acnorway's samling og galleritråd

En samling med remer

I denne posten skal vil jeg presentere min samling av remer fra @Olando / #strapsbyruus.
Samlingen har på merkverdig vis bygd seg større og større, og for hver gang jeg har mottatt en ny rem har kvaliteten bare blitt bedre og bedre. Remene presenteres i stigende rekkefølge i forhold til når jeg kjøpte dem.

Racingrem til Speedmaster Reduced
Da jeg bestilte denne remen ba jeg om noe i ca samme gate som en rem jeg hadde sett at Olando hadde laget tidligere. Skinnet er brunt og vintage-preget og remen er laget i Hodinkee-stil med racingdetaljer. Remen er også veldig myk og behagelig å bruke. Den lille detaljen med initialene stemplet på remen var prikket over i'en.

DSC_1886_1_zpseee25057.jpg

DSC_0859_1_zps24845167.jpg

Racingrem til Speedmaster Pro
Speedmaster Reduced ble solgt til fordel for en Pro og da måtte jeg jo ha en racingrem til den også. Det ble da en ny PM til Olando med forespørsel om en rem i samme stil, men denne gangen til en Pro. Den er ganske lik den forrige remen, men kanskje en anelse mykere og litt mer "distressed" skinn. Brunfargen på denne kler også Speedyen hakket bedre.

DSC_1885_1_zpsbefa5e97.jpg

DSC_1949_1_zps4717f309.jpg

DSC_1953_1_zps95fde398.jpg

DSC_1952_1_zpsa6fa6c57.jpg

Lakserem til Speedmaster Pro
Samtidig som jeg bestilte ny racingrem spurte jeg også om en ekstra rem der han fikk kunstnerisk frihet. Eneste kravet var at den skulle passe til Speedmasteren. Fikk tilbakemelding om at han hadde en kul idé på lager og remen skuffet ikke! Hadde ikke tenkt at det var mulig å lage remer av laks, men det er det altså. Remer av uvanlige materialer kan vi like :) Dette har blitt min erstatning for sort croco. Remen er et bittelite hakk stivere enn de tidligere racingremene, men fortsatt veldig behagelig. Jeg tror det vil være svært vanskelig (om ikke umulig) å finne noe annet som er så kult, uvanlig og behagelig i denne prisklassen.

DSC_1890_1_zps525f14dc.jpg

DSC_1939_1_zps595ab821.jpg

DSC_1943_1_zps1b5e8403.jpg

DSC_1942_1_zpscede9dcd.jpg

Mørk racingrem med store hull
Da denne og den neste remen ble lagt ut i rem-tråden her inne var jeg rask på avtrekkeren. Og flaks var det ettersom flere meldte sin interesse rett etterpå :eek: Denne remen er i mørkebrun vintage-preget skinn og kvaliteten er i verdensklasse. Jeg ble overrasket over at disse remene har det jeg kaller hukommelse, altså at de holder på formen når man bøyer dem. Dette er noe jeg kun har sett på langt dyrere remer tidligere. Jeg fikk med disse remene (samt en semsket-skinnrem jeg kjøpte av FnuSnu) bekreftet at det ikke er noe poeng i å se utenfor dette forumet når man skal kjøpe remer.

DSC_1965_1_zps24b17f65.jpg

DSC_1927_1_zpsc0d82988.jpg

DSC_1931_1_zps580c4d95.jpg

DSC_1930_1_zpsf8c8d763.jpg

Lys racingrem med store hull
Denne remen ble kjøpt samtidig som den over og er av samme kvalitet. Eneste forskjellen er fargen på skinnet. Og jeg gjentar meg gjerne: Dette er verdensklasse!

DSC_1889_1_zpsf5dd573b.jpg

DSC_1956_1_zps2ab97f9f.jpg

DSC_1963_1_zps6ad7f796.jpg

DSC_1960_1_zpsb626f07d.jpg

Skinnrem til Rolexen
For en liten stund siden kjøpte jeg meg min første Rolex (16613). Ettersom det raskt kan bli litt kjedelig med kun lenke så ble bestillingen sendt til Olando. Da jeg spurte om han kunne lage en rem som kunne passet til Rolexen fikk jeg tilbakemelding om at han hadde et prosjekt på gang som kunne passe veldig bra. Det hadde han rett i! Jeg synes remen tar seg særdeles godt ut på Rolexen og spennen med Rolex-logo er jo bare prikken over i'en. Også denne remen haren grad av hukommelse samt at den er veldig behagelig og ser vanvittig bra ut. Dette er nok min favorittrem! :)

DSC_1966_1_zpsab354987.jpg

DSC_1918_1_zpsdad707e4.jpg

DSC_1925_1_zps57f48c77.jpg

DSC_1923_1_zpsc0d71c9e.jpg

Blå lakserem som kom som en overraskelse
Sammen med Rolex-remen lå det en liten overraskelse; en bonusrem! Utrolig moro og veldig satt pris på :)
Bonusremen var en blå lakserem med racinghull, også denne med hukommelse. Jeg kom raskt på at jeg har en Longines Conquest GMT med blå skive i samlingen så denne fikk være prøvekanin for denne spennende remen. I tillegg til å ha beholdt alle de positive egenskapene med de tidligere remene jeg har kjøpt har Olando på denne remen gått enda et skritt videre ved å lage brettede kanter på remen. En kul liten detalj!

DSC_1970_1_zpsc382fdff.jpg

DSC_1935_1_zpsf1c33492.jpg

DSC_1937_1_zpscac3938f.jpg

DSC_1936_1_zps8d5d43f9.jpg

Og her kan man se den brettede kanten:
DSC_1974_zps5bd8363b.jpg

Oppsummering
Alt i alt har remene vært veldig gode fra første rem, men for hver gang jeg har bestilt så har minst en av remene vært et lite skritt videre. De siste remene er faktisk bedre enn det jeg har kjøpt selv og testet fra andre av internasjonale, godt kjente, remmakere. Når prisen da er en brøkdel så er det jo ikke noe å lure på. Her er det bare å anbefale! :)

Avslutter med noen familiebilder

DSC_1893_1_zpsdfb7cf91.jpg

DSC_1894_1_zps24e76983.jpg

DSC_1899_1_zpse346ecae.jpg

DSC_1901_1_zps6b6da6e3.jpg

DSC_1907_1_zpsfe84cbca.jpg

DSC_1909_1_zpsbd78d3a3.jpg

DSC_1911_1_zps8198692a.jpg

Redigert av en moderator:
Den sorte lakseremmen og remmen til Rolex´n (som passet fortreffelig i fargetone til den) var virkelig fine:)

Artig med skryt, takk takk:) reimen til rolexen passet jo veldig bra, kult utrykk når gull møter slitt skinn:)

Det er absolutt velfortjent skryt. Remen til Rolexen ble knallbra! Kombinasjonen av de gyldne sømmene, det slitte læret og gullet i klokken og spennen ble helt perfekt :)

Den sorte lakseremmen og remmen til Rolex´n (som passet fortreffelig i fargetone til den) var virkelig fine:)

Veldig fornøyd med begge to iallefall :)

Må si den Rolex reimen er noe av det fineste jeg har sett på en Rolex!

Takk for det! Er veldig fornøyd med resultatet selv :)

Helt rått, den reimen du hadde på speedy når jeg fikk tafse på den var utrolig behagelig. Samme kvalitet jeg har opplevd med Olando også ;)

Glimrende post @acnorway, flotte greier hele veien. Skjønner at du har en "thæng" for TS-inhouse lær :)

Flott innlegg med god tekst og bilder. :)

Av og til så tenker jeg at det nesten er mer morro å få ei ny reim enn ei ny klokke...

Deilig å kunne velge mellom så mange remmer. Må gå til innkjøp av et ur så jeg kan starte en liten samling av remmer også! :)

Flott samling!

Raringen - Sevenfriday P2-1 (Solgt)

yF46L6c.jpg

LLJspoH.jpg

dawJoLl.jpg

Dette er en klokke jeg virkelig ikke likte første gangen jeg så den.. Merkeligere klump av en klokke skal man lete lenge etter. Hvordan disse tankene egentlig forvandlet seg til "MÅ HA!" er jeg faktisk ikke helt sikker på. Plutselig var de bare der. Jeg kan huske at jeg snakket med et forummedlem om Svenfriday på GTGen som var i Oslo for litt siden og jeg sa vel da noe slikt som "jeg skjønner overhodet ikke poenget med de klumpene der". Jaja, noen kameler må man svelge.

Klokken har nå vært med meg en tur til Finland og har fått mye armtid. Jeg merker at jeg ser på klokken usedvanlig mye når denne sitter på. Finishen på kassen og urskiven er helt upåklagelig. Faktisk sinnsykt bra! Lesbarheten er ikke den aller beste, men det plager ikke meg å må se litt ekstra lenge på klokken når jeg ser ned på dette.

Formen på kassen er nok det mest uvante med klokken, men er absolutt noe man fort blir vandt med. Det eneste jeg har å utsette på klokken er at den kan være litt vanskelig å få til å sitte midt på håndleddet. Tror dette skyldes mangelen på lugs. Håper at dette vil bli bedre når jeg får satt en ny rem på den. Det er uansett ikke veldig ille, og absolutt noe jeg kan leve med.

Jeg synes også at denne klokken har veldig høy WIS-faktor. Det er bare noe helt eget og spesielt, med høy kulhetsfaktor. Den industrielle looken er helt perfekt for en litt bad ass klokke og det vil jeg påstå at dette er! Denne klokken bør forøvrig oppleves live!

Grunnet oppsparing til Panerai ble denne klokken solgt. Jeg regner dog med at SevenFriday vil finne veien inn i boksen igjen på et senere tidspunkt, kanskje da i form av en M-serie ;)

Flere bilder: her

Redigert:
Fett, disse er så kule!! Nå må vi få til en dag snart så jeg får klådd på den nye ventepølsa(?)

Edit: Utrolig bra bilder ;)

Flotte bilder. :) Du har tatt foto(grafering) bokstavlig og viser at det å male med lys fungerer.

Fett, disse er så kule!! Nå må vi få til en dag snart så jeg får klådd på den nye ventepølsa(?)

Edit: Utrolig bra bilder ;)

Takk for det @andres! Snakkes i morgen ;)

Flotte bilder. :) Du har tatt foto(grafering) bokstavlig og viser at det å male med lys fungerer.

Tusen takk for gode ord @Loevhagen :) Synes det blir morsommere og morsommere å prøve å ta gode bilder. Har enda et stykke å gå for å komme opp på ditt nivå, men føler ihvertfall at det blir bedre og bedre.