Blodstrupmoen
Støttemedlem
-På den annen side ville jo billandskapet være ganske kjedelig om alle kjørte rundt i HiLux, HiAce og Land Cruiser - med en og annen Defender innimellom... (Apropos udødelige biler...)
Du meiner det blir mindre kjedelig med kinesiske forbruksvarer som må byttes ofte ? Faktisk levetid til elbiler veit vi jo ikkje helt endå, men en har jo sett at foreløpig så vrakes dei vesentlig tidligere en før . Mulig det har med stor kostnad å bytte batteri ? Og det er helt sikkert forskjell mellom merkene her også som andre biler , men akkurat no importerer vi potensielt store mengder med slikt "spesialavfall" frå blant annet Kina med båter som forurenser på høyde med samlet utslepp av feks heile Oslo.
![www.nettavisen.no](https://g.acdn.no/obscura/API/dynamic/r1/ece5/tr_2000_2000_s_f/1718775415000/nett/2024/6/19/7/mg4-foranskra1.jpg?chk=68B526)
Spår kinesisk elbil-dominans i Norge: – Knock-out
Om få år kan en av tre biler som selges i Norge komme fra Kina.
![www.nettavisen.no](https://r.acdn.no/article/nettavisen/favicons/favicon-32.gif)
Kanskje en burde straffe produsenter som produserer varer med kort holdbarhet og ha en levetidsgaranti.
Det hadde vært tingen det.
Dei som holdt biler eldre en 15 år i drift burde bli premiert .
Så skal en dra det inn i tråden så er det vel det eg ikkje liker . At en skal innføre miljøavgifter og skattelette som rammer folk og næringsliv for å spare utslipp i Norge, men som i praksis øker forbruket og dermed også utslipp globalt.