En samling med remer
I denne posten skal vil jeg presentere min samling av remer fra @Olando / #strapsbyruus.
Samlingen har på merkverdig vis bygd seg større og større, og for hver gang jeg har mottatt en ny rem har kvaliteten bare blitt bedre og bedre. Remene presenteres i stigende rekkefølge i forhold til når jeg kjøpte dem.
Racingrem til Speedmaster Reduced
Da jeg bestilte denne remen ba jeg om noe i ca samme gate som en rem jeg hadde sett at Olando hadde laget tidligere. Skinnet er brunt og vintage-preget og remen er laget i Hodinkee-stil med racingdetaljer. Remen er også veldig myk og behagelig å bruke. Den lille detaljen med initialene stemplet på remen var prikket over i'en.
Racingrem til Speedmaster Pro
Speedmaster Reduced ble solgt til fordel for en Pro og da måtte jeg jo ha en racingrem til den også. Det ble da en ny PM til Olando med forespørsel om en rem i samme stil, men denne gangen til en Pro. Den er ganske lik den forrige remen, men kanskje en anelse mykere og litt mer "distressed" skinn. Brunfargen på denne kler også Speedyen hakket bedre.
Lakserem til Speedmaster Pro
Samtidig som jeg bestilte ny racingrem spurte jeg også om en ekstra rem der han fikk kunstnerisk frihet. Eneste kravet var at den skulle passe til Speedmasteren. Fikk tilbakemelding om at han hadde en kul idé på lager og remen skuffet ikke! Hadde ikke tenkt at det var mulig å lage remer av laks, men det er det altså. Remer av uvanlige materialer kan vi like
Dette har blitt min erstatning for sort croco. Remen er et bittelite hakk stivere enn de tidligere racingremene, men fortsatt veldig behagelig. Jeg tror det vil være svært vanskelig (om ikke umulig) å finne noe annet som er så kult, uvanlig og behagelig i denne prisklassen.
Mørk racingrem med store hull
Da denne og den neste remen ble lagt ut i rem-tråden her inne var jeg rask på avtrekkeren. Og flaks var det ettersom flere meldte sin interesse rett etterpå
Denne remen er i mørkebrun vintage-preget skinn og kvaliteten er i verdensklasse. Jeg ble overrasket over at disse remene har det jeg kaller hukommelse, altså at de holder på formen når man bøyer dem. Dette er noe jeg kun har sett på langt dyrere remer tidligere. Jeg fikk med disse remene (samt en semsket-skinnrem jeg kjøpte av FnuSnu) bekreftet at det ikke er noe poeng i å se utenfor dette forumet når man skal kjøpe remer.
Lys racingrem med store hull
Denne remen ble kjøpt samtidig som den over og er av samme kvalitet. Eneste forskjellen er fargen på skinnet. Og jeg gjentar meg gjerne: Dette er verdensklasse!
Skinnrem til Rolexen
For en liten stund siden kjøpte jeg meg min første Rolex (16613). Ettersom det raskt kan bli litt kjedelig med kun lenke så ble bestillingen sendt til Olando. Da jeg spurte om han kunne lage en rem som kunne passet til Rolexen fikk jeg tilbakemelding om at han hadde et prosjekt på gang som kunne passe veldig bra. Det hadde han rett i! Jeg synes remen tar seg særdeles godt ut på Rolexen og spennen med Rolex-logo er jo bare prikken over i'en. Også denne remen haren grad av hukommelse samt at den er veldig behagelig og ser vanvittig bra ut. Dette er nok min favorittrem!
Blå lakserem som kom som en overraskelse
Sammen med Rolex-remen lå det en liten overraskelse; en bonusrem! Utrolig moro og veldig satt pris på
Bonusremen var en blå lakserem med racinghull, også denne med hukommelse. Jeg kom raskt på at jeg har en Longines Conquest GMT med blå skive i samlingen så denne fikk være prøvekanin for denne spennende remen. I tillegg til å ha beholdt alle de positive egenskapene med de tidligere remene jeg har kjøpt har Olando på denne remen gått enda et skritt videre ved å lage brettede kanter på remen. En kul liten detalj!
Og her kan man se den brettede kanten:
Oppsummering
Alt i alt har remene vært veldig gode fra første rem, men for hver gang jeg har bestilt så har minst en av remene vært et lite skritt videre. De siste remene er faktisk bedre enn det jeg har kjøpt selv og testet fra andre av internasjonale, godt kjente, remmakere. Når prisen da er en brøkdel så er det jo ikke noe å lure på. Her er det bare å anbefale!
Avslutter med noen familiebilder