Og hvem bestemmer over salgsvarene nå som det stort sett har blitt boutique i boutique...?Spent på om de fortsetter med salgstradisjonen, eller dysser det ned etter oppbyggingen av nye butikken.
Og hvem bestemmer over salgsvarene nå som det stort sett har blitt boutique i boutique...?Spent på om de fortsetter med salgstradisjonen, eller dysser det ned etter oppbyggingen av nye butikken.
Jeg tror mye av skiftet i markedet til énmerkebutikker er nettopp for å hindre salg på varer som kommer forbrukeren til gode.
Det har vel @Jon Henrik snakket om på podcasten tidligere også?
Alternativet er vel å selge inventaret videre til gråmarkedet.Men de må jo bli kvitt hyllevarmere og tungsolgte modeller uavhengig om de er boutique eller ikke. Eller er jeg helt på jordet nå? De selger jo ikke alt krimskramset de er pålagt å ta inn selv om noen av merkene har fått boutiquestatus? Jeg vil jo anta at de uavhengig av det ønsker å bli kvitt dette på salg fremfor å la det støve i årevis.
Alt er nok salgbart bare det er billig nok. Jeg har sett modeller som har vært på salg 4-5-6 år på rad, men det er noe med prisen da. Men at de dumper til gråmarkedet tror jeg ikke de gjør. Men jeg har ikke fasit på det.Alternativet er vel å selge inventaret videre til gråmarkedet.
Er jo ofte modeller som ikke blir solgt når de først har salg også.
Ofte lurt på hva som skjer til slutt med disse klokkene.
Om ingen kjøper når noe er satt ned med 120k vil vel hvertfall ingen kjøpe den etter salget er ferdig.
Enig, tror ikke ADer selger til gråmarkedet i Norge. Om dette skjer i det store utland er jeg mere usikker på. Det er jo som sikkert alle vet at det påstås at Rolex ADer selger mere til gråmarkedet enn til ordinere kunder.Alt er nok salgbart bare det er billig nok. Jeg har sett modeller som har vært på salg 4-5-6 år på rad, men det er noe med prisen da. Men at de dumper til gråmarkedet tror jeg ikke de gjør. Men jeg har ikke fasit på det.
Det er vel mest i New York det skjer. 47th street er jo ganske kjent for det.Enig, tror ikke ADer selger til gråmarkedet i Norge. Om dette skjer i det store utland er jeg mere usikker på. Det er jo som sikkert alle vet at det påstås at Rolex ADer selger mere til gråmarkedet enn til ordinere kunder.
Tror ikke det er noe i veien for det. Har gjort det selv før. Altså spurt via mail om de har noen nærmere oppdatering etter at det har gått litt tid. De svarer så godt de kan, men ta det med en klype salt. Ofte så kommer det før estimert tid. Det er ihvertfall min erfaring.Ventet på Rolex-en min i 8-9 måneder nå fra Bjerke. Er det noe poeng med å ta kontakt med dem for en status? Skulle ønske man fikk en liten statusoppdatering når det har gått x antall måneder. Er mitt første «store» klokkekjøp og går ikke en dag uten at jeg tenker på det![]()
Du har vel fått et estimat? Som en tommelfingerregel kan du ta estimatet og trekke av 30% av tiden. De kommer som nevnt over alltid før tiden.Ventet på Rolex-en min i 8-9 måneder nå fra Bjerke. Er det noe poeng med å ta kontakt med dem for en status? Skulle ønske man fikk en liten statusoppdatering når det har gått x antall måneder. Er mitt første «store» klokkekjøp og går ikke en dag uten at jeg tenker på det![]()
De estimatene er jo bare tull og ganske romslige. F.eks. har jeg fått tidligere forespeilet 12-18 mnd leveringstid. Når jeg hørte underveis ble dette justert til 10 mnd og reell leveringstid endte med 8 mnd.Du har vel fått et estimat? Som en tommelfingerregel kan du ta estimatet og trekke av 30% av tiden. De kommer som nevnt over alltid før tiden.
Helt enig. At de kommer før er jo bare stasJeg syns det er helt topp at Bjerke evnt andre forhandlere overestimerer levering på en gitt klokke.
Som nevnt over blir klokkene alltid levert før tiden og det blir å regne som en gulrot, syns jeg![]()
Ble spurt om det samme. Veldig greit å forholde seg til for både kunde og butikk.Det virker som Bjerke har innført en ny praksis fra høsten 2024 når jeg kom på liste. Jeg fikk estimert 12-18 mnd.
Når jeg bekreftet bestillingen så måtte jeg svare på om jeg ønsket å forholde meg til estimert leveringstid, eller om jeg ønsket tidligere hvis levering fra Rolex ble kortere enn antatt. Dette synes jeg er en fin løsning for da kan hver enkelt kunde tilpasse levering opp mot egen økonomi. Bjerke slipper også å ringe rundt til kunder som ønsker å vente litt.
Helt enig at dette er en fin løsningDet virker som Bjerke har innført en ny praksis fra høsten 2024 når jeg kom på liste. Jeg fikk estimert 12-18 mnd.
Når jeg bekreftet bestillingen så måtte jeg svare på om jeg ønsket å forholde meg til estimert leveringstid, eller om jeg ønsket tidligere hvis levering fra Rolex ble kortere enn antatt. Dette synes jeg er en fin løsning for da kan hver enkelt kunde tilpasse levering opp mot egen økonomi. Bjerke slipper også å ringe rundt til kunder som ønsker å vente litt.
ja, slik har det blitt. kondolererInnom hovedstaden en tur i helga. Første besøk i Bjerkehuset - veldig flott og mye pent å se på. Hovedsaklig innom for å sjekke ut noen nye reimer til Panerai, og der ble jeg møtt med god hjelp!
Deretter gikk turen innom Thune, der var det også mye flott å se, og servicen var topp da det var litt færre folk og vi fikk tid til å sette oss ned å se på flere stilige kokker, blant annet helgull Speedmaster med grønn skive som var virkelig flott.
Til slutt prøvde jeg meg på Rolex, der kom jeg ikke inn... Jeg hadde ikke bestilt time, og det var ingen tilgjengelige ansatte til å følge meg (nye retningslinjer ble jeg fortalt). Ble fortalt å komme tilbake en time senere, noe jeg gjorde, men fikk ikke mulighet til å komme inn da heller. Litt kjipt når man ikke er i hovedstaden så ofte, men men.