Armbånd for menn

VG fanga meg med dette bildet
c=301,193,1164,807;w=316;h=219;218901.jpg

Teksten var
Smykkene gutta kan gå med

Videoen:
http://www.minmote.no/#!/video/113423/derfor-boer-du-styre-unna-dette

Ikke fryktelig spennende, men både armbånd og nato bli jo så vidt nevnt.

EDIT:
Selv bor jeg i det som for mange sikkert blir et lite sted på sunnmøre, men konservativt skal jeg vel ikke kalle det.
Går selv med en relativt nøytral lenke av sølv på min høyre hånd, en gave fra mine besteforeldre. Gikk inntil ganske nylig også med et typisk lite sydenarmbånd med et par små "perler" på en sort snor som jeg fikk med min mor like før jeg flyttet ut for å bo på hybel. Her gikk dessverre snoren i oppløsning, men skal se om jeg ikke får dette sammen igjen. Synes det er hyggelig med ting med litt sentimental verdi rundt håndleddene. Har også hatt opp til flere hull i ørene! Jeg er heldigvis så trygg på min egen legning at jeg ikke begynner å se på menn, bare fordi jeg har noen pyntegjenstander på min kropp! (Ikke at det er noe galt med å faktisk være homofil, noe det kan se ut som at Eternamaniac kanskje tror?)

Nei jeg har ikke noe imot at folk har homofil legning, men når en fyr ser ut som han er homofil, snakker som en homofil, har kroppsspråk som en homofil, kler seg "feminimt" og til og med har hull i ørene og bruker smykker men som så videre sier at han IKKE er homofil og er trygg på sin egne legning da begynner jeg å lure på om noen kødder med meg, om det er tilfelle er det bare morsomt det altså.

Får bare beklage om jeg blir noe ufin nå, men er du så teit eller bare later du som? "Har ikke noe imot homofile, men..."
Hvordan kler en homofil seg? Hvordan prater han? Hvordan er kroppsspråket? Hvordan ser han ut? Du har tydeligvis en godt etablert stereotype som du har sterke meninger om. Litt for sterke til at du ikke har noe imot de?

Jeg er fra bygda, jeg er hetro, jeg skrur bil, jeg er handy, jeg går i slitte jeans og rutaskjorte og bryr meg relativt lite om hva som er populært å gå med for tiden. Likevel kler meg pent når det måtte passe seg, jeg har hull i ørene, bærer "smykker", det skjer også at jeg sitter med bena krysset. Må være homofil jeg da?

Har kjent mange homofile uten at jeg kan si at de kler seg så forskjellig fra hetrofile. Du tenker sikkert på metroseksuelle tv-figurer som har alt å tjene på å skille seg ut og komme frem i lyset...

Når det er sagt, så glemte jeg å nevne at jeg forsøkte et paracord armbånd, men ble ikke helt solgt. Hvordan gjør dere det med sammenføyningen av endene? Er det bare en enkel knute, eller setter dere inn noe som gjør det mulig å lett ta av og på armbåndet?

@Eternamaniac Jeg er kanskje litt treg... Kan ikke du forklare med enkle ord, hvordan det å gå med armbånd gjør at jeg ikke lenger er gira på kvinner? Går fitbit som armbånd? Eller det niesen min brukte 1 time på å lage til meg når hun var 4? Skal jeg si at jeg ikke kan bruke det fordi da blir Onkel homo?

Om du kan identifisere enhver homofil person utfra hva vedkommende har på seg, hvordan de snakker, hvilke smykker som brukes osv må jeg si at din "gaydar" er meget velutviklet.

Nei, vi har nok mange rundt oss som spiller på det andre laget, evt begge lag. Og det er helt innafor. Og om du vet det, eller om det er "synlig", så behandler en de vel på lik linje som alle andre? Legning har da ingenting med hvordan en er som person?

Latterlig hvor mye pes Eternamaniac skal få for å si sin ærlige mening. Hvis han synes armbånd er feminint og forbinder det med homofile så for det være hans sak, og det burde være godt innafor på et forum med et snev av takhøyde.

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
He he, å være politisk korrekt er en nødvendighet, også på tidssonen, tror det er på tide å stoppe der da det ikke ser ut som man blir "enige"....

Det var det med takhøyden, det ser ut til at flertallet ønsker at den skal være lav.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: steind
Bare en liten kommentar til et innlegg over her....Damene i London går veldig mange av de norske en høy gang. Bare en ekspertuttalelse. Når det gjelder armbånd, kan jeg ikke kommentere. Det har jeg ikke peiling på. Og ikke bruker jeg det heller. Men på tross av at armbånd ikke brukes, altså en ekspertuttalelse;)

Latterlig hvor mye pes Eternamaniac skal få for å si sin ærlige mening. Hvis han synes armbånd er feminint og forbinder det med homofile så for det være hans sak, og det burde være godt innafor på et forum med et snev av takhøyde.
Bare så det er sagt, er jeg ikke fan av armbånd selv. Det kan se kult ut på andre, men jeg kler det ikke. Det var vel heller menneskesynet som fikk meg til å skrive forrige innlegg. Ingen hard feelings herfra av den grunn. Håper det er gjensidig @Eternamaniac :)

Når det er sagt, så glemte jeg å nevne at jeg forsøkte et paracord armbånd, men ble ikke helt solgt. Hvordan gjør dere det med sammenføyningen av endene? Er det bare en enkel knute, eller setter dere inn noe som gjør det mulig å lett ta av og på armbåndet?

Jeg setter enten på en lås i form av metallsjakkel eller plastklemme, eller så knyter jeg en "ball knot" som jeg trer inn i ei løkke.

Synes du virkelig at det er latterlig at han har fått så mye pes?
Jeg og sikkert flere av de andre her inne har ikke noe i mot Eternamaniac sitt syn på armbånd på menn, på tross av at vi er uenige.
Det som får meg til å riste på hodet er selve posten, og hvor den ble postet. Det fremstår som en ren provokasjon der det eneste formålet er å hisse opp de som har interesse av tråden. 95% av innholdet i denne tråden er bilder, info og spørsmål rundt ulike armbånd for menn. Likså er sikkert majoriteten av leserne av tråden, menn som har interesse av eller er nysgjerrige på armbånd. Synes det da er litt feil å "ødelegge" denne tråden med et slikt innlegg. Hver enkelt bruker her inn på TS står jo fritt frem til å velge hvilke tråder de skal lese eller ikke, så det er jo ikke noen som har tvunget denne homo-tråden opp i trynet på Eternamaniac.

Det er vel ikke uten grunn at man aldri finner innlegg av typen "Gratulerer med ny klokke! Synd du valgte å bruke penger på en så jævlig modell. Jeg synes virkelig synd på deg og dine nærmeste som må være i nærvær av denne jævlige klokken etc." Og dette er ganske enkelt fordi man klarer å la være å gratulere eller eventuelt kommentere klokken som blir unboxet, hvis man virkelig ikke liker klokken.

Synes du virkelig at det er latterlig at han har fått så mye pes?
Jeg og sikkert flere av de andre her inne har ikke noe i mot Eternamaniac sitt syn på armbånd på menn, på tross av at vi er uenige.
Det som får meg til å riste på hodet er selve posten, og hvor den ble postet. Det fremstår som en ren provokasjon der det eneste formålet er å hisse opp de som har interesse av tråden. 95% av innholdet i denne tråden er bilder, info og spørsmål rundt ulike armbånd for menn. Likså er sikkert majoriteten av leserne av tråden, menn som har interesse av eller er nysgjerrige på armbånd. Synes det da er litt feil å "ødelegge" denne tråden med et slikt innlegg. Hver enkelt bruker her inn på TS står jo fritt frem til å velge hvilke tråder de skal lese eller ikke, så det er jo ikke noen som har tvunget denne homo-tråden opp i trynet på Eternamaniac.

Det er vel ikke uten grunn at man aldri finner innlegg av typen "Gratulerer med ny klokke! Synd du valgte å bruke penger på en så jævlig modell. Jeg synes virkelig synd på deg og dine nærmeste som må være i nærvær av denne jævlige klokken etc." Og dette er ganske enkelt fordi man klarer å la være å gratulere eller eventuelt kommentere klokken som blir unboxet, hvis man virkelig ikke liker klokken.

Men HCWL, hvis du leser posten til Eternamaniac på side 11, ser du at den inneholder hverken sjikane, usakligheter eller banning for den saks skyld. Hvis du og andre med deg som du skriver, ikke har noe imot Eternamaniac sitt syn på armbånd, da forstår ikke jeg at du kan bli provosert av den posten.

Siden han ønsket å si sin mening om armbånd for menn, hvilken tråd er da bedre enn tråden "Armbånd for menn"?

Jeg synes i hvertfall det er interresant å lese andre sine faktiske meninger om diverse tema her inne, selv om de ikke alltid er lik mine egne. Ellers blir det jo bare, etter min mening, et rent jatteforum på lykkepillen.

Må si meg enig med @HerrUr her. @Eternamaniac kom med sin ærlige mening om en sak, og så har andre kommet med sine meninger. Det blir fort litt stusselig her, og ekstremt kjedelig, hvis alle må mene akkurat det samme.
Jeg brukte noen månedslønner på min grail, en AP, mens et hyggelig og high profile medlem startet en tråd om "Hva f..n er poenget med AP?" uten at det gjorde meg det minste; tvert imot førte tråden til en interessant diskusjon. Et annet profilert medlem som har innlegg i denne tråden har vist opp mange interessante klokker jeg ikke kjente til fra før, og har veldig mye kunnskap som jeg setter stor pris på, men har sine meninger om klokker mange her liker. Det må jo være rom for det. Jeg tror at TS er ment å være et diskusjonsforum--hvor man kan være uenige om ting uten personangrep--heller enn et halleluja-forum; ellers blir dette fort veldig kjedelig, i tillegg til at mange ikke tør å poste noe i tilfelle en del av et innlegg kan mistolkes av andre.

En unboxing-tråd er noe annet, mer personlig høytid. Selvsagt kommer man ikke med sure oppgulp i noens unboxing-tråd.

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen
Enig, om det ikke skal være kontroversielt at menn går rundt med smykker blir det litt vel høflig etter mitt syn, dette er et forum med fokus på spesielt mekaniske klokker så alt annet kan vi godt ha ulike meninger om uten at vi skal bli kjempesure og støtt av den grunn.

Det blir som det bilforumet jeg er medlem av, om noen legger bildet av bilen sin med nylakkerte rosa felger dandert med kulørte glassperler tror jeg vedkommende ville fått noen kommentarer, og såpass bør man tåle.

Tror dessverre det er din opprinnelige referanse til “homofili” som fikk ballen til å rulle her – det kan kanskje være greit å holde synspunkter rundt seksuelle preferanser utenfor diskusjonen. Ditt gode poeng rundt feminiseringen av samfunnet druknet dessverre. Synd, det kunne blitt en interessant diskusjon - selv om den IMHO neppe passer så godt i en tråd om armbånd for menn.

Og nå over til noe annet!

256!! (257 med dette) innlegg relatert til noen trådstumper, lærbiter, glassperler, metallbiter og annet rask knyttet rundt et håndledd! Det hadde jeg aldri trodd på når jeg startet tråden.

Gutter og jenter - jeg ønsker dere en riktig god sommer med eller uten dill dall på armen, men forhåpentligvis et mekanisk urverk på det håndleddet du prefererer.

God sommer!
truls

b31454c537c3dad5968508e5ea7ff828.jpg

Når jeg leste de siste sidene her, så må jeg si jeg blir oppgitt og forundret.
@Eternamaniac Kan jeg få spørre hva i granskauen homofili og armbånd har med hverandre og gjøre?
Jeg klarer virkelig ikke så se den.

Edit: Beklager, var litt kjapt ute der. Så du hadde svart lenger oppe.