Audemars Piguet-tråden

Noen som vet om dette stemmer:
Hvis jeg kjøper en Royal Oak med skinnreim, kan det ikke settes lenke på. Men hvis jeg kjøper en RO med lenke, kan det settes på skinnreim?
 
@jimjames Bägge vägar ska gå fint. Inte helt enkelt att få tag på delar dock om du önskar orginal. Och att länken går loss på runt 20k usd är ju också ett litet problem ;)

Så här ser det ut på ROCn och det var samma sak på min 15300 st. Kan inte tänka mig guld är annorlunda. Bara dyrare :D

 
Redigert:
På RO er det mulig å ta av lenke, som du selv sier :)

På Nautilus går det ikke å bytte mellom lenke/rem
 
  • Liker
Reaksjoner: Ceramic
Noen som har et fint bilde av baksiden på en 15400?

Vurderer en 15400, og trenger en sammenligning med hvordan den er å ha på seg med en Rolex GMT master eller submariner.

Er den like god, eller er den litt mer klumpete og firkantet? :)
 
Hei!
Har vært en ivrig leser på tidssonen.no i lang tid, men ikke registrert meg før nå. Jeg var på nippet til å kjøpe Rolex Hulk, men lot fristelsen vente. I mellomtiden har det dukket opp en APROO Safari som jeg muligens kan få til en, etter mitt skjønn, hyggelig pris. Jeg lurte derfor på om noen med langt mer ekspertise her inne kunne komme med et visst estimat over hva denne klokken er verdt? Jeg er usikker på hvor mye de ripene har å si nemlig. Etter å ha lest meg opp, tror jeg det er en 2007-modell siden modellnr starer på F. Papirer og kvittering er borte i årenes løp. Kun boks og klokke. Vet ikke om den har blitt servet opp gjennom årene. Remmen bør også byttes.
IMG_1368_zpsgbrlmtqa.jpg


IMG_1369%201_zpsvpvfzjau.jpg
 
Jeg har litt erfaring med Offshore, men har ikke utført service på den fra Norge. Jeg bodde utenlands, nærmere bestemt i Munchen, der har jeg fått utført litt arbeid på disse. 1 service med polering og satinering av Bezelen og sidene på kassen kostet i 2008, 1200,-€
Dette var hos Wempe som sikkert ikke var det billigste alternativet. Krone,pushbuttons og ny bezel kostet 1000€. 400€ for hornback til Safari.

Vil tippe på mellom 15-20k for service og polering hos Bjerke. 6-7k for ny rem.

En fair pris på denne du har bilder av her er etter min mening 80-100k.

PS: Det er en mye mer interessant klokke enn 1 Grønn Tivoli modell fra Rolex ;)

Mvh. Preben
 
se till att köpa den Safarin med full service och dokumentation, ellers blir de fort ekstremt dyrt for dig :)
 
se till att köpa den Safarin med full service och dokumentation, ellers blir de fort ekstremt dyrt for dig :)

+1

Og hvis det er den ROO’en som er til salgs hos Blomqvist tror jeg deres prisestimat er riktigere – klokken ser rimelig sliten ut. Skal du ha full service, polering og bytte av slitedeler (i urverk, bytte av pushere osv.) på akkurat denne klokken tipper jeg prisen havner nærmere 30-40K enn 20K pluss ny rem......
 
Hva er en god pris? Denne ser jo herjet ut. Tipper 25k+ forbi få den som ny igjen. Og da mangler du fortsatt boks og papirer. Synes 80-90k er mer en nok for denne.
 
Støtter meg på det Timekeeper sier, denne ser virkelig herjet ut! Hva har forrige eier drevet på med? Ser jo ut som han har åpnet ølflasker med den kassen...Du skal få denne veldig billig for at det skal være verdt det. Og du må sikkert regne med litt ventetid på denne servicen, AP er som kjent ikke lynraske med servicer.

Et grovt budsjett:
Service: 10-15'
Bezel, pushere osv: 15'
Rem: 6'

Du kan selvfølgelig ende opp med å betale mindre, og i verste fall mer. Går denne for noe spesielt mer enn 65', har ikke kjøper fulgt med i timen.
 
Takk for mange svar, selv om de gjorde meg litt skeptisk til klokken!
Ja, det er APen fra Blomqvist jeg har sett på. Hadde håpet at ikke så mange hadde kommet over den for å kunne gjøre et godt kjøp, så ville ikke nevne det ;)
Ser at service-kostnadene anslås til å være rundt 15+/- tusen. Jeg er titt og ofte i Sveits, nærmere bestemt Basel - er det noe å spare ved å ta den med til Sveits for å serve den der?

Undersøkt litt rundt remmer, og synes klokken på gummirem har sett bra ut, og de ligger på rundt 300 dollar. En liten besparelse der i hvert fall, hvis de remmene er kurante.
En AP har vært en fjern drøm frem til nå hvis jeg kan få denne "billig", så er fristet til å legge inn et bud.
 
Takk for mange svar, selv om de gjorde meg litt skeptisk til klokken!
Ja, det er APen fra Blomqvist jeg har sett på. Hadde håpet at ikke så mange hadde kommet over den for å kunne gjøre et godt kjøp, så ville ikke nevne det ;)
Ser at service-kostnadene anslås til å være rundt 15+/- tusen. Jeg er titt og ofte i Sveits, nærmere bestemt Basel - er det noe å spare ved å ta den med til Sveits for å serve den der?

Undersøkt litt rundt remmer, og synes klokken på gummirem har sett bra ut, og de ligger på rundt 300 dollar. En liten besparelse der i hvert fall, hvis de remmene er kurante.
En AP har vært en fjern drøm frem til nå hvis jeg kan få denne "billig", så er fristet til å legge inn et bud.

Denne for du servet billigere i Sveits ja, jeg ser at det var dumt av meg å nevne pushere og bezel bytte. Ser alle har hengt seg opp i det. Dette er nok ikke nødvendig på denne. Det var normalt å bytte bezel på modellen med gummi bezel, (denne blir fortere stygg en stål bezelen) å bezel fås ikke kjøpt separat kun sammen med pushbuttons. Så hvis du slipper unna med en service og en polering i Sveits, så er det ikke sikkert det blir så gææærnt ;)