Du sier mye fornuftig, og jeg håper forsåvidt du har rett. Samtidig tror jeg du er for optimistisk på mekanikkens vegne.
Vulcain gjør nok noe veldig veldig lurt i strategien sin, å gå mot entusiastene. De vil alltid være der. Men de er ikke nok til å holde en multimilliardindustri gående. Dessverre. Og vil folk virkelig betale 70K for en Sub som alle andre har i stedet for 10K for en Apple watch som også alle andre har, nå Apple-watch kan gjøre så uendelig mye mer? Jeg er usikker. Det finnes plenty andre statusmarkører man kan bruke som substitutt for en klokke.
"Holde verdien" er dog litt mer ullent - verdien holdes kun oppe om det er et marked. Kollapser bruktmarkedet for ur har de ingen særlig verdi igjen, det er ikke som at det er noe særlig verdi i materialene som er benyttet. Argumentet om levetid er godt, og en av de tingene som unektelig vil holde igjen - jeg lurer på hva Apple har tenkt på der. Kanskje det blir en slags pop-swatch-løsning der man bytter innmat men beholder kassa? Gudene vet.
(En klokke på hver arm er forøvrig det verste jeg har hørt
)