acnorway's samling og galleritråd

Takk for det!

Tja hva var det jeg målte da :confused: Tror det var noe sånn som 18-18,5 cm, men husker ikke helt.

Armidaen oppleves som ganske stor, men det er jo bare en vanesak. Dersom jeg har den helt nederst på hådleddet så gnager kronen littegrann da den er ganske stor. Så jeg må ha den litt annerledes plassert på hånden i forhold til hvordan jeg bruker de andre klokkene mine. Det er ikke snakk om mye altså, bare en liten justering.

Takk for komplimenter ang Tissoten :) Dersom lenken skulle ryke er nødløsningen å bestille threaded bars og skjære et hakk i en vanlig rem. Resultatet kan jo bli så som så avhengig av hvor nøye man er, men det er mulig. Når det er sagt så hadde jeg nok bestilt meg en deleklokke med intakt lenke dersom den skulle ryke, men den er i ganske god fatning som du sier så jeg er ikke bekymret.

Blir spennende med unboxing ;)

Hvordan gjusteringer er det snakk om? Selv får jeg ett stort rødt merke av kronen på den som gjør ganske vondt, vurdere å sette den på høyre armen.
 
Hvordan gjusteringer er det snakk om? Selv får jeg ett stort rødt merke av kronen på den som gjør ganske vondt, vurdere å sette den på høyre armen.

Bare at jeg plasserer klokken bittelitt lenger opp på armen (bort fra håndleddet) slik at kronen ikke gnager :)

Kjennes litt uvant ut i starten, men det er bare en vanesak.
 
Prøvde dette noen timer i går, men da sklir den bare ned mot håndleddet igjen. Gnaginga fra kronen er vel også en vanesak, huden herdes snart! :D
 
DSC_1267_1_zps72a3c33b.jpg

Hvilken reim er dette og hvor har du kjøpt den?
Har prøvd å unngå å spørre så jeg kanskje skulle kunne unngå kjøp, men nå klarer jeg ikke denne selvtorturen lenger:eek:
Rett og slett nydelig:cool: @acnorway
 
Redigert av en moderator:
Hvilken reim er dette og hvor har du kjøpt den?
Har prøvd å unngå å spørre så jeg kanskje skulle kunne unngå kjøp, men nå klarer jeg ikke denne selvtorturen lenger:eek:
Rett og slett nydelig:cool: @acnorway

@Wangensten den ble kjøpt av ebay-brukeren kekes7. Det ser dessverre ikke ut som han har akkurat denne inne lenger, men han har noen andre fine natoer. Den er også litt lysere enn det ser ut som på bildet :)

Remen het i sin tid: VINTAGE DISTRESSED CHOC BROWN TAN MUSTARD LEATHER NATO
 
Redigert av en moderator:
Fremtidsplaner

Nå har har fremtidsplanene mine vært entydige såpass lenge at jeg drister jeg til å legge ut en post om de. Så vil jeg forhåpentligvis klare å følge dem opp.

Først og fremst må Breitlingen dessverre forlate samlingen for å frigjøre litt kapital. Skulle gjerne ha beholdt den da jeg synes det er en veldig flott klokke, men med begrenset økonomi må det prioriteres.

Den første klokken jeg så skal ha inn i samlingen er en Rolex. Jeg har klart å forelske meg i en klokke som ikke får alt for mye kjærlighet her inne, nemlig 16613. Jeg skal ikke si for sikkert at det er en klokke jeg aldri kommer til å flippe, men det er en klokke som passer veldig godt inn i samlingen min akkurat nå.

2048.jpg


Personlig klarer jeg ikke helt å se hvorfor den ikke er så godt likt. I mine øyne er den nydelig! Jeg har sett kommentarer som "klokke for nyrike show offs", men da får jeg heller bare bære den merkelappen om det er det folk velger tro. Jeg har dessverre enda ikke fått sett klokken i virkeligheten så dersom noen sitter på en slik og er villig til å la meg prøve så gjerne skrik ut :)

sub3.jpg


Etter Rolexen har kommet i hus starter sparingen til en Panerai. Forhåpentligvis klarer jeg kanskje å realisere den drømmen iløpet av 2014. I utgangspunktet hadde jeg bestemt meg for at det måtte bli en PAM312.

PAM312_00016328.jpg


Denne er fortsatt absolutt en av favorittene, men nå har det plutselig åpnet seg en ny verden med Paneraier for meg. Jeg fikk nemlig prøve @Dr. Fiddy sin Fiddy på GTG i Trondheim. Da ble konklusjonen at 47 mm var for stort for mine håndledd og at 44 mm gikk til nød, men så fikk jeg igjen prøve noen 47 mm Paneraier på GTG i Oslo. Både @Thomas84 sin PAM423 og @Minuteman sin PAM372 ble prøvd på hånden og nå virket plutselig ikke 47 mm så stort lenger..

panerai_pam127_luminor_1950_img_6325.jpg


wristscan_image.2545698.jpg


PAM423 på mine håndledd:
DSC_1534_zps2247e8ae.jpg


Så nå er det med andre ord ganske mange flere modeller å velge mellom for min del og jeg ville ikke blitt overrasket om jeg endte med en 47 mm. Gleder meg til jakten begynner for alvor :mrgreen:

Ellers har jeg også vurdert å bytte ut en annen klokke i samlingen, men disse planene holder jeg mellom meg selv og Salon Privé foreløpig ;)
 
Redigert av en moderator:
Tidssonen klokkerull

Må få skryte litt av Tidssonens nye klokkeruller! Var så heldig å få en av disse på GTG'en i Oslo. Min tidligere resieboks har vært en "rull" med to små puter istedet for en lang pølse og jeg må si at jeg liker pølse-løsningen bedre. For det første har jeg nå plass til 3 klokker, ja kanskje til og med 4 av de litt mindre klokkene, og for det andre virker kvaliteten å være 10 hakk høyere. Klokkene ligger også veldig stabilt og fint inni rullen :)

Slenger med et bilde av herligheten fylt med vintage-samlingen:
DSC_1600_1_zpsac4581ce.jpg
 
Klokka er mer spenstig enn en tradisjonell stålutgave. Jeg liker´n. :) At den er litt anderldes gjør den attraktiv. Så skal jeg også være så ærlig at den kledde bedre skinnatoen enn lenka med gull. Med den natoen ble den litt vintageaktig.
 
Min første Rolex: Rolex 16613 (Solgt)

DSC_1694_1_zps35210213.jpg


DSC_1691_1_zps6c9afa37.jpg


DSC_1677_1_zps5ff95f41.jpg


DSC_1918_1_zpsdad707e4.jpg


Den første klokken jeg noen gang spottet og kjente igjen var en 16613 med sort skive på en som tidligere jobbet på min nåværende arbeidsplass. Jeg syntes selv den var vanvittig pen og det er også første gang jeg har spurt noen andre om å få se nærmere på klokken deres. Klokken fikk raskt kult-status hos meg og jeg lekte med tanken om at jeg en vakker dag skulle eie en slik.

Spol frem ca ett år og klokken er i mitt eie :mrgreen: Det hadde jeg ikke trodd! Men så hadde jeg heller ikke trodd at jeg skulle sitte på en klokkesamling som jeg for et par år siden ville sett på som latterlig dyr og totalt unødvendig. Må ærlig innrømme at jeg fortsatt egentlig synes det er drøyt å ha slike verdier låst i klokker (selv om samlingen min er beskjeden i forhold til mange andre her inne) når man enda er student (ihvertfall noen måneder til) og det hadde vært langt mer fornuftig å fylt opp BSU’en og sparekontoer. Også er det selvfølgelig lett å si at det bare er låst kapital som kan frigjøres når som helst, men faktum er jo at det er lettere sagt enn gjort. Merker selv at det skal være rimelig krise dersom en klokke skal ryke ut av samlingen uten at det er til fordel for en annen klokke.

Men nå sporet jeg litt av. Tilbake til klokken:
Jeg hadde fulgt med markedet en stund når denne endelig kom til salgs og det var lite av 16613 å se. Når det dukket opp en med blå skive her på forumet var jeg veldig nærme å slå til. Kun en liten stemme i hodet mitt som sa at jeg heller burde vente på en med sort skive holdt meg tilbake.

Når denne kom på markedet var jeg raskt ute for å sikre meg den. Og jeg angrer ikke et sekund! Godfølelsen kom med en gang klokka kom på armen! Jeg vet at mange ikke liker TT og synes de er veldig prangende, men jeg bryr meg rett og slett ikke om hva folk tror eller syns. For jeg digger den! Jeg synes at stålet toner ned klokken akkurat passe mye til at gullet bare gir en kul effekt. I tillegg gjør det at klokken går veldig godt til skjorter og blazere, noe som jeg bruker mye til daglig. Til de typiske beater-aktivitetene har jeg andre klokker.

Mitt forhold til denne klokken endte med at jeg fikk et bud på den som jeg rett og slett ikke kunne si nei til. Da måtte den gå ettersom den ikke var en langsiktig keeper. Prøver nå å sikte meg inn på klokker jeg vet jeg vil ha i boksen på sikt :)
 
Redigert:
^ Jeg har aldri vært- og blir nok neppe heller noe "fan" av Rolex. Men den modellen du har der er nok den jeg synes er en av de (eller kanskje den) fineste:)
 
^ Jeg har aldri vært- og blir nok neppe heller noe "fan" av Rolex. Men den modellen du har der er nok den jeg synes er en av de (eller kanskje den) fineste:)

Takk for det @ptb! Jeg synes ihvertfall den er veldig fin :)
 
Redigert av en moderator:
Syns det er flott at du velger litt utenom det vanlige. Denne modellen gjør seg jo ypperlig i TT, noe jeg syns gir den et visst vintagepreg. Gratulerer så mye og nyt den så ofte du kan! :)