Tråden om politikk, religion, filosofi og samfunn

Jeg fatter meg noe kortere i svaret, men tror du ikke den nye regjeringen blir såpass høyrevridd at det er litt håp?
Det shitshowet som har holdt på i fire år nå kan jo faktisk trigge mange til å ville ha en skikkelig opprens.
Høyre er omtrent like langt til venstre som AP, kun mikroskopiske forskjeller. Så noen endring i politikken er ikke sannsynlig.

Høyre er omtrent like langt til venstre som AP, kun mikroskopiske forskjeller. Så noen endring i politikken er ikke sannsynlig.
Høyre er jo mer et sentrumsparti. Men FrP kan jo gjøre litt vei i vellinga. De er vel strengt tatt det eneste partiet som befinner seg på Høyreflanken lenger.

Da må de i såfall bli det klart største partiet, det kan holde hardt?
Jeg er faktisk ikke så helt sikker. Norge krever forandring nå, og da er jo FrP det partiet som lover mest. Men om de blir store nok til å få bestemme? Jeg tror kanskje det akkurat ved dette valget.

Jeg syns det er mest fascinerende at folk tenker det skal bli en forandring. Same shit, different wrapping.
Jeg har i mine drøye 38 år på kloden aldri stemt, og kommer aldri til å gjøre det heller.
Jeg betaler min skatt med glede, og klager aldri over hvordan ting styres. Hvordan skattepengene mine forvaltes derimot, der kan jeg ha en og annen mening, men de holder jeg meg for meg selv.
Men det er på tide og finne frem popkornet, for shitshowet er godt i gang.

• Liker
Reaksjoner: Hapå, Edward og UJU
Det bare handler om å komme seg ut fra hele prosjektet Europa har blitt utsatt siden begynnelsen av 70 tallene.
EU handler om dette men få folk forstår det, for det var ikke sånn EU ble presentert.
Man kan kalle prosjektet med mange navn, men sannheten er at det går imot selveste naturen til mennesker, som handler om å preservere seg og sine, ved å videreføre arven eller kulturen sin.
Og det er grunnen til at sånn politikk kan ikke overleve, og skal fremme et veldig hardt tilbakeslag av selveste folket.

IMG_1500.jpeg

Redigert:
Jeg syns det er mest fascinerende at folk tenker det skal bli en forandring. Same shit, different wrapping.
Jeg har i mine drøye 38 år på kloden aldri stemt, og kommer aldri til å gjøre det heller.
Jeg betaler min skatt med glede, og klager aldri over hvordan ting styres. Hvordan skattepengene mine forvaltes derimot, der kan jeg ha en og annen mening, men de holder jeg meg for meg selv.
Men det er på tide og finne frem popkornet, for shitshowet er godt i gang.
Same shit, og shitshowet er i gang? Vel politisk debatt kan vel gjerne kalles det. Grunnen til at det egentlig ikke blir noen forandring er jo at folk stemmer på de samme partiene, og at ingen av de har flertall. At f.eks FrP var i regjering for endel år siden og at de som stemte FrP da trodde at det ville bli en forandring bare fordi FrP var i regjering ble skuffet på de fleste områder. Grunnen er jo at man som kjent skal ha over 50% av flertallet på Stortinget for å få «full uttelling» på partiprogrammet. Og det er det vel bare AP som har hatt i noen år etter krigen, tok vel slutt på 50-tallet?

Det er jo derfor det blir spennende å se hva Trump får til denne gangen når republikanerne har flertall og full kontroll, at det blir forandring er det ingen tvil om, men blir det til det bedre? Det gjenstår å se, spesielt spennende å se hva tariffene og en kommende handelskrig kan føre til, snakk om shitshow.

De som vil ha forandring bort fra svenske tilstander blir nok skuffet med FrP. Her i Oslo er de to øverste plassene besatt av liberalister. Wara og Velle har begge solid forankring som liberalister.
Sylvi fremstår også som mer moderat enn for bare noen år siden.
Erna på den andre siden har blitt tøffere. Og sagt det har vært for stor innvandring de siste 20 årene og at de neste 20 ikke kan bli sånn.
FrP tok oppgjør med de liberalistisk-orienterte på Bolkesjø for noen tiår siden, men nå kryr det av ideologiske liberalister i frpu og de virker være tilbake i voksen partiet også.
For de som ønsker økonomisk sterk motstand mot velferdssamfunnet har de nå noe å stemme på. Noen sier at bare liberalistiske høyrepartier er egentlige høyrepartier.
FrP har blitt diffuse. Den nasjonalkonservative delen er svekket. Spesielt med at Tybring-Gjedde nå er helt ute.

"Erna på den andre siden har blitt tøffere. Og sagt det har vært for stor innvandring de siste 20 årene og at de neste 20 ikke kan bli sånn."

INGEN pro-EU politiker er imot kontinuerlig innvandring fra ikke vestlige land.
Denne politikken har aldri skiftet.
Alle som har lest seg i EU prosjektene vet det.
EU ønsker også å forstørre seg mot østen gjennom Balkan området, og ned til Georgia.
Høyre må overleve for å kunne kaste Norge videre inn i EU, og skal si hva som helst for å leve en dag til.
Kommer Høyre på makten, skal de bare si at de må følge EU direktivene, FN konvensjonene...Hva som helst.
Jeg liker best å huske at Erna sa at Merkel var forbildet sitt.
Vi har å dele med folk som tar hver sin tur og spiller falsk opposisjon.
Og selvfølgelig, er du anti-EU, er du bestandig "ultra ekstremt yttersthøyre", "diktator fascist" og må vekk for å "redde demokratiet" ;)

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Da er jo majoriteten av folket i Norge fascister da Hammerfjord? Mtp EU.
Personlig stemmer jeg ikke Høyre, men det Erna sa er i hvertfall det tydeligste noen norsk politiker har sagt på en god stund. FrP er en skygge av seg selv. Ikke fordi de noen gang har vært så himla gode.

Innvandring er heller ikke ett problem det man trenger skjære alle over en kam. Det er forskjell på en iraker med islamist-sympatier og en sykepleier fra Filippinene. Men det kan man ikke si. Kompatibilitet burde i større grad ha noe å si. Men det er en vanskelig balansegang.

• Liker
Reaksjoner: Hammerfjord og UJU
Da er jo majoriteten av folket i Norge fascister da Hammerfjord? Mtp EU.
Personlig stemmer jeg ikke Høyre, men det Erna sa er i hvertfall det tydeligste noen norsk politiker har sagt på en god stund. FrP er en skygge av seg selv. Ikke fordi de noen gang har vært så himla gode.

Innvandring er heller ikke ett problem det man trenger skjære alle over en kam. Det er forskjell på en iraker med islamist-sympatier og en sykepleier fra Filippinene. Men det kan man ikke si. Kompatibilitet burde i større grad ha noe å si. Men det er en vanskelig balansegang.

Top EU folk i Brussel tåler ikke motstand.
Stemmer du feil, må du stemme igjen til det blir rett...
Nei, for min del, er ikke alle skjært over en kam.
Men som du sier, handler det om kompatibilitet, og denne faktoren veier ikke mye i politikken som har vært ført og som er fortsatt ført.

Britisk avis anklager Norge for Sovjet lignende tilstander:

https://www.dagbladet.no/nyheter/sovjet-anklager-mot-jonas/82622115

Det er greit det, Støre kjører på selv om nordmenn fortsetter å flytte til Sveits. Ikke det at Sir Keir Stalin er stort bedre, britene har også begynt å flytte på seg, ikke pga formueskatt men på grunn av andre skatter og avgifter som f.eks en brutal arveavgift og en rekke andre innstramminger.

Nei, hva skal en forvente fra et regjeringsparti for å unngå kriminalitet og da særlig nark. Diktatur og dødsstraff fungerer ikke, det har vært forsøkt mang en gang siste 50 år uten særlig resultat. Vi kommer ikke til å oppleve særlig endring på det feltet før noen tar radikale grep, og da er eneste uprøvde i Norge, full legalisering av nark for å fjerne butikken til krimbandene. Om frp tror de vil oppnå noe med å true og sanksjonere kommer de til å bli skuffet

• Liker
Reaksjoner: Swearengen
Hvis vi skal legalisere Narkotika så er det en fullstendig fallitterklæring. Da mister jeg fullstendig trua på det samfunnet vi lever i. Det vil alltid være kriminelle uansett, det er vel ingen som tror de bare blir lovlyde borgere hvis man får kjøpt nark på Kiwi. Nei, få slått ned på faenskapet og øk strafferammen så det ordentlig smeller. Å sitte på hotell i Norge i et par år blir ikke sett på som straff engang av utenlandske kriminelle.
Norge må slutte å være den dumsnille og naive onkelen som tror det hjelper å ta i kriminelle med hvite hansker.

Britisk avis anklager Norge for Sovjet lignende tilstander:

https://www.dagbladet.no/nyheter/sovjet-anklager-mot-jonas/82622115

Det er greit det, Støre kjører på selv om nordmenn fortsetter å flytte til Sveits. Ikke det at Sir Keir Stalin er stort bedre, britene har også begynt å flytte på seg, ikke pga formueskatt men på grunn av andre skatter og avgifter som f.eks en brutal arveavgift og en rekke andre innstramminger.
Norge har jo blitt kalt den siste sovjetstaten så lenge jeg kan huske. Da er det vel noe i det da? Når sosialister får styre blir det jo sånn.

Kommunismen er sosialismens endelige mål.

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Nei, hva skal en forvente fra et regjeringsparti for å unngå kriminalitet og da særlig nark. Diktatur og dødsstraff fungerer ikke, det har vært forsøkt mang en gang siste 50 år uten særlig resultat. Vi kommer ikke til å oppleve særlig endring på det feltet før noen tar radikale grep, og da er eneste uprøvde i Norge, full legalisering av nark for å fjerne butikken til krimbandene. Om frp tror de vil oppnå noe med å true og sanksjonere kommer de til å bli skuffet

Skaden er allerede skjedd, det partiet som kjører den mest restriktive innvandringspolitikken vil være det beste til å iallfall prøve å reparere noe av skadene, og det er ikke hverken AP eller Høyre.

FrP er vel også det eneste av de etablerte partiene som har sagt at de har som mål å redusere statens størrelse, nå bruker vel den norske staten 62-63% av hver krone av det norske BNP, sinnsykt høyt og hverken AP eller Høyre synes å ha noen som helst planer om å då gjort noe med det.

Hvis vi øker fartsgrensene til 200 km/t så er det nesten ingen som kjører for fort.