Baselworld 2014 - spekulasjoner, ønsker, håp og drømmer!

Det er omega vi snakker om her. Vi er heldige om den blir mindre enn 46mm

Tja, til Basel for to år siden slapp de en Speedy "homage" i sine originale 40mm.

31132403001001-20.png


Jeg lurer ellers på om denne nye Seamasteren kan havne litt på samme hyllen som denne Speedy "First Omega in space". Fantastisk klokke, jeg og mange med meg elsket den da den kom, men jeg kan ikke erindre at noen på TS faktisk har kjøpt en.
 
Sandwich dial er jo stilig, og falsk patina er helt greit i min bok.

Enig i at sandwich dial er stilig, og så lenge den ikke ser altfor "bakt" ut, kan falsk patina fungere. Fargen JLC har på sin Tribute to Deep Sea syns jeg ser ganske fin ut, så noe i den gata kan jo bli bra.
Vi får vel se om en uke :)
 
Da har Rolex sluppet sin teaser
[video=youtube;SPAmFHjxFYA]http://www.youtube.com/watch?v=SPAmFHjxFYA[/video]
 
Tja, til Basel for to år siden slapp de en Speedy "homage" i sine originale 40mm.

31132403001001-20.png


Jeg lurer ellers på om denne nye Seamasteren kan havne litt på samme hyllen som denne Speedy "First Omega in space". Fantastisk klokke, jeg og mange med meg elsket den da den kom, men jeg kan ikke erindre at noen på TS faktisk har kjøpt en.

Blir alltid "bergtatt" av dette uret når jeg kikker inn i Omega monterne rundtom. Den er sinnsykt pen! Usikker på om den kanskje er hakket for liten, påtide å prøve tror jeg!
 
Det var min første tanke også, men Rolex og månefase? I manglende frykt for å gå rett i baret nå; det hadde vel vært ganske sensasjonelt i nyere tid(?)

Rolex har jo hatt månefase-ur tidligere. Tipper de sitter på noen morsomme patenter vi forhåpentligvis snart skal få se til livs:) Tenker egentlig noe i retning Cellini, men dette ser da ut som en oystekasse.

Så ja, månefase på en oyster hadde vært ganske sensasjonelt:)
 
Ser ut som everose gull og oyster kasse. Helt nytt urverk? Månefase som flere foreslår og evighetskalender? :D
 
Tenker meg nok det blir noe på størrelse med en sky-dweller med månefase. I edelt metall, selvsagt. Det ideelle hadde vell vert noe på 36-38 med en standard datejustkasse i stål ,der hadde vi snakket vi pent dressur :cool:
 
Ser ut som everose gull og oyster kasse. Helt nytt urverk? Månefase som flere foreslår og evighetskalender? :D

Jeg tror at skydweller med årskalender krevde såpass mye av FoU avdelingen, at det ikke kommer noe såpass avansert som en evighetskalender så raskt etter. At de viderefører verket fra skydweller og bruker deler av komplikasjonen årskalender kombinert med f.eks månefase er ikke usannsynlig. Men at Rolex med sin evolusjon i hastighet med en snegle plutselig skal spytte ut noe superavansert anser jeg som helt usannsynlig. De vil ha noe de vet funker før de går videre, og da tror jeg skydweller og dens like skal være lenge på markedet først. Nei, et ur ala Datejust II med måned i tillegg som noen har foreslått tidligere tipper jeg.
 
Tror du har rett i det, @Greg.

Uansett så er det som oftest umulig å anslå hva Rolex finner på;) Så vi må nok vente på et par teasere til før noe er skrevet i sten. Vanskelig å bedømme noe som helst utifra den første teasern hvertfall! Bortsett fra at det har noe med vann og måne og gjøre.

Jeg melder hvertfall moonphase:cool:
 
Redigert av en moderator:
Tenk på en ting da gutter

Se på kronen. Den har Rolex kronen helt i sentrum, og ikke prikker under for å indikere om det er twin-lock eller trip-lock krone. Ergo: Det er ikke en oyster kasse, men heller en Celini.

Men månefase: Det har joeg også trua på!

Hvitgull/rose, hvit keramisk skive, slanke datejust-visere, ingen dato og en lekker mørkeblå moonphase kl 6. :)

Lukter jeg JLC MUT MOON erstatning her? :mrgreen: