Basel 2016: Ny Rolex Daytona i stål, keramisk bezel

Jeg har konkludert:
Daytona "C" med sort skive er mye finere enn den med hvit skive, dermed basta!;)
Synd at mine øyne ikke klarer å "se" hverken den sorte eller hvite skiven:(.

Var innom Bjerke en tur på lørdag og ble da fortalt at "C" med sort skive, skulle det være mulig å få levering på relativt raskt. Hvit skive er derimot uvisst og de tar ikke flere bestillinger på denne.

Ble også fortalt at det første uret de får inn går til en ansatt, slik at dette også kunne fungere som et "utstillings" ur. Fornuftig, da vil det jo være mulig å få tatt en kikk IRL ganske snart da:).

• Liker
Reaksjoner: Genta
Tilbakemeldingen på hodinkee er jo ganske positiv til den sorte, når de fikk sett den irl... Tror mange vil ha hvit pga Paul Newman, men må innrømme at jeg syns begge er fine på hver sin måte! Fikk nesten mer lyst på sort etter å ha sett videoen jeg postet at par hakk opp her...

• Liker
Reaksjoner: Mulliner og Gin
Dette er da tross alt TS, så svaret på et vrient skivevalg er selvsagt 'begge'. Jeg har hvit i bestilling, men synes den svarte ser like bra ut.

Edit: 'TS' ble 'stas' i autocorrecten :) Det hang sammen uansett, men rett skal være rett :)

Redigert:
Slenger meg på Anders, det er vanskelig å velge. Venter på hvit, men ringer de og sier at det har kommet en sort så blir det sort! :)

Lervik forklarte at skivene ligger i systemet, men kan ikke bestilles løst enda. Prisen er heller ikke bekreftet. De ligger med en markering om "factory replacement" eller noe tilsvarende. Lervik tolket dette som om gammel (les skadet) skive må returneres til Rolex ved bytte. Det vil derfor foreløpig ikke være mulig å kjøpe en sort, for så bytte til hvit skive. Lervik forventet at dette ville endre seg på sikt, at man kan bestille en løs skive. De estimerte pris på i overkant av 5000 kr + arbeid.

Det er kortere bestillingslister på den sorte modellen enn den hvite hos AD i Norge. Tidligere har de fått levert flere hvite en sorte klokker på Daytona. De vet ikke så mye om fordelingen nå.

Om noen lurte :)

2 norske AD'er har bekreftet at de forventer ny Daytona i juni-leveransen fra Rolex, det kom tydeligvis ingen nå i mai....

Hvor mange som leveres er imidlertid svært usikkert, men det blir neppe et stort antall :D

• Liker
Reaksjoner: Avio
Meget spennende, jeg tipper 2 stk pr AD. Denne klokken gleder jeg meg som en unge til å få:) Det blir tidenes sommerklokke for min del.

• Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Det regner nye Daytona på TRF - både med sort og hvit skive. Tipper denne 116500 ikke blir spesielt vanskelig å få tak i egentlig. Det er jo bra.

Den med hvit urskive virker mer maskulin med keramisk insert enn med kun stål.

På Bjerke sa de sist helg at de kom til å få 30 stk Daytona 500 ila 2016, fordelt på sine butikker. Det høres jo isåfall veldig bra ut om det viser seg å være sant. Krysser fingrene!

• Liker
Reaksjoner: MrRambutan