Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Et godt eksempel på det er miljøfartsgrense på ring 3 i Oslo om vinteren (60 km/t kontra 80 km/t på sommeren, uavhengig av føre. Med unntak av lørdag og søndag på utvalgte strekninger da, da gjelder den ikke).. Tullete fartsgrense som jeg ikke forholder meg til 😉
Det må være lov til å bruke skjønn. Tøysete lover kan betraktes som veiledende. Også kan de lovene som faktisk har noe for seg godt være litt mer rigide i overholdelse. Best sånn!

Eg har til dags dato ikkje hatt et einaste problem eller et pip frå komfyrvakta etter at den vart justert. Tåler damping av pinnekjøtt og langtidskoking av fenalår m.m uten problem .

Komfyrvakter er satans verk.

Komfyrvakten hjemme har jeg aldri hatt problemer med fordi den aldri ble installert. På fjellhytta er den byttet tre ganger på 5 år, og på sjøhytta ble jeg nylig «tvunget» av elektriker til å installere pga. nye kurser. Den kostet heldigvis «bare» en rimelig Seiko, men magefølelsen min sier er at den kommer til å koste elektrikeren dyrt når han har byttet den noen ganger... Det sagt, elektriker «garanterte» at de nye komfyrvaktene er av en helt annen kvalitet enn dem som ble installert for noen år siden. Time will show!