Baselworld 2016 - 17-24 mars!

Sist jeg så Jacob & Co på en klokke Var det diamanter, glorete farger og etterfulgt synstest. Nå derimot lurer jeg på hvorfor ikke flere får med seg hva de driver med.
Jacob-Co-Astronomia-Sky-Celestial-Panorama-Gravitational-Triple-Axis-Tourbillon.jpg

Jacob-Co-Twin-Turbo-Twin-Triple-Axis-Tourbillon-Minute-Repeater-1.jpg

Jacob-Co-Twin-Turbo-Twin-Triple-Axis-Tourbillon-Minute-Repeater-2.jpg
 
Hvordan pleier det å være i løpet av Baselworld? Kommer vi til å se lanseringer på løpende bånd hele uka det varer, eller var dette alt? Slik at resten bare er pressekonferanse osv?

Vet at Jaquet Droz slipper sine novelties i morgen. Tror nok det blir mye nyheter kontinuerlig for å holde interessen oppe.
 
Hvordan pleier det å være i løpet av Baselworld? Kommer vi til å se lanseringer på løpende bånd hele uka det varer, eller var dette alt? Slik at resten bare er pressekonferanse osv?

Dette lurer også jeg på. Var dette alt? That's it? I så fall ble Basel en gedigen nedtur for meg.
 
I morgen begynner hands-on rapportene da pressen slipper inn i møter med de forskjellige merkene, og da kommer det flere videoer og bilder av klokkene vi allerede vet om, samt modeller som ikke er kunngjort enda fra diverse andre merker. Venter for eksempel på nyheter fra Oris, Seiko og så videre, og disse kommer i morgen. Selv om Rolex, Omega, Tudor osv. har lansert det de har å komme med så er ikke hele Basel ferdig av den grunn. Kan være mye snadder igjen :)

For min del er den nye Zenith piloten nesten en show-stopper. Falt fullstendig pladask for den, har allerede sendt melding til Jørgen Otteren om pris. Han visste ikke enda, men skal møte Zenith i morgen og sender meg tilbakemelding etterpå.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Guest571 og Preacher
Glycine har sluppet sine nyheter. Enkelte av modellene har flere fargevarianter som kan sees på hjemmesiden deres.

Airman "Double Twelve".

csm_3938_111_LB7BH_7404485518.png



Combat Vintage m/ dato:

csm_3890_191AT_TB2_3466951e46.png



Airman "World Traveler":

csm_3939_15_LB7BF_e219a916f8.png


Airfighter:

csm_3921_999_LB99B_fb6ea6b09d.png


Combat Sub "Aquarius":

csm_3946_199_D9_5b8824a489.png




Combat Sub "Phantom":

csm_3908_199-N_TB90_22862ef9d5.png


Combat Sub "Vanguard":

csm_3908_191AT-GD_MB_5fbe6e6ce5.png
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan og Vegard
For min del er Longines Railroad en av Basel's største skivebommer så langt. Tallene gjør alt for mye utav seg på skiven, og viserne er alt for små. Resultatet er at den virker veldig kaotisk og uryddig. Kassen på 40mm er jo veldig fin... Sukk, dette kunne vært en nydelig og enkel klokke. So close yet so far. :(

Longines-The-Longines-RailRoad-768x1024.jpeg


L2.803.4.23.0_PR1_CMYK-768x576.jpg



Til sammenligning, her er originalen den er basert på:

2659-Longines-RR280-Bild-2-jpg
 
Redigert:
Sist jeg så Jacob & Co på en klokke Var det diamanter, glorete farger og etterfulgt synstest. Nå derimot lurer jeg på hvorfor ikke flere får med seg hva de driver med.
Jacob-Co-Astronomia-Sky-Celestial-Panorama-Gravitational-Triple-Axis-Tourbillon.jpg

Jacob-Co-Twin-Turbo-Twin-Triple-Axis-Tourbillon-Minute-Repeater-1.jpg

Jacob-Co-Twin-Turbo-Twin-Triple-Axis-Tourbillon-Minute-Repeater-2.jpg

Forsatt ganske visuellt anlagt da, sånt sett "true to the DNA". Og, nok en lysekronebestandig repeterer av titan med dobbel 3-akslet turbis. Skal sporte en slik når jeg bespoke-bestiller min nye 5-akslede Ferrari med 8 motorer og 17 girkasser. Usikker på hva som er fordelen, men jeg er sikker på at den kommer til å gå bedre enn nabon's.;)

Fra satire til alvor; Hvis man betaler en Autodesk/CAD-nerd nok CHF's, kan man kjøpe en minnepinne som videresendes rett til mikromekanikeren som lager klokken. Deretter går man på posten og henter pakken med det ferdige produktet som sendes videre til butikken. I dårlige økonomiske tider kan man også få nerden til å sende minnepinnen rett til mikromekanikeren, som igjen sender til rett butikken, slik at man sparer litt porto. Genialt Egon, eh.. jeg mener @Entropy! Du kjenner ikke tilfeldigvis en god psykolog med optikerlisens? Tror jeg trenger en.:eek:
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: Entropy og Guest571
Som sitter i et verk som slår tidligere tynneste med 1 millimeter!

Tipper verket og holderen er i stål, med for kuriositetens skyld, har titan fordelaktige akustiske egenskaper?

Mener at F.P. Journe kom frem til at stål var det beste materialet rent akustisk i deres Sonnerie Souveraine(ref. Høstdepresjon).

Har ikke lest noe om Bvlgarien/fulgt med i denne tråden what so ever, så skyt meg om svaret mitt er irrelevant.
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Selv om designet er litt kjedelig for min del, er det fortsatt kult at Frederique Constant lanserer perpetual kalender til under 100.000,-

Frederique-Constant-Slimline-Perpetual-Calendar-Manufacture-FC-775S4S6-683x1024.jpg


Om det derimot ikke skulle stå på pengene, har man jo denne:

GP_LD_LaEsmeralda2016_T.jpg
 
Jeg er uenig med de fleste her tror jeg, men jeg synes nåværende modell er langt penere. Hvertfall i dagslys. Jeg foretrekker 3, 9, 6 i hvitt gull og ikke hula ut med lume. Viserne synes jeg også strekker seg langt nok :)

Ang 3, 6, 9 så bør jo dette ses IRL for å bedømme 100%.
Minuttviseren på den gamle er alt for kort etter min mening, og dermed var dette en flott oppdatering i min bok. :) Så spørs det bare når den kommer til ADer i Norge så vi får sett på den.
 
Ang 3, 6, 9 så bør jo dette ses IRL for å bedømme 100%.
Minuttviseren på den gamle er alt for kort etter min mening, og dermed var dette en flott oppdatering i min bok. :) Så spørs det bare når den kommer til ADer i Norge så vi får sett på den.
Ja jeg baserer dette kun på bilder selvsagt. Bli spennende å se i RL!
 
Longines har virkelig sovet i timen i år. Tror heller ikke at Equestrianserien blir en kjempe volumselger for de.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321