Audemars Piguet-tråden

image_zpslketwhan.jpeg

image_zpszw3efrik.jpeg

image_zpsccxjygvx.jpeg

image_zpsbjkld6tx.jpeg
 
Passe tung med sine 237 gram ;) Klokken har solid back case, slik at der er det kun mer gull å se.

Jupp, stemmer at den lå på Finn.no for noen måneder siden (og her).
 
Skulle ha sjekket et serienummer mot når en Royal Oak er produsert og at klokken ikke er meldt stjålet noen plass. Da jeg kan få kjøpt en klokke fra en brukthandel, men den er uten papirer fra AP.

Noen som kan hjelpe meg med en eller begge delene, hvor jeg kan finne ut av dette?
 
Redigert:
Skulle ha sjekket et serienummer mot når en Royal Oak er produsert og at klokken ikke er meldt stjålet noen plass. Da jeg kan få kjøpt en klokke fra en brukthandel, men den er uten papirer fra AP.

Noen som kan hjelpe meg med en eller begge delene, hvor jeg kan finne ut av dette?

Hva for deg til å tro at den er stjålet? Hvor gammel er den?
 
Har ingen grunn til å tro at den er stjålet, men siden den koster litt penger, skal kjøpes fra utlandet og er uten papirer så er det jo greit å sjekke litt i forkant.
Serienummeret starter på F7. Noe som burde datert den til ca 2006 ? Men jeg ble fortalt av selger at den var fra ca 2010, som burde vært nokså høyt G nummer?

AP produserte rundt 20 000 klokker i F-serienummer tiden. Så det vil si rundt 5 år er F-serien produsert. Så da gjelder det å bare finne ut når de begynte med F og eventuelt begynte med G.

Bjerke var forresten ikke behjelpelige. De hadde ikke noe register på stjålet klokker. De ville heller ikke verifisere klokken med et dokument. Kan alltids prøve meg på en AP boutique i Sveit om de har oversikt.
 
Når det kommer til årsmodell hos AP, og spesielt hva som blir opplyst av typiske bruktbutikker, skal du ta det de sier med to-tre bøtter med salt. Det eneste du kan forholde deg til, er som du sier, serienummeret.
Har ved flere anledninger fått opplyst og dokumentert et årstall, mens serienummeret tilsier at klokken er opptil 10 år eldre. Dette skyldes jo igjen at de fleste APer gjerne ligger mer enn et par måneder før de blir solgt. Så for alt annet enn Rolex-modeller i stål, så forholder jeg meg til serienummer, i den grad det er mulig.
 
Min RO er F41xxx og er solgt 11.2.06. Er det ikke mulig å sende en mail direkte til AP om produksjonsdato? Salgsdato kan jo være måneder og år etter.
 
Har ingen grunn til å tro at den er stjålet, men siden den koster litt penger, skal kjøpes fra utlandet og er uten papirer så er det jo greit å sjekke litt i forkant.
Serienummeret starter på F7. Noe som burde datert den til ca 2006 ? Men jeg ble fortalt av selger at den var fra ca 2010, som burde vært nokså høyt G nummer?

AP produserte rundt 20 000 klokker i F-serienummer tiden. Så det vil si rundt 5 år er F-serien produsert. Så da gjelder det å bare finne ut når de begynte med F og eventuelt begynte med G.

Bjerke var forresten ikke behjelpelige. De hadde ikke noe register på stjålet klokker. De ville heller ikke verifisere klokken med et dokument. Kan alltids prøve meg på en AP boutique i Sveit om de har oversikt.

Hvis du forteller oss hvilken brukthandler det gjelder så kan det jo være at noen her har erfaring med nettopp denne forhandleren.
Å eventuelt kan gi tommel opp eller ned.
At Bjerke ikke sitter med info om utenlandske klokker var ikke overraskende.
Hvis du skulle gå til det skrittet å kjøpe klokken så kan du gå til Bjerke å få en prisbekreftelse på klokken.
 
Min 15300 var en K serie (k8***) den blev såld mars 2010. Runt 2006 känns mer korrekt för en F serie.
 
Noen som vet om noen 14790er ute å går? og kanskje er villig til å selge? Eller vet om hvor man kan få skaffet en, helst ikke chrono24:)
 
Noen som tilfeldigvis har en service eske til AP til salgs? De er vel sånn ca 10x10 cm
(I mørkt skinn/imitert skinn, med hvite sømmer.)
 
Redigert:
Tja, har vel kanskje en slik liggende et sted. Kan jeg spørre hva du skal med den i så fall?