Audemars Piguet-tråden

Må legge det inn et bilde her også for å holde liv i ap tråden :D hvor er resten av ap'ene på tidssonen folkens ?


Nyankommen 15300 her! Endelig med i klubben etter lengre tids leting :)

dagens_zpsnspiayml.jpg
 
Meget friske farger på de nye diverne må jeg si ja :) Egner seg nok best til sommerbruk på stranden eller i båten , bør dukke opp noen i litt mer nøytrale farger og kanskje keramisk kasse og bezel etterhvert hvis de skal satse på å selge mange :D
 
Meget friske farger på de nye diverne må jeg si ja :) Egner seg nok best til sommerbruk på stranden eller i båten , bør dukke opp noen i litt mer nøytrale farger og kanskje keramisk kasse og bezel etterhvert hvis de skal satse på å selge mange :D
Meget friske farger på de nye diverne må jeg si ja :) Egner seg nok best til sommerbruk på stranden eller i båten , bør dukke opp noen i litt mer nøytrale farger og kanskje keramisk kasse og bezel etterhvert hvis de skal satse på å selge mange :D

Passar även fint till fotbolls-EM i sommar. Vi svenskar gillar ju sånt :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Kamil
Hvilken serviceintervall har dere kjørt på AP'ene deres? Min 15300 er en 2009- modell og er vel sånn sett moden for service iht. boka. Ettersom den er relativt nyanskaffet sliter jeg imidlertid med tanken på å skilles så kjapt. Vurderer derfor hvor lenge det er "trygt" å vente. Har dere noen tanker om dette? En annen ting er servicekostnadene, som på Bjerke nå ble anslått å ligge mellom 15 - 20 k o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: 123uno
Hvilken serviceintervall har dere kjørt på AP'ene deres? Min 15300 er en 2009- modell og er vel sånn sett moden for service iht. boka. Ettersom den er relativt nyanskaffet sliter jeg imidlertid med tanken på å skilles så kjapt. Vurderer derfor hvor lenge det er "trygt" å vente. Har dere noen tanker om dette? En annen ting er servicekostnadene, som på Bjerke nå ble anslått å ligge mellom 15 - 20 k o_O

Jag hade hört med nymans. Dom gör det nog fortf inhouse. Går som regel lite snabbare då.
Bjerke har väl slutat med Ap. Tar dom fortf emot klockor för service?
 
Maks tørke for AP15202 i London. Er vist tørke i hele verden for denne modellen.
 
  • Liker
Reaksjoner: ungeB
Jag hade hört med nymans. Dom gör det nog fortf inhouse. Går som regel lite snabbare då.
Bjerke har väl slutat med Ap. Tar dom fortf emot klockor för service?

Takk for tips. Får sjekke med dem. Hva tenker du om tidspunktet for service- hvor lenge hadde din gamle 15300 gått uten service før du sendte den fra deg?

På Bjerke sa de at de "var i forhandlinger" med AP om dagen, så det kan bli spennende å se hva som skjer. Men de tok fortsatt imot klokker for service.
 
Takk for tips. Får sjekke med dem. Hva tenker du om tidspunktet for service- hvor lenge hadde din gamle 15300 gått uten service før du sendte den fra deg?

På Bjerke sa de at de "var i forhandlinger" med AP om dagen, så det kan bli spennende å se hva som skjer. Men de tok fortsatt imot klokker for service.


Min 15300 hade fått service när jag köpte den. Roc:n däremot lämnade jag in hos nymans. Den hade då gått 10 år utan service. Henrik på nymans tyckte inte det var akut service behov. Lite olja och trycktest så klarade den ett par år till. Jag valde dock full service då den oavsett aldrig skulle säljas o_O.

Jag hade nog låtit en urmakare testa gången osv på din 15300 först.
Men ska du aldrig sälja är det bara och köra på. För eller senare må den ju oavsett in och det är riktigt nice när den kommer tillbaka ny och fräsch :)
 
  • Liker
Reaksjoner: ungeB
Hvilken serviceintervall har dere kjørt på AP'ene deres? Min 15300 er en 2009- modell og er vel sånn sett moden for service iht. boka. Ettersom den er relativt nyanskaffet sliter jeg imidlertid med tanken på å skilles så kjapt. Vurderer derfor hvor lenge det er "trygt" å vente. Har dere noen tanker om dette? En annen ting er servicekostnadene, som på Bjerke nå ble anslått å ligge mellom 15 - 20 k o_O
Min 2006 modell 15300 hadde sin første service våren 2015. I følge tidligere eier gikk den ikke mye feil (8-10 sek/døgn, tror jeg han sa?)
Men han tok en service for sikkerhets skyld.
Service ble gjort i Sveits og det kostet ca. 12K der nede, så ikke rart om Bjerke skal ha 15-20K inkl frakt/valuta/fortjeneste.
 
  • Liker
Reaksjoner: ungeB
Min 2006 modell 15300 hadde sin første service våren 2015. I følge tidligere eier gikk den ikke mye feil (8-10 sek/døgn, tror jeg han sa?)
Men han tok en service for sikkerhets skyld.
Service ble gjort i Sveits og det kostet ca. 12K der nede, så ikke rart om Bjerke skal ha 15-20K inkl frakt/valuta/fortjeneste.

Ca. 9 års intervall altså. På øyemål og ut fra en snittbetraktning ligger vel min på +16 sek/døgn, så en service ila den nærmeste tiden hadde kanskje ikke vært så dumt. Som @Ceramic påpeker er det vel bare å kjøre på med et spa ettersom dette er en keeper for min del:)

On a sidenote: Jeg har lyst å måle avviket på klokken mer nøyaktig - finnes det noen apper som er bedre enn twixt? Har lest litt varierende omtaler.
 
Er det en keeper, så ta en service. Betryggende ;)
Jeg måler kun mot justervesenet.no
 
Redigert: