Apple har lansert Apple Watch

Men som du sier; ting kan forandre seg over tid. Men jeg tviler egentlig på at smartklokker fortsatt er det høyaktuelle teknologi-produktet det er nå om 2-3 generasjoner. Da tror jeg det er erstattet av noe annet for lenge siden.
 
Stilt ovenfor valget om å bruke 10k på et epleur eller samme sum på en pent brukt LLD, så hadde jeg valgt det siste gang på gang.

Tror utfordringen til Apple ligger i at den tar fornfaktoren til noe vi alle kjenner, og vet hva leverer, i motsetning til iPod, iPhone og iPad, som etablerte nye arenaer. Blir interessant å se hvordan apputviklere utnytter forholdsvis begrenset skjermstørrelse, til å levere noe folk vil ha på armen i stedet for å dra telefonen opp av lomma, noe vi gjør rimelig ofte allerede. Jeg har ikke helt troa, men tar feil en sjelden gang... Hvis noen virkelig har troa, så kjøper jeg mer enn gjerne både Speedmastere og LLDer til grov underpris... :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Teddy91
Er dette et alternativ (for oss ..) til Smartwatch'ene?

sideTech.jpg


Her er en lignende sak fra Montblanc omtalt på Hodinkee
Jeg tror nok disse kan ivareta alt man trenger en smartklokke til, så lenge man trenger en smarklokke. Smartklokker kommer nok aldri til å bli virkelig nyttige før de blir erstattet av noe som liner google glass. Nøkkelfunksjonalitet o.l. kommer til å implementeres i noe mindre enn en klokke, f.eks. en ring, eller implanteres i huden. Smartklokke er nok ikke (bør ihvertfall ikke være) fremtiden, til det er produktet begrenset.

Stiller meg dog litt tvilende til om dette produkter blir behagelig, og holdbart - vi vet jo hvor desk diver-merkene kommer først.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Tipper de har lyst til å finne ut av hva som har skjedd. I følge fyren er det jo lenka som har "tatt fyr", noe som høres mildt sagt eksotisk ut.

For at en lenke som dette skal bli så varm må selve klokka være enda varmere, men klokka hans virker fortsatt og er helt uberørt (som man ser på bildet). Skal jeg gjette vilt har han vært borti en annen strømkilde.
 
Rare greier.
Men Apple har alltid vært "kjent" for dårlig service. Da jeg kjøpte min Mac (Jeg har en!!!) i 1992/3, var et motargument at det var dårlig service.... Det stemte det, jeg måtte innom supportapparatet, og da (som nå) var servicen under skosålene!

8
 
Bruker jo smart-telefon veldig mye, men kan ikke helt se at en smart klokke kommer til å bli noe for meg. Trekker meg mer og mer unna alle sosiale medier, rett og slett fordi jeg gir meg faen i hva andre gjør, og fordi det blir for mye reklame. Det er godt å ha ETT produkt som kun gjør en ting (vise tiden), og ikke reklamerer for noe annet enn seg selv :)
 
Tipper de har lyst til å finne ut av hva som har skjedd. I følge fyren er det jo lenka som har "tatt fyr", noe som høres mildt sagt eksotisk ut.

For at en lenke som dette skal bli så varm må selve klokka være enda varmere, men klokka hans virker fortsatt og er helt uberørt (som man ser på bildet). Skal jeg gjette vilt har han vært borti en annen strømkilde.

Måtte lese en gang til. Og så sannelig, det var reima som tok fyr. Da skjønner jeg ikke at dette er en nyhetsak i hele tatt, eller at han vil ha ny klokke for den saks skyld. Ny reim derimot.