Baselworld 2014 - spekulasjoner, ønsker, håp og drømmer!

Tipper faktisk at den kommer til å ligge et lite hakk over det igjen.. Tror Omega satser hardt på Basel i år og jeg vil tro at de nyere modellene skal konkurrere med Rolex på omtrent samme prisnivå..

Spenstig fra et merke som ligger tre hakk bak rolex når det gjelder både kvalitetsfølelse og renommé. Jeg liker omega så godt som noen, men det er bare swatch som tror at de er sammenlignbare med rolex istedet for F'eks TAG. At omega har økt prisene dramatisk gjør lite for å endre dette etter min mening. Watchsnob hos askmen har noen fantastiske artikler om endringen til omega de siste årene.
 
Redigert:
Spenstig fra et merke som ligger tre hakk bak rolex når det gjelder både kvalitetsfølelse og renommé. Jeg liker omega så godt som noen, men det er bare swatch som tror at de er sammenlignbare med rolex istedet for F'eks TAG. At omega har økt prisene dramatisk gjør lite for å endre dette etter min mening. Watchsnob hos askmen har noen fantastiske artikler om endringen til omega de siste årene.

Jeg vet mange deler synspunkt med deg, men jeg lurer på om du kan nevne disse "tre hakkene" en Planet Ocean cal. 8500 ligger bak en Submariner? :) Er nemlig ikke helt enig. Det er selvfølgelig subjektivt, men jeg kan nevne noe jeg synes Omega er bedre på, f.eks. den fantastiske gummireimen som leveres til PO, i tillegg til det flotte urverket som er synlig gjennom safirglasset bak.

At en PO koster 38 000, mens en Sub koster et sted mellom 55-60 (?), synes jeg er rart. Det er rundt 20 000 forskjell det, noe jeg ikke forstår utenom at den ene heter Rolex og den andre heter Omega.
 
Spenstig fra et merke som ligger tre hakk bak rolex når det gjelder både kvalitetsfølelse og renommé. Jeg liker omega så godt som noen, men det er bare swatch som tror at de er sammenlignbare med rolex istedet for F'eks TAG. At omega har økt prisene dramatisk gjør lite for å endre dette etter min mening. Watchsnob hos askmen har noen fantastiske artikler om endringen til omega de siste årene.

tumblr_ls9dp4N9fX1r3v6f2o1_500.gif
 
Watchsnob hos askmen har noen fantastiske artikler om endringen til omega de siste årene.


Sukk...og ArchieLuxury har også noen synspunkter de fleste klokkeinteresserte driter i...;)
Når vi først er inne på internettskribenter med diskutabel kredibilitet.:p
 
Spenstig fra et merke som ligger tre hakk bak rolex når det gjelder både kvalitetsfølelse og renommé. Jeg liker omega så godt som noen, men det er bare swatch som tror at de er sammenlignbare med rolex istedet for F'eks TAG. At omega har økt prisene dramatisk gjør lite for å endre dette etter min mening. Watchsnob hos askmen har noen fantastiske artikler om endringen til omega de siste årene.

At Rolex ligger tre hakk over Omega er jeg nok sterkt uenig i. Kvalitetsmessig synes jeg det er særdeles lite som skiller Omega og Rolex. Vil vel heller tørre å påstå at en sub ligger kunstig høyt i pris hvis du sammenligner med hva du f.eks. får fra Glashütte til omtrent det samme. Dette har med merkevare å gjøre.
 
At Rolex ligger tre hakk over Omega er jeg nok sterkt uenig i. Kvalitetsmessig synes jeg det er særdeles lite som skiller Omega og Rolex. Vil vel heller tørre å påstå at en sub ligger kunstig høyt i pris hvis du sammenligner med hva du f.eks. får fra Glashütte til omtrent det samme. Dette har med merkevare å gjøre.

Glashutte sammenligningen di er jeg helt enig i. Rolex sett i forhold til mange andre merker kan virke som "overpriser merkevare", men igjen; Kjøper du en Rolex har du en toolwatch resten av livet med minimale kostnader.

Jeg mener selv ar rolex er en del hakk over Omega. Sammenlign f.eks speedmasteren med en daytona, eller Submarineren med en SM 300m.

Bedre stål, bedre feeling på krone, Tightere roterbar bezel, bedre baretter, bedre finish på lås på f.eks daytona VS speedmaster og generelt høyere kvalitet hos Rolex.

Folk skal få mene hva de vil, men man får som regel det man betaler for (mer eller mindre)
 
Glashutte sammenligningen di er jeg helt enig i. Rolex sett i forhold til mange andre merker kan virke som "overpriser merkevare", men igjen; Kjøper du en Rolex har du en toolwatch resten av livet med minimale kostnader.

Jeg mener selv ar rolex er en del hakk over Omega. Sammenlign f.eks speedmasteren med en daytona, eller Submarineren med en SM 300m.

Bedre stål, bedre feeling på krone, Tightere roterbar bezel, bedre baretter, bedre finish på lås på f.eks daytona VS speedmaster og generelt høyere kvalitet hos Rolex.

Folk skal få mene hva de vil, men man får som regel det man betaler for (mer eller mindre)

Speedmaster og Daytona skiller vel nærmere 50 000, og SMP vs. Sub rundt 30 000? :p Som jeg nevner over, hvis du sammenligner PO med Sub (og tar hensyn til 20 000 prisforskjell), hvordan er da Rolex overlegne?

Jeg personlig velger forresten Speedy 9300 over Daytona any day of the week, men synes ikke disse er helt sammenlignbare, så det er vel bare personlige preferanser.

Det med låsen du nevner er jeg enig i, Omega manglet/mangler mikrojustering på låsen, men det er nå begynt å fases inn, f.eks. på nye Speedy II, så det kommer nok på flere modeller etterhvert.

Jeg har både en GMT Master og en PO, så jeg er ikke "Omega-fan boy", men kommer aldri til å forstå de som synes Omega er så mange hakk under Rolex.
 
Da har Omega publisert et nytt bilde, håper den nye kommer i stål også..
Og jeg håper at det ikke er fake-patina jeg ser på skiven :confused:

Det er mye galt som kan skje med denne, så håper Omega ikke tar helt av..

(sitter på tlf, så får lime inn bilde senere)
 
Da har Omega publisert et nytt bilde, håper den nye kommer i stål også..
Og jeg håper at det ikke er fake-patina jeg ser på skiven :confused:

Det er mye galt som kan skje med denne, så håper Omega ikke tar helt av..

(sitter på tlf, så får lime inn bilde senere)

Hvor er det egentlig Omega legger ut disse bildene? :confused: