Armbånd for menn

Bestilte ett par armbånd på Amazon på mandag, kom idag. Syntes de er tøffe, fåes i alle slags farger.

image_zpssi1akr8t.jpg

Artikkelen over tar feil når det gjelder to påstander i den:
  • "Bracelets just don't serve any purpose at all"
  • "Bracelets are not creative"
Feil, fordi "purpose" er å pynte seg og noen armbånd er særdeles kreative. Flere cm store anker som ingen egentlig ville hatt på håndleddet - i alle fall ikke ved siden av ei flott klokke (ur) - hadde det ikke vært for "purpose".

Selv, så er jeg ingen fan av "purpose" og faller derfor heller ikke i den siste fella.

Kanskje jeg prøver igjen i sommer å bli dandy.

100% enig i denne artikkelen, jeg har tidligere kritisert dette med at menn går rundt med armbånd, og fått pepper for dette.

Greit nok at vi bor i et fritt land og man kan gjøre som man vil etc etc, men dette er bare min mening, og man må ha lov til å ha en mening eller??

Etter min mening er smykker for menn kun ok om man er homofil, så fair enough om man er homofil er det vel greit da, men om man ikke er homofil passer ikke dette for heterofile menn. Huff nå får jeg sikkert kritikk igjen men det får være. Spurte min kjære om hun det er greit at menn går med armbånd og hun så på meg med forferdelse i blikket!

I artikkelen står det at menn KUN kan bruke "pynt" som har et purpose, at det har en nytteverdi.

Så da står man igjen med klokker, slipsnål, mansjettknapper, giftering etc, pene sko, belte, that's it folks!

Hva blir det neste; kommer gutta på fest med hårnål og dimanthalsbånd?? På tide å stoppe feminisering av samfunnet, sett foten ned nå!

• Liker
Reaksjoner: aek
100% enig i denne artikkelen, jeg har tidligere kritisert dette med at menn går rundt med armbånd, og fått pepper for dette.

Greit nok at vi bor i et fritt land og man kan gjøre som man vil etc etc, men dette er bare min mening, og man må ha lov til å ha en mening eller??

Etter min mening er smykker for menn kun ok om man er homofil, så fair enough om man er homofil er det vel greit da, men om man ikke er homofil passer ikke dette for heterofile menn. Huff nå får jeg sikkert kritikk igjen men det får være. Spurte min kjære om hun det er greit at menn går med armbånd og hun så på meg med forferdelse i blikket!

I artikkelen står det at menn KUN kan bruke "pynt" som har et purpose, at det har en nytteverdi.

Så da står man igjen med klokker, slipsnål, mansjettknapper, giftering etc, pene sko, belte, that's it folks!

Hva blir det neste; kommer gutta på fest med hårnål og dimanthalsbånd?? På tide å stoppe feminisering av samfunnet, sett foten ned nå!
Tid for popkorn, og det er ikke en gang helg.
Popcorn-boom-Is-there-room-for-growth-competition.jpg

Slutt å vær så butthurt a @Eternamaniac . Du sier selv man skal respektere andres meninger osv. Da er det vel ikke så veldig respektfullt å kommentere med at noe er "æsj"? :) Alle har rett til sine egne meninger, men i god ånd pleier negative kommentarer i det minste å være saklige her på TS.
Om du hater armbånd er det helt greit, men tviler på at du hadde syntes en simpel "æsj-kommentar" om feks Eterna hadde vært nødvendig? :)

Først og fremst synes jeg det er helt unødvendig å henge i en tråd om armbånd, for å si at du ikke liker armbånd :rolleyes:

Om det kommer opp i en annen diskusjon, så greit. Og ett bidrag i tråden, bare for å la din stemme bli hørt. Men gjentatte postinger i en tråd om noe du ikke liker, bare for å si at du ikke liker det? Her er noen andre forslag til forum du burde oppsøke: Vålerenga Fotballklubb, for å fortelle at Vålerenga er æsj. Justin Bieber fanklubb, for å fortelle at Justin er æsj. Norsk Brokkoliforbund, for å fortelle at brokkoli er æsj.

Redigert:
Det er forøvrig litt morsomt at så mange reagerer så voldsomt på pynt på menn, og henviser til en slags universell regel om at jåleri er for kvinner. I beste fall vitner det om historieløshet. Går man tilbake et par hundre år og mer, finner man at de største jålebukkene var samfunnets mektigste menn, kongelige, adel, offiserer, mektige handelsmenn. Påfugler indeed :)

Om du insisterer på at menn bare kan ha klokke og giftering forholder du deg til en puritanistisk, protestantisk, nord/vest-europeisk trend fra siste århundre. Greit nok det, men ikke lat som om du forteller sannheten om Mannen™.

He he, jeg tåler kritikk selv jeg, greit nok jeg bør holde kjeft, unnskyld. Er bare så dritlei av feminisering av samfunnet og må bare blåse ut en gang i blant... :confused:

Skal holde meg unna tråden i framtiden, æresord. :D