Baselworld 2013

Ny teaser på rolex.com.

Kan tydelig se sawtooth sporene på bezelen, noe som røper at dette må være en roterende bezel.

8674012595_66c57c75fe_b.jpg


Og om man ser på skissen over kronen, så kan man tydelig se sort/hvit pepsi logo... Hmmmm..... :cool:

attachment.php


220px-Pepsilogo.png



Det jeg ikke får til å stemme er den polerte kassen. GMTIIc har jo ikke dette. Håper ikke det er en YMII variant..

Sidene på GMTIIC er polerte.... Noe som stemmer helt med teaseren. Kan virkelig ikke være noe annet enn en ny Pepsi. De har jo jobbet i lange tider med å få til fargene på ceramic-bezelen, noe jeg antar de har klart å få til nå.

Er det virkelig Pepsi-versjon som avdukes i morgen må jeg enten kjøpe ny bezel til min eller stille meg i kø og kjøpe ny GMTIIC. Forutsatt at den ser pen ut IRL. Som tidligere nevnt kan det fort bli litt sukkersøtt når klokken er såpass shiny og med fargespillet på ceramic-bezelen.

Gleder meg!!!!

Edit: F@** !! Kom akkurat på at gmt-viser og tekst på skiven er grønn... MÅ(!) derfor ha ny klokke. Dette blir dyrt ;P
 
Redigert:
Hadde jo vært tufft med noe som passet med F1 samarbeidet, men noe ny daytona er lite trolig.
timepiece_logo.jpg

11146574_large2.jpg



Teaserene peker i retning GMT, men blir det pepsi/coke er jeg virkelig spent på resultatet!
116710-pepsi.jpg
(For denne var ikkje braa..)


Men denne replicaen var vel kanskje litt mer spot on... Nei fankern, dette kan bli bra!!!

rolex_gmt_new_pepsi_(2).jpg
 
Redigert:
Er redd for å få "flippesyken" igjen skulle det komme en særdeles gjenomført GMT C i Pepsi eller Coke utførelse. Har på følelsen at jeg ikke er alene om det :p
 
Sakset fra PuristPro.

...................................

omega_image.3284608.jpg

@Thomas. Lurer på om Omega har glemt historien sin? Det var nemlig en grunn til at chrono-pusherene ikke står slik på dagens modeller. Husker ikke akkurat når forandringen kom, men mener å ha lest at en av astronautene klagde på at chrono-pusherene til stadighet hang seg opp i klærne.

Vel, vel - det er jo ingen Moon Watch uansett :)

Frode.
 
Redigert av en moderator:
Ah, jeg får bad request på innholdet på den siste lenken:(
Jaja, regner med at denne tråden blir oppdatert fortløpende - da jeg egentlig bør gjøre andre ting nå :rolleyes:
 
Hehe, når det er sagt så vet jeg at bla. Hublot skal ha pressekonferanse i dag med presentasjon av sine nyheter (og det er mulig det vil komme nyheter fra flere andre merker i løpet av dagen).

Hvis ingenting legges frem om klokker i dag virker denne forsiden ganske slem mot entusiastene.

64A0882B-C698-47BA-9D44-3279E476F6BA-1151-00000081BDB51787_zpse28609a7.jpg
 
@Thomas. Lurer på om Omega har glemt historien sin? Det var nemlig en grunn til at chrono-pusherene ikke står slik på dagens modeller. Husker ikke akkurat når forandringen kom, men mener å ha lest at en av astronautene klagde på at chrono-pusherene til stadighet hang seg opp i klærne.

Vel, vel - det er jo ingen Moon Watch uansett :)

Frode.

@Frode

@SpaceCowboy skrev noe om dette i den glimrende artikkelen sin om romklokker.

The astronauts in the Gemini program were equipped with the 105.003, the last Speedmaster reference without a crown guard. This caused the watch to be caught in miscellaneous clothing and equipement and this was commented upon by the astronauts. The following reference (105.012) and the ones after that came with a crown guard, eliminating that particular problem.

Jeg stusset litt på dette da jeg leste det, siden det må ha vært krono-pusherne og ikke selve kronen som hadde dette problemet. Men jeg innser jo nå at Speedmasterens "Crown guard" går i nesten hele kassens lengde på høyresiden, og gjør at pusherne er mindre utsatt :)
 
Redigert av en moderator: