Baselworld 2014 - spekulasjoner, ønsker, håp og drømmer!

Re: Omega SM300 remake.

Mulig det er jeg som er en smule out of touch her og føl fritt for å korrigere meg, men jeg føler at Omega "bommer" (misforstå meg rett) litt med denne modellen. En remake av sverdmodellen med den mer elegante kassen tror jeg ville solgt MYE mer enn denne som appellerer til et mye smalere publikum og WIS publikummet ville jo gått av skaftet for den også. Dog applauderer jeg initiativet:D
 
Re: Omega SM300 remake.

Mulig det er jeg som er en smule out of touch her og føl fritt for å korrigere meg, men jeg føler at Omega "bommer" (misforstå meg rett) litt med denne modellen. En remake av sverdmodellen med den mer elegante kassen tror jeg ville solgt MYE mer enn denne som appellerer til et mye smalere publikum og WIS publikummet ville jo gått av skaftet for den også. Dog applauderer jeg initiativet:D

De har vel valgt å basere designet på den første Seamaster 300 Professional som kom i 1957. Hvis de først skal lage en slags hyllest til et ikon, som de selv sier, er jo det naturlige å lage hyllesten til den første versjonen som kom og ikke en senere versjon. I tillegg så er det vel også et spørsmål om penger. Viserne er de samme som allerede finnes på PO, noe som sparer produksjonskostnader ift. å lage en en ny serie med visere. Ellers er jeg forsåvidt helt enig med deg.
 
Nobelt av Swatch Group å gjøre noe annet enn å jage klingende mynt;) Viserne er vel endel ulik PO viserne iallefall minuttviseren og sekviseren. Jeg tror nok uansett vi vil bli positivt overrasket "in the flesh", Omegas finishnivå har steget drastisk de siste par årene:)

De har vel valgt å basere designet på den første Seamaster 300 Professional som kom i 1957. Hvis de først skal lage en slags hyllest til et ikon, som de selv sier, er jo det naturlige å lage hyllesten til den første versjonen som kom og ikke en senere versjon. I tillegg så er det vel også et spørsmål om penger. Viserne er de samme som allerede finnes på PO, noe som sparer produksjonskostnader ift. å lage en en ny serie med visere. Ellers er jeg forsåvidt helt enig med deg.
 
Spent på eventuell pris jeg.. Noen som vil gjette ca. prisnivå?
Bør vel bare begynne å fylle opp klokkekontoen allerede nå, håper bare denne innfrir forventningene når den lanseres :D
 
Frykter at den kommer til å ligge tett opptil 40k

Tipper faktisk at den kommer til å ligge et lite hakk over det igjen.. Tror Omega satser hardt på Basel i år og jeg vil tro at de nyere modellene skal konkurrere med Rolex på omtrent samme prisnivå..
 
Tipper faktisk at den kommer til å ligge et lite hakk over det igjen.. Tror Omega satser hardt på Basel i år og jeg vil tro at de nyere modellene skal konkurrere med Rolex på omtrent samme prisnivå..

Godt jeg er ferdig med å handle Omega for en periode.
 
Redigert av en moderator:
Monochrome sier jo på siden sin at "After spending some time with Photoshop, we learn that the dark image actually shows something that looks like a re-issue of the vintage Seamaster 300".

Likevel har de klart å blingse med timeviseren og minuttviseren. :confused: Tror nok @iveland er nærmere sannheten enn Monochrome.

De har rotet med viserne, men ellers så ser jo Monochrome sin ut til å være temmelig spot on i kasseform, skive (ikke skriften) og lenke (jeg tror imidlertid ikke vi får se polerte midtledd).
 
Redigert av en moderator:
Får den nye modellen sverdvisere eller pilviser? Jeg sliter sånn med det siste. Håper definitivt på sverdvisere.
 
Noe slikt da kanskje:

omega-seamaster-300m_zpsfba99c0b.jpg


En Q&D Photoshopmiks av iveland og Monochromes forslag.
 
2913 kom jo med pil-timeviser, mot 14755 som har pil-minuttviser - og jeg regner med de har basert den på 2913 og ikke 14755.

edit: sekundviseren ser jo ut til å komme fra 14755 eller nyere.. så nå vet jeg ikke :)
 
Redigert: