Audemars Piguet-tråden

Jeg tror det er fordi AP er Royal Oak og ROO. De andre modellene selger minimalt.

@Celter min hvite 15300 gikk relativt spot on i 8 år før den begynte å sakke litt. Har nå vært på spa hos Ap i Genève, noe som kostet meg ca 10500kr og dette pga dyr franc. Den har holdt sekundet om dagen så lenge jeg har hatt den i ca 2,5år. Forøvrig en nydelig klokke:)

hn1wwux.jpg
 
Er usikker på om jeg er klar for det ennå. Må kjenne litt på det kjenner jeg. Eneste sikre i boksen er Nautilus!
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Jeg har sett på denne ROO'en i et par år nå, og nærmer meg muligens en handel. Trenger bare litt meninger. Hva syns dere om denne modellen? Jeg har prøvd den på og den er utrolig lett og behagelig med gummirem.

Royal-Oak-Offshore-Forged-Carbon-SIHH-2011_zpsbde16c78.jpg
 
Jeg har en svoger som også kjesker på den å har vært på nippet til handel flere ganger.
Jeg liker Offshoren med runde pushere bedre, da jeg syns de nye firkantede bygger for mye.
Den vanlige Offshoren ser i mine øyne mer riktig ut.
 
Jeg har en svoger som også kjesker på den å har vært på nippet til handel flere ganger.
Jeg liker Offshoren med runde pushere bedre, da jeg syns de nye firkantede bygger for mye.
Den vanlige Offshoren ser i mine øyne mer riktig ut.

Skjønner hva du mener, men syns selv at det gir klokken et enda mer sportslig look som jeg liker. Det blir kanskje litt smak og behag.
 
Synes selv at pusherne på disse er kulere enn de vanlige runde. Men synes at det er noe kjedelig over denne modellen,
men det er nok bare meg. Ellers er jeg major-league AP-fan.

Ville mye heller gått for

Audemars-Piguet-Royal-Oak-Offshore-Ceramic-Diver.jpg


hvis du vil ha ceramic, eller

Audemars-Piguet-Royal-Oak-Offshore-Diver-Carbon-watch-6.jpg


hvis man vil ha den i carbon. Men det er nok bare meg.
 
Det er og kommer alltid til å være (så lenge AP bruker en chronograph-modul i ROO), noe galt med datoen i ROO. Den sitter langt nede i dypet, og selv jeg som liker cyclops på Rolex klarer ikke helt bli glad i den lupen ... Så om du vil ha noe litt biffigere enn RO og ROC synes jeg diverne over er de beste alternativene! :D

Inhouse eller ikke synes jeg ikke er så nøye, men en integrert chrono synes jeg godt man kan koste på seg ...

2326-2840finale.jpg

3126-3840finale.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Hansaeng
15707CE (orange ceramic diver) er en favoritt, og en jeg har sett på i tillegg til ROO FC modellen. Den er dog veldig vanskelig å få tak i...

Synes selv at pusherne på disse er kulere enn de vanlige runde. Men synes at det er noe kjedelig over denne modellen,
men det er nok bare meg. Ellers er jeg major-league AP-fan.

Ville mye heller gått for

Audemars-Piguet-Royal-Oak-Offshore-Ceramic-Diver.jpg


hvis du vil ha ceramic, eller

Audemars-Piguet-Royal-Oak-Offshore-Diver-Carbon-watch-6.jpg


hvis man vil ha den i carbon. Men det er nok bare meg.
 
Har sett den på chrono24.com ja :)

Hvorvidt den har gått ut av produksjon er vel enda bare rykter? Den finnes fortsatt på AP sin hjemmeside som "boutique only"

Det har legat en 15707c ute på dba ett par veckor nu, ok pris också (145.000 dk). Keramik divern har väl precis gått ur produktion, så pengarna får du nog igen vid eventuellt salg..

Annars är ju den här riktigt tung ;)

http://www.hodinkee.com/blog/giulio...hael-schumacher-limited-edition-from-audemars
 
  • Liker
Reaksjoner: Ceramic
Hvordan er egentlig kvaliteten på AP og deres service? Min AP godgjorde seg i Sveits for 18 kalde for mindre enn ett år siden, men da kom den tilbake med viserne (litt) ut av sync, og nå må den til Sveits igjen for noen måneder. Synd, for Ap var min store drøm i mange år. Dubuisen (og GGen for den saks skyld) går jo som en klokke ...

 
hehe min 15202 kom tillbaka med lenken montert på fel vei :) no stress da..
 
Ikke spesielt imponert over kvaliteten til AP og deres service. Konas ROO Chronograph har tilbrakt 11 måneder - fordelt på tre turer - i Sveits av de tre årene hun har hatt den. Da hun fikk den tilbake i januar i år gikk den to-tre minutter for raskt i løpet av et døgn, og befinner seg da nå på nok en runde i Sveits. Åpentbart et mandagseksemplar, men hadde forventet at de fikset opp etter så mye trøbbel.


null_zps9dd1c46e.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Esj, hvorfor startet jeg å lese i denne tråden nå som jeg er på jakt etter en 15300! Ingen som har noen gode historier å dele ift service og vedlikehold av disse urene? Rett før jeg trekker meg ass :/