Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Sett fra Housten, nå UK. Snart Norge? :D
image.jpeg

John Mayer: "To me, and to an existing Daytona owner, this is like a software update to your iPhone...We are experiencing the bezel, and the black sub-dial rings. After that, it's the same watch we've owned"

Redigert:
John Mayer: "This is the trophy watch of the year.
And I'm not sure most years even have trophy watches. There is a good chance this watch will still be the trophy watch of next year too. This is the new flagship watch for Rolex and it's not even close to being the most expensive model in the Rolex lineup"

John Mayer: "This watch is the most Rolex watch that Rolex has put out in 20 years"

• Liker
Reaksjoner: Barry2812
Den er 80% populær fordi den er umulig å få tak i. Helt feil premisser å ville ha en.

Det er helt feil premisser å ville ha den på det bakgrunnen ja, men tror virkelig ikke det er så mange som kun liker klokken pga hypen.

Det har vært snakk om ceramic SS Daytona i flere år på forskjellige forum, så jeg er ikke like skeptisk som deg når det kommer til motivene til de som ønsker denne klokken. Denne modellen har igrunn vært knallpopulær mange år før den ble lansert, er ikke rart vi får litt oppstandelse i mnd før de ankommer butikkene. Part of the Rolex game.

Jeg har hatt lyst på denne klokken i flere år og har ingen planer om å kvitte meg med den etter noen år. Dette blir min grail, enkelt og greit :D

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Vanskelig å spå om fremtiden, men jeg drister:
  • Grailklokker eksisterer aldri på håndleddet
  • Grail er noe man aldri får tak i
  • Flere her inne som anskaffer DaytonaC kommer til å flippe den når magien over å ha fått tak i en er brutt - og man innser at det egentlig bare er en vanlig Daytona med noen designjusteringer
Jeg unner selvsagt folk gleden av å higre etter en ny ting til armen, men DaytonaC er hypet.

Vanskelig å spå om fremtiden, men jeg drister:
  • Grailklokker eksisterer aldri på håndleddet
  • Grail er noe man aldri får tak i
  • Flere her inne som anskaffer DaytonaC kommer til å flippe den når magien over å ha fått tak i en er brutt - og man innser at det egentlig bare er en vanlig Daytona med noen designjusteringer
Jeg unner selvsagt folk gleden av å higre etter en ny ting til armen, men DaytonaC er hypet.
Gjelder ikke dette alle klokker?

Folk får bare mene hva de vil.

Jeg gleder meg enormt til å få nye Daytona, men føler jeg er helt upåvirket av at den er hypet. Jeg ante ikke at den ville bli så populær eller at den var såpass etterlengtet. Jeg bare så bildet fra Basel og tenkte "holy crap", den var rå :)

Redsub er også hypet. Sjelden, men på håndleddet hadde jeg faktisk heller valgt min Root Beer kontra en Sub med feil farge på en linje. Verdimessig er en helt annen sak, men verdi gir ikke mer godfølelse.

Jeg gleder meg veldig til DaytonaC, like mye som jeg har gledet meg til å pakke ut de andre Daytona jeg har hatt. Denne er "ny", så mulig jeg gleder meg litt mer til å se den nye bezelen, men men ;)

Om det blir en keeper, vet man aldri.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver og andres
Overraskende mye posting i denne tråden fra dem som ikke har den nye Daytona´n på ønskelisten!!?? :rolleyes:

Jeg hadde "stående" bestilling hos min AD før Basel, jeg ga beskjed om at skulle det komme ny Daytona i stål med keramisk bezel - så ville jeg ha en. Jeg ba faktisk om to, både sort og hvit, men så god kunde var jeg tydeligvis ikke.....

At vi nå ser en utrolig "hype" rundt ny Daytona synes jeg bare er morsomt, i hvert fall så lenge jeg forhåpentligvis blir blant de første til å motta en. Hvis ikke skulle jeg ønske at @Loevhagen får rett i sine spådommer, og at ny Daytona dukker raskt opp i annenhåndsmarkedet til hyggelige priser :D

Jeg har gledet meg til denne klokken i mange år - helt siden jeg så noen photoshop-bilder på et eller annet klokkeforum :)

• Liker
Reaksjoner: lcj, Rød og Gubben11
Jeg er innmari spent på utseendet på bezel. Funker jo meget bra på Sjokotona, men på enkelte bilder av 116500 har den litt prestekrageutseendet. Live får bestemme!

Skulle gjerne sett 116519 tilbake i produksjon, men MED c-bezel!

Hvit virker jo å være den som det er desidert lengst kø for å få... Løsning? Kjøp sort og bytt skive :D