Baselworld 2014 - spekulasjoner, ønsker, håp og drømmer!

Mest av alt gleder jeg meg til å se hva disse nylanseringene gjør med bruktmarkedet her på Tidssonen..
 
Rolex GMT Pepsi, halloj :( tung klumpete ripemagnet med plast-look til Bezel, får en cheap Steinhart følelse av hele tingen:(:(

Utennavn2_zpsb2c0ca5c.jpg
 
De smarte plukker opp 16600, når de kommer. På sikt vi de stige så fort hypen på nye dwelleren har lagt seg.
 
Nå blir man etterhvert en gammel grinebiter :rolleyes::rolleyes:og går vel tversemot hele TS her men..

Omega retro SM300 stål ser da ut som en gammel IWC aquatimer og Ti varianten som en fake "smurf" Sub med sine polerte senterlinks..:(:(
Rolex GMT Pepsi, halloj :( tung klumpete ripemagnet med plast-look til Bezel, får en cheap Steinhart følelse av hele tingen:(:(
Patek Nautilus-Chrono-dual time 5990 imponerende teknikk men helt kjedelig kontrastløs grå skive:(:(

Nei, men denne rocker fett... PP 5960 :D:D:D en beater med stållenke til USD 54800 :cool:

DSC07263.jpg

He-he...

Skjønner jo hva du mener @KarlFr - men, i tillegg så synes jeg også 5960'en ser merkverdig ut. Kanskje en klokke for golfere?
daly.jpg


Jeg forbeholder meg all verdens rett til å ombestemme meg...pleier ofte å gjøre det nemmelig.

Foreløpig så synes jeg Cellini-modellen til Rolex ser best ut og har overrasket meg svært positivt:cool:

Cellini_Dual_Time_50525B.jpg
 
Redigert av en moderator:
Fra et business ståsted skjønner jeg ikke at Rolex lanserte pepsi i stål, med tanke på hvor populær orginalen er på bruktmarkedet. Når det er sagt så er det kanskje en kortsiktig tankegang? Tror ikke en ny pepsi i stål hadde vært bra for Rolex historie... Hadde ikke da gamle pepsi mistet litt av kultstatusen sin? Gamle pepsi har "respekt" i seg selv. Nye har det i form av wg.

Ift nye Pateken tenker Breitling med en gang jeg ser den. Bevares, Breitling har mye flott, men skeptisk til en Breitling-Patek. Don't like så langt, men jeg har ombestemt meg (les: tatt feil) før... :D
 
OK - drømmeriene er over - over til det praktiske: Når er de nye klokkene (f. eks. Sea Dweller´n på 40mm) normalt tilgjengelige over disk? :)

Noen som kan gi en pekepinn på pris på denne hos norsk AD? :)

En Deepsea ligger vel på ca 80k?
 
Redigert:
Det var da voldsomt som dere damer skravler da:p
Mange fine nyheter som ble presentert i dag. Synd pepsi bare kommer i hvit gull, ellers hadde jeg stått på venteliste nå.
Likte nye blå Tudoren og Cellini var også en høydare.
Men den nye SD'en er bare helt fantastisk. Den gleder jeg meg virkelig til å tafse på:)
 
Synes Rolex har truffet veldig bra på Basel i år, selv om det jo er leit at den nye pepsien kun er i WG. Men, kjekt at det endelig kom en ny GMT pepsi da! Den nye Sea-Dwelleren er jo helt sinnsykt lekker etter min mening, her har de truffet en klar innertier. Dette må jo være en helt perfekt dykkerklokke, eller hur @Thomas? :D

Tudor bommet litt med rangeren synes jeg, det føles som en bortkastet sjanse til å virkelig treffe blink. Synes den er skikkelig fin, men hvorfor i alle dager skal den være 41mm? Den tynne bezelen og store urskiven gjør jo ikke akkurat at den virker mindre på armen heller. Tenker bare hvor konge den ville blitt i 38-39mm!

Masse digg fra Omega også, nye seamasteren og speedyen var veldig flotte.
 
Redigert av en moderator:
Den nye Sea-Dwelleren er jo helt sinnsykt lekker etter min mening, her har de truffet en klar innertier. Dette må jo være en helt perfekt dykkerklokke, eller hur @Thomas? :D

@Kohe321,

Ja, den nye SD er en perfekt dykkerklokke. Man kan kankje si at den burde hatt lume rundt hele bezelen, men da begynner den jo å yppe med den ultimate kongen av dykkerur (PloProf 1200m).

Nye SD er perfekt som den er :)
 
Redigert av en moderator: