Baselworld 2014 - spekulasjoner, ønsker, håp og drømmer!

GMT Pepsi får jo fornyet (og voldsom) blest nå som denne relanseres (i edlere metaller vel å merke)..

Meeeeen, den er jo, som enkelte andre har påpekt tidligere, ikke for 'allmenheten'.. Det er utvilsomt mange som nå sitter igjen med en 'bittersweet' følelse; GMT Pepsi - i manges øyne det vakreste uret laget noensinne, kommer endelig tilbake igjen... Men til en pris de fleste bare kan drømme om. Hvor mange som kommer til å refinansiere både hus- og billån, ta opp forbrukslån, gjemme bort deler av lønnen på egen konto (istedenfor at alt går på felleskonto med kone/mann), kan man jo bare spekulere i..

Uansett, jeg setter noen kroner på at bruktprisen på GMT Pepsi kommer til å få seg et pent hopp fremover, da det er svært mange som vil ha dette uret nå, men som bare en håndfull kan kjøpe..

GMT Pepsi får jo fornyet (og voldsom) blest nå som denne relanseres (i edlere metaller vel å merke)..

Meeeeen, den er jo, som enkelte andre har påpekt tidligere, ikke for 'allmenheten'.. Det er utvilsomt mange som nå sitter igjen med en 'bittersweet' følelse; GMT Pepsi - i manges øyne det vakreste uret laget noensinne, kommer endelig tilbake igjen... Men til en pris de fleste bare kan drømme om. Hvor mange som kommer til å refinansiere både hus- og billån, ta opp forbrukslån, gjemme bort deler av lønnen på egen konto (istedenfor at alt går på felleskonto med kone/mann), kan man jo bare spekulere i..

Uansett, jeg setter noen kroner på at bruktprisen på GMT Pepsi kommer til å få seg et pent hopp fremover, da det er svært mange som vil ha dette uret nå, men som bare en håndfull kan kjøpe..

Er nok ingen dårlig analyse, men det mest interessante for min del er a) hvor mye blest blir det om dette uret som igjen sier noe om hva det faktisk kan kjøpes for, historisk er det jo litt rabatt å hente på helgull rolex b) hvor populært det faktisk blir i bruktmarkedet og hva det gjør med prisene.

Blir spennende å se.

Fyyyyyyyy faen! :) Heeeeftig pepsi a gitt! Den tar jo kveletak på tenåringsbudgettet mitt, men den danker vel ut mange av familiefedrene her på forumet også!

Så ja... jeg skal bli den første på sonen.... om noen år da jeg har fått meg skikkelig jobb! I mellomtiden skal jeg tappe telefonene til alle Rolex AD`ene i landet, og sørge for at ingen av dere andre får tak i en! :mrgreen::mrgreen:

One day! One fucking beautiful day!

tumblr_m8a7oxvG9Q1rolh67o1_400.jpg

Kudos til Omega for den nye Seamaster 300. Virkelig fin!!!
Pussig at de samtidig rasker sammen dette rabalderet. Her vil jeg ikke dele ut mange estetiske poeng:

OK - drømmeriene er over - over til det praktiske: Når er de nye klokkene (f. eks. Sea Dweller´n på 40mm) normalt tilgjengelige over disk? :)

Black Bay Midnight Blue

Da er det ihvertfall reservert en Black Bay i den herlige blåfargen i Norge også :D

Noe ved den komboen gjorde dagens lunsj til den dyreste på en god stund :)

Skuffet skuffet skuffet :(

Idiotisk at nye pepsi skal kun komme i hvitt gull. Men satan så pen den er! Blir nok SD først da. :cool:

Pepsi i hvitt gull - eller GMT Master II i stål (sort/blå) + Explorer II + Explorer I + GMT Master (I) + en submariner + penger til pølse og cola? Hm. Vanskelig valg - not. :)

Hmm....jeg vurderer faktisk å kanskje gå til anskaffelse av GMT i hvitt gull. Får høre litt med Lervik hva han kan klare på pris.

Det er vel titan utgaven?

@acnorway @Pondus72

- Two-tone med sort bezel/skive
- Stål med sort bezel/skive
- Stål (har ikke sett titan nevnt noe sted, men korriger meg hvis jeg tar feil) med blått bezel/skive.
- Gull med sort bezel/skive
- Platina med blått bezel/skivee (limited edition)

EDIT: Two-tone med blått bezel/skive også.

Redigert av en moderator:
Nå blir man etterhvert en gammel grinebiter :rolleyes::rolleyes:og går vel tversemot hele TS her men..

Omega retro SM300 stål ser da ut som en gammel IWC aquatimer og Ti varianten som en fake "smurf" Sub med sine polerte senterlinks..:(:(
Rolex GMT Pepsi, halloj :( tung klumpete ripemagnet med plast-look til Bezel, får en cheap Steinhart følelse av hele tingen:(:(
Patek Nautilus-Chrono-dual time 5990 imponerende teknikk men helt kjedelig kontrastløs grå skive:(:(

Nei, men denne rocker fett... PP 5960 :D:D:D en beater med stållenke til USD 54800 :cool:

DSC07263.jpg