Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Jeg forsøker iherdig å late som det ikke betyr noe når jeg får Daytonaen. Det går dårlig. Må kjøpe noe annet før sommeren bare for å få tilfredsstilt kløen :( Nå er jeg rimelig høyt oppe på listen, men når jeg får kommer helt an på hvor mange som sendes ut i løpet av året. Det blir ikke i juni, for å si det slik :)

• Liker
Reaksjoner: KentOve
Jeg forsøker iherdig å late som det ikke betyr noe når jeg får Daytonaen. Det går dårlig. Må kjøpe noe annet før sommeren bare for å få tilfredsstilt kløen :( Nå er jeg rimelig høyt oppe på listen, men når jeg får kommer helt an på hvor mange som sendes ut i løpet av året. Det blir ikke i juni, for å si det slik :)

Ettersom jeg forstår så er det produksjon av 4130-verket som setter begrensinger på produksjonstallet? Isåfall er potensialet stort for at hver AD faktisk kan få en del ved første leveranse iom at det 116520 ikke har blitt sendt ut fra Rolex den siste tiden? Jeg holdt på å kjøpe 116520 fra AD ved juletider, og da fikk jeg inntrykk av at det ble levert ca en stk 116520 til hver AD per mnd? Hvis det stemmer så kan jo hver AD plutselig få noen stykker? Rolex er vel også interessert i å få 116500 ut på markedet for å få den kjent?

Mange spørsmål og mye synsing, men hvis et par av synsingene mine slår til så er iallefall dette en positiv analyse:)

• Liker
Reaksjoner: LarsOlav og Anders
Rolex er godt kjent for å være ekstremt gode til å håndtere etterspørsel versus produksjon for å holde interessen i markedet oppe. Jeg synes det gir liten eller ingen mening å strupe leveransene av "markedshensyn" helt i starten. Det mest kommersielt effektive må jo være å få levert "en del" i starten, for så heller å porsjonere leveransene utover året.

Etterspørselen blir vel forhåpentligvis enda større når bilder av fornøyde eiere med tilhørende klokker begynner å florere?

Man må heller ikke glemme at Rolex faktisk må levere ut klokker for å tjene penger. Med tanke på svikt i enkeltmarkeder som Kina, deler av Østen og USA kan vi jo håpe at Europa prioriteres :)

• Liker
Reaksjoner: Datograph og Gubben11
Haha! Ja, ekstremt godt sagt! Både om tråd og forum. Men det er vel noe av gleden ved dette forumet også? Å tenke seg ihjel på nerdete ubetydelighetero_O;)

For å være helt ærlig er det vel en av de store gledene i livet for en med nerdete tilbøyeligheter som meg :D Finn deg din interesse og bruk alt for mye tid på den.

Selv har jeg en 116520 og tanken på å kjøpe den nye streifer meg ikke, blir for mye bling og en motesak, stål utgaven vil bestå til evig tid.

• Liker
Reaksjoner: Genta og Rød
Någon som vet om det är möjligt att skifta bezeln från keramik till stål. Tänkte då inte permanent men variera lite beroende på aktivitet och humör :).

En extra 116520 bezel lär ju inte vara omöjlig och skaffa.

Se der ja! Noen som er heldige.. Sjekket status hos AD's i Norge og Florida i midten av april, tror nok det tar tid før man får tak i denne ny om man ikke er høyt oppe på listene!