Apple har lansert Apple Watch

Jeg hadde svært lave forventninger til en ny smartklokke, men Apple Watch er foreløpig den jeg synes er estetisk finest. Men synes den prøver å være litt for smart, jeg har ihvertfall ikke noe behov for å kunne se bildene mine på klokken, kunne sende søte hjertetegninger og pulsen min til hvem enn som skulle sitte ved siden av meg, sjekke kartet over hvor jeg er osv.
Om jeg først skulle kjøpt en smartklokke ville det vært for tiden, kjapt se meldinger og mail og treningsfunksjonene. Alt annen blir uvesentlig, så jeg kommer nok ikke til å kjøpe den.
Men er svært positivt overrasket over designet, lenken med butterfly clasp så kul ut :cool:
 
Synes det virker veldig artig med vibrering-gps funksjonen. Sett rute på bil, sykkel eller når du går og få vite om du skal til høyre eller venstre uten å se noen som helst sted.

Jeg kommer til å kjøpe denne, og bruksområdene kommer til å være hver gang jeg trenger en quartz trener eller er på telttur etc.
 
Noen som vet batteritiden på denne?
Kunne selvsagt lest artikkelen eller sett keynote´en, men jeg spør heller dere...
 
Jeg har brukt Apple-produkter i mange år. Mac, iPhone, iPad. Kjempefornøyd.

Men klarer ikke helt å se hva denne klokken gjør? Så hele den ti minutter lange reklamevideoen Apple har lagt ut i kveld. Sende hjerterytmen din til en annen person? Siri, som fortsatt ikke finnes på norsk? Forhåndslagrede svar på SMS? Et par ganger der fikk jeg flashback til denne.

Teknologi på håndleddet er sikkert fremtiden, men fikk veldig beta-følelse av det Apple kom med i kveld. Designet var topp, og de har åpenbart forstått at klokker i dag handler om mote og følelser (ref: fokuset på lenker, remmer, materialvalg og størrelse), men etter å ha sett en promo som dreide seg 80% om design og 20% om funksjon føles det enda mer riktig å reservere håndleddet til mekanisk steampunk.
 
Noen som vet batteritiden på denne?
Kunne selvsagt lest artikkelen eller sett keynote´en, men jeg spør heller dere...

De sa ingenting om batteritiden. Den selges med en induksjonslader som enkelt festes på baksiden. For min del ser jeg for meg at den lades et par ganger i uken.
 
Ok, greit den er kul, fine lenker, remmer, og så blablabla.

Men en det noen her som kan si meg hvilket reelt behov denne dekker?

Mobil i lomma og mekanisk på håndleddet?

Men selvfølgelig "kul" "gadget" ! :mrgreen:
 
For smartklokke å være synes jeg denne, Withings Activité, ser enda bedre ut. Til og med drevet med quartz, så man slipper å lade :)
 
Synes det er rart de ikke kommer med noe mer lovende enn dette. Runde smartklokker har alleredeblitt lansert, og ser ikke NOEN funksjoner som de forsøker å hype opp som ikke andre allerede tilbyr, bortsett fra betaling - som ikke er så veldig sexy, selv om det sikkert kan være praktisk.
 
Ok, greit den er kul, fine lenker, remmer, og så blablabla.

Men en det noen her som kan si meg hvilket reelt behov denne dekker?

Mobil i lomma og mekanisk på håndleddet?

Men selvfølgelig "kul" "gadget" ! :mrgreen:

Tja, av funksjoner den kommer innebygget med:
Barometer, GPS, finn bilen, navigasjonsmeldinger i vibrasjoner (høyre/venstre) skritteller, pulsmåler osv.
Prate i telefonen og gå rundt selvom mobilen ligger til lading.
Styre Apple tv.
Sjekke inn på hotellrom (slippe romkort)
Aldri ha med lommebok igjen (gjelder tlf også)
Sjekke annen info (Mail aksjer osv) samtidig som du bruker telefonen til å prate med.
Fjernstyre telefonen for bedre feriebilder osv.

Med 2.part apps regner jeg ned at følgende funksjoner blir mulig:

Båtnavigasjon synkronisert mot båtkart, vindmålere, regattaklokke osv.
Hundepeiler skjerm for jakt.
Pulsmåler koblet opp mot nødtjeneste (nødnr ringer deg for sjekk om pulsen faller, ikke svar = utrykning)
Ytterligere funksjoner ved dating-Apps med at klokken vibrerer hvis match også er innen en viss radius fysisk.
Bedre ruter App, swipe klokken når du går på bussen.
Bedre tidevann og strømvarsel i forhold til GPS/værmelding/månefaser.
Om klokken er vanntett kan den måle bølgehøyde og rapportere til nagicseaweed.com om bølgehøyde osv.
G måler i bil og flyreiser.
 
Jeg bytter nok neppe ut et mekanisk ur for en Apple watch, men på trening og for ikke å snakke om på MC tur må den være genial.
Prisen er jo ikke mere enn vi betaler for en disent skinnrem så her blir det kjøp ;)
 
Som en stor tilhenger av Apple's produkter vet jeg at det bare er et spørsmål om tid før jeg kjøper en Apple Watch. Kommer neppe til å campe utenfor butikken.

En iPhone 6 (kanskje Plus size) skal jeg forhåndsbestille ASAP!
 
Jeg er en stor Apple tilhenger, produktene, historien om selskapet osv.

Men denne klokken...

Jeg kommer selvsagt til å kjøpe den, tenker på samme måte som flere her, til trening, turer, storby turer.

Men, kommer den ikke litt for sent til Apple å være? Nå har vi sett smartklokker en stund allerede, Apple Watch setter sikkert nye standarder for denne typen produkter men det er likevel litt "umusikalsk", ikke helt Apple?
 
Kan ikke se for meg at gutta i Sveits mister nattesøvnen av denne lanseringen, men hva med Polar (treningsklokkene), det firmaet mister jo livets rett her omtrent over natten?
 
Det gjenstår jo å se hvordan den fungerer i det virkelige liv, men jeg tolker det dit hen at de har ventet med å lansere for å lansere noe skikkelig. Det er isåfall veldig musikalsk i mine ører.

Nei, det blir fint med dette som ultra-beater og aktivitets-klokke.

Jeg er en stor Apple tilhenger, produktene, historien om selskapet osv.

Men denne klokken...

Jeg kommer selvsagt til å kjøpe den, tenker på samme måte som flere her, til trening, turer, storby turer.

Men, kommer den ikke litt for sent til Apple å være? Nå har vi sett smartklokker en stund allerede, Apple Watch setter sikkert nye standarder for denne typen produkter men det er likevel litt "umusikalsk", ikke helt Apple?
 
Her i gården blir det nok ikke en slik. En del praktiske funksjoner har den jo, men jeg er redd denne vil skape enda flere zombier enn det allerede er. Det blir enda enklere å holde seg oppdatert på en diskret måte, på godt og vondt. Tidligere hadde de fleste en sperre for å ta opp telefonen for å sjekke Facebook eller whatever mens man satt og spiste. Dette er nå ganske utvisket, og jeg er lei av å være sammen med venner jeg må chatte med på Facebook for å oppnå kontakt når vi sitter rundt bordet. Nå blir det enda enklere, man trenger ikke ta opp telefonen, man kan bare slenge et blikk på håndleddet. Hva skjedde med å snakke sammen egentlig? Nei, bruk pengene på et mekanisk ur, og snakk sammen sånn som i gamledager:p

Fy flate, jeg begynner å bli gammel, høres ut som bestefar jo!

Jeg er ganske enig med onecall i reklamene sine når de sier "Logg av telefonen, logg på livet".

Men det er fortsatt en kul gadget, og jeg kan se den som praktisk i enkelte tilfeller:)
 
Men den har jo ikke GPS?! Hvis man allikevel må ha med telefonen på løpeturen blir poenget litt borte?
 
Blir poenget egentlig borte?
Man har med telefonen på løpetur uansett, for musikk, tilgjengelighet, for å kunne betale med ruter-appen for bussen hjem om du går tom osv.

Men du slipper å ta den opp av lomma og slite med å skrive ting på skjermen med våte hender (spesielt viktig feks i alpinbakken, da man også blir kald av slikt) og man slipper å eksponere telefonen for dårlig vær etc.
 
Redigert: