMG_3240.jpg

To litt sjeldnere saker. Den ene ikke noe særlig, mens den andre skulle jeg gjort ganske mye for å rodd i land:

thumbnail_IMG_3231.jpg
thumbnail_IMG_3234.jpg

Jeg besøkte den nye Rolex Boutiquen i forrige uke i forbindelse med kjøp av ny Rolex klokke. Det meste her traff meg egentlig ganske positivt selv om jeg på forhånd nok var noe negativ rundt dette med å bestille tid.

Butikken er fantastisk. Punktum! Detaljene, varmen i lokalet, en helt annen diskresjon når du skal se og kanskje kjøpe noe litt dyrere. Behagelig rett og slett. Rolig stemning som gjør at du lettere finner deg til rette. Servicen var også upåklagelig. En ung, hyggelige selger dro meg rundt på full runde hvor det ble forklart om løsninger, detaljer og hva tankene til Rolex/Bjerke er. Helt knall.

Her er noen klokker jeg fikk prøve i forbindelse med besøket:

Vis vedlegg 387053Vis vedlegg 387054Vis vedlegg 387055

To litt sjeldnere saker. Den ene ikke noe særlig, mens den andre skulle jeg gjort ganske mye for å rodd i land:

Vis vedlegg 387057Vis vedlegg 387058
MEN det viktigste; hva kjøpte du?😛

• Liker
Reaksjoner: darkcho
Sett den avbildede GS over her noen ganger hos Bjerke, og den skiller seg virkelig ut IRL. Men, at hver GS som utgis skal ha et såpass markant prishopp er bare turn-off. Dessuten er jeg såpass "heldig" at jeg synes EVO9-urkassen og den tilpasset lenken er et tilbakeskritt for GS. "Alt var bedre før".

Er en grunn til at GS havnet på min liste over skuffelser.. Helt natta prispolitikk!
Kan ikke skjønne at de får solgt en eneste klokke når de begynner på samme galoppen som Omega og JLC. De to sistnevnte har jo i det minste et etablert navn i den vestlige delen av markedet. GS var i knapt i ferd med å finne fotfeste når de mistet hodet og ble griske. Dette skjønner jeg lite av. Tror neppe dette blir fruktbart for Bjerke heller Lett å gå forbi "båsen" til GS når det er et helt varehus med finere klokker til mindre/like mye penger.

Skivebom.

• Liker
Reaksjoner: Phenix
Jeg synes både Seiko og Grand Seiko er flotte klokker. Men de mister all sjarm når de blir stormannsgale. GS var jo et fantastisk kvalitetsmerke når de holdt seg i den priskategorien de hørte hjemme. Og da var de relevante. Når de gjør samme tabben som Omega blir de veldig fort irrelevante. Omega har jo gått i samme fella, sanert 100-talls mindre AD'er for å øke "eksklusiviteten" og bole prisene sine til himmels. Jeg kan bare ikke fatte at de selger mer klokker av det. Når denne strategien sprekker er det for sent å snu. Da har markedet snudd ryggen til de.
Det er ihvertfall min mening. For meg er det en prinsippsak å ikke kjøpe en Omega til fullpris. GS hadde jeg lyst til å prøve, men det har også gått over.

Japanske Yen går enda dårligere enn norske kroner:oops: Både svak Yen og Nkr taler for prisøkning på GS i Norge.

Nå har vel fortrinnet til GS vært at de har slått langt over sin vekt- eller prisklasse. Nå begynner dette fortrinnet å bli borte på en del modeller, i så fall for oss nordmenn.

Redigert:
Japanske Yen går enda dårligere enn norske kroner:oops: Både svak Yen og Nkr taler for prisøkning på GS i Norge.

Nå har vel fortrinnet til GS vært at de har slått langt over sin vekt- eller prisklasse. Nå begynner dette fortrinnet å bli borte på en del modeller, i så fall for oss nordmenn.

Reageres ganske kraftig ellers i Europa også. Husk at de kjører på med dressklokker i gull med høyere pris enn Patek ;)

• Wow
Reaksjoner: DJ41