Baselworld 2016 - 17-24 mars!

Absolutt. Tror grønnfargen blender inn i den sorte skiva, men digger Rolexmodellene med litt rare fargevalg og designløsninger (milgauss, exp2 etc)

Jeg syns det var spenstig av Rolex å faktisk ha Rolex logoen grønn på Air kingen. De har jo på flere modeller hatt farger på modell navnet. Men selve Rolex logoen farget, var jo helt villt av noen ellers konservative design sjefer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preben Lidi
Haha:) Liker "glasset er halvfullt" holdningen:D Dette kunne egentlig vært en home-run i nostalgiklassen....

Haha, nettopp! Men resten er såpass bra at jeg tror jeg kunne levd greit med den, så får man heller bare få en god latter hver gang man ser ned på klokken for å sjekke datoen. :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Haha:) Liker "glasset er halvfullt" holdningen:D Dette kunne egentlig vært en home-run i nostalgiklassen....

Hehe, jeg føler ofte at klokker i denne prisklassen har en eller annen detalj som trekker ned og for enkelte blir en dealbreaker, så om man kan finne en måte å se forbi feilen og nyte klokken på tross så kan man fremdeles få mye klokkeglede. Plasseringen av datoskiven er så absurd at jeg nesten vil si den er sjarmerende, men jeg har ikke bestemt meg helt enda... :)
 
Redigert:
Sant:) Dette er jo også størrelsesrelatert, så er klokken 38-40mm så blir det jo ikke like ille som 42-45mm. Alpina er også et merke som imponerte finishmessig kontra pris.

Hehe, jeg føler ofte at klokker i denne prisklassen har en eller annen detalj som trekker ned og for enkelte blir en dealbreaker, så om man kan finne en måte å se forbi feilen og nyte klokken på tross så blir livet en del lettere. Plasseringen av datoskiven er så absurd at jeg nesten vil si den er sjarmerende, men jeg har ikke bestemt meg helt enda. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Da er endelig og objektiv dom over Tudor- og Rolex-nyhetene kommet:

BBBronze: utførlig kommentert her.
BBDark: PVD = tacky tactical. Og den som besluttet ingen end-links har nå blitt flyttet til Al-Raqqah.
Mini-BB: kjedelig. "Rotor Self-Winding" vil over tid skape permanente hjerneskader. Og den blir nok for liten for de fleste som liker bildene av den.

AirKing: kun for oversminkede østeuropeiske prostituerte på tivoli som liker helt tåpelig nummerering på skiven.
Brun YM: lekker skive og bezel, men TT er no-go.
Grå YM: samme vurdering som BBBronze.
DJ41mm: ekte gull eller ekte stål og ingen TT, takk. Og hvorfor i himmelens navn lagde de ikke sort stick dial og YG (til og med i TT versjon hadde dette vært akseptabelt) med fluted bezel???
Explorer 1: den er nå sånn den skulle ha vært ved forrige oppdatering. Jeg er imidlertid redd for at den som den forrige versjonen blir for kjedelig over tid.
Sort Daytona: @Loevhagen sin kommentar er den som gjelder.
Hvit Daytona: shut up and take my money - bortsett fra at lesbarheten av viserne mot skiven kan være eller er like dårlig som for eksisterende hvit Daytona.
YG Daytona med grønn skive: samme som for Airking, bortsett fra at nummereringen er OK.
WG Daytona med blå skive: vinneren blant nykommerne - bortsett fra de røde ringene.
Daydate: hvorfor ikke Hulk-grønn skive?

Ingen venteliste på meg.
 
Redigert:
Ny Daytona: Det var befriende. Sort kjeramisk bezel på sort skive ble for Bamford Watch Department for min smak
De er for Rolex det Mansory er for MB - perler for svin.
Daytona er ikke noe reelt alternativ for min del, men ellers takk. Da er dagens modell med sort skive lysår flottere.
 
Daytonaen er fin, for all del.
Men jeg syns Bezelen nå blir altfor synlig å dominerer bildet av klokka. Daytona har jo tidligere kommet med sort Bezel og sorte subdials men da i aluminium, smalere og mindre dominerende Bezel.

Hvis jeg sammenligner bilder av 6263 og 116500 så skriker liksom den nye Glinsende Bezelen litt for mye.

Mulig jeg er blitt for gammel ;)
 
Er kassen på den nye DJ41 akkurat den samme som den gamle DJ? Kun urverket og lenka som skiller de to?

Det ser ut som den har fått ny kasse, hvis du ser på bildene så er Bezelen mindre og hele kassen ligner mer på den originale 36mmeteren. Den nye er mer tro mot originalen bortsett fra 5mm større.
Jeg syns de har gjordt en god jobb med denne. Datejust 41 er mye finere en toeren ;) til en forandring.
 
Fin den nye Daytona-en med hvit skive. Om jeg dog skal bruke så mye penger på klokke går jeg heller for en JLC som er ekte "haute horlogerie"... ;)
 
Daytonaen er fin, for all del.
Men jeg syns Bezelen nå blir altfor synlig å dominerer bildet av klokka. Daytona har jo tidligere kommet med sort Bezel og sorte subdials men da i aluminium, smalere og mindre dominerende Bezel.

Hvis jeg sammenligner bilder av 6263 og 116500 så skriker liksom den nye Glinsende Bezelen litt for mye.

Mulig jeg er blitt for gammel ;)

Akkurat det med bezelen var min første tanke også. Litt dominerende. Men sett flere bilder og tror den skifter litt nyanser etter vinkel som på f.eks. SUB og på GMT. Håper det ;)
 
Det ligger nok kanskje i navnet, men har DJ 41 en annen kasse enn DD40?

Synes kassen på DJ41 er litt vel lik den utgående DJ2. Litt smalere besel og noe slankere lugs. Eller har jeg ikke sett nøye nok?
 
Altså en Grande Sonnerie av titan, tenke seg til. Mistenker at Bvlgari her sikter seg inn mot oligarker og komunisttopper som er lei av å ripe klokkene sine når de svinger seg i lysekronen. Intet nytt under solen mao, bortsett fra minuttrepeterer av titan da..:p
Som sitter i et verk som slår tidligere tynneste med 1 millimeter!

Tipper verket og holderen er i stål, med for kuriositetens skyld, har titan fordelaktige akustiske egenskaper?
 
Hvordan pleier det å være i løpet av Baselworld? Kommer vi til å se lanseringer på løpende bånd hele uka det varer, eller var dette alt? Slik at resten bare er pressekonferanse osv?
 
Mye sort i år. Er bransjen blitt depressiv?

gfj01.jpg

Elsker constant force mekanismen til zenith.
 
Er det snurre-balanse eller vanlig balanse på den siste der? Digger klokker med kjede-kraftoverføring.