Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Det vil du ikke finne en elektriker som bytter ut. For det er nemlig påkrevd med komfyrvakt, iht. NEK 400.
Og å skru elektro uten å ha det minste peiling, er som å spille russisk rulett med 5 i tønna. Nei, så flink er du ikke. Selv ikke du.
Men jeg kjenner en elektriker som er så flink tenk!

Edit: og påstanden var at det er mulig å koble seg rundt det. Og det er det, ikke sant?

Edit: og påstanden var at det er mulig å koble seg rundt det. Og det er det, ikke sant?

-Det er det jo, men som predikanten prediker - det vil medføre et par tricky spørsmål fra det stedlige eltilsyn eller for den saks skyld forsikringsselskapet om man skulle være så uheldig å få et branntilløp på kjøkkenet.

Da er det langt å foretrekke å justere følsomheten til den fungerer som tiltenkt. (Et punkt 100% av installatørene stryker på i min anekdatiske erfaring - tre komfyrvakter har jeg vært utsatt for, alle tre måtte jeg justere selv etterpå.

Den første ga meg som et ekstranummer en ulmebrann da kjøkkenmontøren eller elektrikeren som installerte vakten ikke hadde evnet å sette støpselet i bunn i komfyrvakten så jeg fikk varmgang. De skyldte på hverandre, så den som endte opp med å få ekstraregningen for ny komfyrvakt, var undertegnede.

Men jeg kjenner en elektriker som er så flink tenk!

Det er mulig å kjøre i 200 i en 80-sone og, men det gjør det jo ikke mer lovlig av den grunn. Kjipt å risikere livet til resten av familien, bare fordi.. Da er det bedre å bruke nevnte flinke elektriker til å justere den man har eller skifte ut til en nyere og mer samarbeidsvillig komfyrvakt.

• Liker
Reaksjoner: Ivar
Det er mulig å kjøre i 200 i en 80-sone og, men det gjør det jo ikke mer lovlig av den grunn. Kjipt å risikere livet til resten av familien, bare fordi.. Da er det bedre å bruke nevnte flinke elektriker til å justere den man har eller skifte ut til en nyere og mer samarbeidsvillig komfyrvakt.
Det er vel best å justere vakten hvis en har. Men regner med at det er mange flere boliger som ikke har vakt enn som har montert i dette landet.

Jeg skal se om jeg finner ut selv på regulering eller med manualen.
Selv, har jeg vokst opp med gaskomfyr som egentlig er ideell for å lage mat.
Elektriske plater gjør det bare mer utfordrende når det gjelder matlaging :cautious:

• Liker
Reaksjoner: Erik_SG og Ivar