Armbånd for menn

Feminisering startet lenge siden og du lever inn i det hver dag.
Hvordan en Viking hadde sett på deg?

Fullt klar over det, poenget er hvor stopper det, eller stopper det ikke før vi alle går rundt med permanent i håret, lakkerte negler, fake tan, chanel no 5, sminke, høye hæler og kulørte armbånd? Mens kvinner flest later til å tone ned på pynten ser det ut som menn øker på, man møtes vel på midten da.

Interessant tema....

Se på dyreriket feks. det er flest hannfugler som er finest i fargene, og løven som har finest manke..

Maskuline smykker er ok det, så lenge det ikke blir overload. Men det gjelder jo det meste :)

Se på dyreriket feks. det er flest hannfugler som er finest i fargene, og løven som har finest manke..

Maskuline smykker er ok det, så lenge det ikke blir overload. Men det gjelder jo det meste :)
Fullt klar over det, poenget er hvor stopper det, eller stopper det ikke før vi alle går rundt med permanent i håret, lakkerte negler, fake tan, chanel no 5, sminke, høye hæler og kulørte armbånd? Mens kvinner flest later til å tone ned på pynten ser det ut som menn øker på, man møtes vel på midten da.

Interessant tema....

Hvis man har lyst å se ut som en dragqueen er det ikke problemet mitt.
Vi er fri til å gjør hva vi vil på utseende våres og fri til å følge midlertidig bevegelser/moter eller ikke.
Jeg har aldri kjøpt pastellfarge bukser, aldri kjøpt skinnyjeans, aldri kjøpt multicolor armbander etc...
Hvis i morgen alle bruker en fjær i rumpen sin, jeg skal bare gå uten det.
Å bli så sensitive over det de andre gjør: Jeg gidder ikke.
På enden av 80tallet hadde jeg hanekam i alle farger: Opp til 30cm.
Jeg fikk ikke lov å komme inn i mest av de restauranter, café eller bars/pubs og jeg hadde politi på ræva circa hver eneste dag: Og det var i Paris hvor man skulle bli liksom åpen og tolerant...
Det var rett og slett tragikomisk å se folk overalt med hanekam, til og med barn i 2000tallet: Da var det akseptert.
Hvis man følger moten og strømmen, man er aldri helt seg selv, man gjør seg bestandig avhengig av de andre sine meninger.

Nå jeg har cirka 400g sølv rundt nakken hver eneste dag. Føler meg ikke femi for det...

Etter min mening er smykker for menn kun ok om man er homofil, så fair enough om man er homofil er det vel greit da, men om man ikke er homofil passer ikke dette for heterofile menn. Huff nå får jeg sikkert kritikk igjen men det får være. Spurte min kjære om hun det er greit at menn går med armbånd og hun så på meg med forferdelse i blikket!

Hva blir det neste; kommer gutta på fest med hårnål og dimanthalsbånd?? På tide å stoppe feminisering av samfunnet, sett foten ned nå!

Kvalifiserer til det mest hjernedøde utsagnet på sonen? "etter min mening så klart"

Artikkelen er rett og slett ut av kontekst og skjærer alt og alle over en kam.
I samme ånd, jeg gir min mening:

Watch= Purpose= Not "Gay" ?

Chains and bracelets= No purpose= "Gay" ?

Tre klokker er ikke "purpose", hvem går med tre klokker? Jeg har en mistanke men skal holde kjeft ;)

Ellers konstaterer jeg at absolutt ingen i min omgangskrets er enig med dere, det er godt nok for meg! Men siden jeg bor i UK og mennene her enda ikke er vant med Oslogutter med pannenånd og "pynt" er det ikke rart vi er uenige.... :)

• Liker
Reaksjoner: steind
Tre klokker er ikke "purpose", hvem går med tre klokker? Jeg har en mistanke men skal holde kjeft ;)

Ellers konstaterer jeg at absolutt ingen i min omgangskrets er enig med dere, det er godt nok for meg! Men siden jeg bor i UK og mennene her enda ikke er vant med Oslogutter med pannenånd og "pynt" er det ikke rart vi er uenige.... :)

Poenget er ikke hvor mange klokker eller armbander/smykker : Poenget er i seg selv å bli mentalt trangt til å si at BARE det som er nyttig er riktig og mannlig.
Alt er avhengig av hvem bruker smykker/klokker, hvilken type smykker/klokker det er snakk om og hvordan man bruker disse.
England er et av de meste eksentriske land i verden hvor mange androgyne og liberaler bevegelser er født: Ikke akkurat plassen som skulle dømme alle andre angående sin maskulinitet.
Jeg syns ikke at disse ny pynte armbander er den meste maskuline mote som finnes i verden men å si at Boy-George land forstår bedre maskulinitet enn de andre er latterlig.
Det som er populær på en plass blir alltid latterliggjort på den andre og de velstående kretser er historiske kjent for å ikke bli de meste maskuline eller.
Hvilken kretser du omgå, jeg vet ikke...Men i mine kretser er det absolutte ingen man som bruker disse ny pyntearmbander.
Moten er uansett snart over og kommer senere en ny marked for pyntegjenstander...
På side: Bruker du slips? Jeg gjør det aldri: Jeg syns at det er for "raffinert" meg.
Ser du det nå, hver man har sin egen smak angående sin egen maskulinitet.

• Liker
Reaksjoner: Mulliner
Kanskje du burde besøke Oslo litt oftere enn hvert tiår;)

Tja, du har rett, det er faktisk over ti år siden jeg var så uheldig å besøke Oslo, det frister liksom ikke lenger å besøke byen, av flere flere grunner.

Når det gjelder UK er det et konservativt samfunn på godt og vondt, skoleelever har uniform, noe jeg syns er utelukkende positivt, men det er også forbudt med langt hår for gutter, forbudt med sminke, pynt og det er heller ikke lov å dukke opp på skolen med f.eks hår som er farget i ekstreme farger.

Greit nok at Boy George ser ut som han gjør, men han er tross alt homofil og i tillegg artist så det er ikke akkurat eksempel på en vanlig brite.

Bilder fra britiske nattklubber i visse strøk av visse byer kan være sjokkerende for en konservativ brite, men siden UK er et klassesamfunn går det greit, så lenge man vet sin plass.

Er selv vokst opp i bygdenorge, og husker godt hvordan det var da vi reiste på russetreff østafjells på 80-tallet, en kompis hadde russedress med logo fra et kjent traktormerke, noe vi bygdegutta ikke hadde noen problemer med, helt til vi møtte en sveisen oslogutt med pannebånd, halvlangt hår og kuuule solbriller, han lo så han skrek av traktormerket, greit nok vi tok igjen med å påpeke at han burde holde kjeft med sitt feminime pannebånd etc, men vi delte likevel øl og skiftes som venner.

At man kritiserer folk som skiller seg ut er helt normalt, slik har det alltid vært og slik kommer det alltid til å være, det er ikke personlig ment vet dere!

Det bør være høyt under taket i et slikt forum syns jeg.

Jeg skriver også av og til på et bilforum, om en av gutta hadde lagt ut bilder av sine nye rosa felger med pålimte glassperler rundt kanten tenker jeg det hadde blitt et æsj eller to, uten av noen hadde gått av skaftet av den grunn.

@Eternamaniac Du burde ikke bli overrasket at folk reagerer på "Etter min mening er smykker for menn kun ok om man er homofil, så fair enough om man er homofil er det vel greit da, men om man ikke er homofil passer ikke dette for heterofile menn."

Men har brukt smykker siden begynnelse av menneskehet.
Du kommer med hardt påstander som finner ikke fot i virkelighet: Det hele startet millioner av år siden og sikkert med de barskeste jeger som brukte pels, klør, bein etc fra de meste fryktelige dyr de hadde drept.
Som et slags status, åndelig beskyttelse eller varsel til sine fiender.
Det har vi fortsatt begravd inn i oss som et behov.
Etterpå, hver man velger sin greie...
Ikke alle er skremt av det de andre tenker og for å nevne Boy-George igjen: Han hadde i hvertfall nok baller til å bli seg selv foran alle andre.
Selv har jeg hatt en Thor hammer rundt nakken de siste 20år: Hele tiden.
Og jeg liker ikke å ta den vekk: Kall det for overtroisk hvis du vil. Men homofil...Please...

• Liker
Reaksjoner: Horgen og Oddemann

Vil bare advare på forhånd at jeg i slutten av juli kommer til London og kommer til å gå med armbånd. Jeg skal leie kjæresten min (ei jente godt over snittet pen i England) hele tiden slik at du tilfeldigvis ikke tror at jeg skal prøve meg på deg.

Hvordan tar de som tilhører de øvre sosiale lag i UK egentlig i mot en som er vokst opp i bygdenorge? Synes du det var greit å finne din plass i hierarkiet? :D

Vel, jeg beveger meg nok ikke i de øvre sosiale lag, tror det er reservert for de få "heldige". Men ja, selv om jeg trodde jeg visste endel om England er det ikke så lett, mange uskrevne regler som det er umulig å oppdage før man har gått på rævva noen ganger, tror fortsatt ikke jeg har funnet min plass i hierarkiet, selv om det ikke plager meg spesielt mye :)

VG fanga meg med dette bildet
c=301,193,1164,807;w=316;h=219;218901.jpg

Teksten var
Smykkene gutta kan gå med

Videoen:
http://www.minmote.no/#!/video/113423/derfor-boer-du-styre-unna-dette

Ikke fryktelig spennende, men både armbånd og nato bli jo så vidt nevnt.

EDIT:
Selv bor jeg i det som for mange sikkert blir et lite sted på sunnmøre, men konservativt skal jeg vel ikke kalle det.
Går selv med en relativt nøytral lenke av sølv på min høyre hånd, en gave fra mine besteforeldre. Gikk inntil ganske nylig også med et typisk lite sydenarmbånd med et par små "perler" på en sort snor som jeg fikk med min mor like før jeg flyttet ut for å bo på hybel. Her gikk dessverre snoren i oppløsning, men skal se om jeg ikke får dette sammen igjen. Synes det er hyggelig med ting med litt sentimental verdi rundt håndleddene. Har også hatt opp til flere hull i ørene! Jeg er heldigvis så trygg på min egen legning at jeg ikke begynner å se på menn, bare fordi jeg har noen pyntegjenstander på min kropp! (Ikke at det er noe galt med å faktisk være homofil, noe det kan se ut som at Eternamaniac kanskje tror?)

Redigert av en moderator: