Tråden om politikk, religion, filosofi og samfunn

Status
Stengt for ytterligere svar.
Apropos "bil i by"-debatten. I Rotterdam hadde tidligere en lov som sa at man ikke kunne kjøre biler eldre enn fra år 2000 inne i bykjernen. Det er jo genialt. Da slipper man jo å stå i kø med de fattige...

• Liker
  • Haha
Reaksjoner: backern87 og Grendel
Joken var at folk som har 23500 i indeksfond er veldig raske til å angripe ethvert forslag om å beskatte milliardærer med at den radikale venstresiden ikke forstår at the zuck ikke har alle pengene i banken. Men når han kjøper sitt n’te privatfly er plutselig ikke likviditeten et like stort problem!E
Enig med deg her. Så fort folk tror at de kan på sikt oppnå en formue, eller sitter litt godt i det (har jo Jaguar, hytte og Patek!), så er man på milliardærenes side.

Den største og mest suksessfulle scammen i USA er å få folk til å fokusere på kjønn, rase og Isreal, mens de blir tråkket på av økonomien som begge partier fører.

• Liker
Reaksjoner: speedieThomas og vgru
17388317790306510427330713546761.jpg
IMG_20250206_111943.jpg

Redigert:
Israel vil ferdigstille den etniske rensingen av palestinerne ved å blant annet sende palestinerne til Norge. Ord blir fattige. Verre en apartheid.

Enda en grunn til at det var godt å få Trump tilbake i førerstolen:

• Haha
Reaksjoner: Preacher og Edward
Med Jens Stoltenbergs finansministerpost og det plutselig hoppet på meningsmålingene,
så var det litt artig med kommentarer som : Jensus Kristus tilbakekomst, og at Støre nå ble Statsminister i en Stoltenberg-regjering:)

Redigert:
Med Jens Stoltenbergs finansministerpost og det plutselig hoppet på meningsmålingene,
så var det litt artig med kommentarer som :Jens Kristus tilbakekomst, og at Støre nå ble Statsminister i en Stoltenberg-regjering:)
Jens har nok mer troverdighet enn tåkefyrsten 😊 så det er ikke så rart det slo voldsomt ut. Men paradoksalt at AP som har fremmet kvinnesaken så voldsomt nå kjører en frekk trio med gamle menn som pusher 60 😅
Desperasjon?

Hvis vi øker fartsgrensene til 200 km/t så er det nesten ingen som kjører for fort.

@OddE

Vel . Du veit ka som står for desidert størst omsetting på det illegale markedet av smuglervarer ? Jo det er tobakk alkohol det .
Begge deler kan kjøpes fult lovlig i butikk . Så nei , eg har absolutt ingen tru på legalisering av noke som helst .
ordensmakten veit garantert kem som står bak det meste så burde no gå å få stengt ned organisasjoner med litt tilpassing av lovverket .

Byproblem som en må løyse i byn ;)

dere som harselerer med nazitesla har mista det, men kjør på 🚓🚨🚑
Vel, vel - mulig det, men jeg har i hvert fall ikke mistet det like mye som mr. Musk :p

Skulle vel egentlig vært postet i humor- eller bilsnakktråden, men i etterpåklokskapens lys synes jeg for så vidt at det passer like fint her.

Jeg tror selvfølgelig ikke at Tesla-eiere flest identifiserer seg med mr. Musks ekstreme høyrevridde ideologi, men det er jo likevel gøy å harselere med merkevaren. Merkevaren har åpenbart fått seg et skikkelig skudd for baugen, når den eksentriske frontfiguren fremstår som en fullstendig tulling.

Jeg liker teknokraten Musk, men ikke oligarken Musk.

Status
Stengt for ytterligere svar.