Baselworld 2016 - 17-24 mars!

bulgari_2.jpg


Denne synes jeg er imponerende fra Basel. De tynne octaene er alvorlig flott klokkekunst, og gir meg skikkelig puls når jeg prøver dem. De ser ganske merkelige ut på bilder men er veldig flotte på armen. Jeg lover...

At de nå lager verdens tynneste mr og i tillegg velger DEN rå skiven mener jeg kvalifiserer til skikkelig anerkjennende nikk til snykkeprodusenten.
 
likte den nye monzaen, men de kunne fint ha holdt seg til stål.
42000 kr
TAG-Heuer-Monza-Chronograph-Reissue-aBlogtoWatch-2.jpg

Denne var flott, jeg føler også att Tag har lov til å gjøre dette, de var tross alt store på pvd allerede på 70 tallet.
Jeg er også veldig stor fan av at de har fjernet Tag fra logoen å bare bruker gode gamle Heuer logoen.
Mye penere logo, å ikke minst fordi Heuer hadde mye mer kredd før Tag kom med på laget.
De lagde jo 60-70 tallets feteste og mest innovative klokker både prestasjonsmessig og designmessig.
 
Fytti hælvete rev.2

Krona ser jo ikke ut i forhold til størrelsen. Proporsjonene blir jo helt feil.
Skiva og viserne er også for "maxi" i forhold til kassen.
Bezel ser rar ut på bildene jeg har sett.
Skivebom (pun not intended):(:mad:

grid-m79500-0001-fb1-png.4410


Jeg liker veldig godt den 36mm Hertagen fra Tudor. Jeg synes Tudor har gjort mye bra lenge, og ble veldig ivrig da Rangeren ble lansert for et par år siden. Men den er jo altfor stor! Den nye BB-en, derimot. Ser lovende ut. Vis vedlegg 4410
 
Redigert:
He he, den ser nesten ut som den er sandblåst eller noe sånt?
Eller eventuelt satinert, vanskelig å se på bildet. Tror sandblåsing kanskje ville blitt litt tøft for alle kanter og hjørner. Uansett noe skikkelig herk å få/holde pent. Liker at de gjør det litt "kjipt" slik at det må skikkelige fagfolk til for å serve dem.
 
Som forventet en mix av safe og skuffende år for min del. Tror den Air-Kingen er den modellen som kommer til å vokse til et ha-begjær etterhvert. Liker quirkynessen med numeralene og fargevalget, samtidig som detaljene er relativt subtile. Likte Glycine Aquarius, den mener business. Den Alpinadykkeren var jo fin, men datoplasseringen er verdig en psykologutredning.
 
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321
Godt spørsmål. :)

Har ikke fått studert alle nyhetene, men sett raskt over - og da er jeg her:

Ny AirKing: Gul og grønn med for mange tall på urskiva. Venteliste? Nope.
Ny YM: Brun skive og everose eller gråskive og blå viser. Venteliste. Definitivt ikke
Ny DJ: 41mm. Smalere kasse / lugs og nå med jubileelenke. Venteliste? Hvis dette hadde vært i SS, så meget mulig.
Ny Explorer 1: Rett lengde på viser og lume i 3,6 og 9 som da ikke svartes ut i lyset. Venteliste? Nei, da en sunburst blå OP (om enn 3mm mindre) gjør nytten
Ny Daytona: Det var befriende. Sort kjeramisk bezel på sort skive ble for Bamford Watch Department for min smak. Hvit skive med samme bezel var flott. Venteliste? Usikker

Mao. sjekke mer om DJ.

Du da? :)

Tagget deg i et daytonabilde på IG - Jeg ser hva du mener med bamford, men jeg ble litt nyforelska gitt.
Er ellers som mange andre her ikke videre imponert over Omega. Tudor får godkjent, likte nye BB med retro lenke og in-house m/70 timer. Zenith har imponert med dresserien :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
Kan levende se for meg at designeren tenkte; Haha, suckers - lykke til med å polere denne.
Hvor ofte polerer dere titan på skolen din?;)
Vet det går men er ikke veldig utbredt, spesielt når designet er matt.

Hardheten gjør også at det forhåpentligvis ikke blir noen riper på denne. Når man i tillegg kan tenke at håndleddsknoken din er høyere enn kassen vil jeg tro det begrenser seg til et teoretisk problem, og det er fint, for forstår godt poenget ditt:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Som forventet en mix av safe og skuffende år for min del. Tror den Air-Kingen er den modellen som kommer til å vokse til et ha-begjær etterhvert. Liker quirkynessen med numeralene og fargevalget, samtidig som detaljene er relativt subtile. Likte Glycine Aquarius, den mener business. Den Alpinadykkeren var jo fin, men datoplasseringen er verdig en psykologutredning.

Jeg syns det var spenstig av Rolex å faktisk ha Rolex logoen grønn på Air kingen. De har jo på flere modeller hatt farger på modell navnet. Men selve Rolex logoen farget, var jo helt villt av noen ellers konservative design sjefer.
 
Hvor ofte polerer dere titan på skolen din?;)
Vet det går men er ikke veldig utbredt, spesielt når designet er matt.

Hardheten gjør også at det forhåpentligvis ikke blir noen riper på denne. Når man i tillegg kan tenke at håndleddsknoken din er høyere enn kassen vil jeg tro det begrenser seg til et teoretisk problem, og det er fint, for forstår godt poenget ditt:)

Altså en Grande Sonnerie av titan, tenke seg til. Mistenker at Bvlgari her sikter seg inn mot oligarker og komunisttopper som er lei av å ripe klokkene sine når de svinger seg i lysekronen. Intet nytt under solen mao, bortsett fra minuttrepeterer av titan da..:p
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Så langt så passe fra Basel.

Bortsett fra 1...

Jeg kommer aldri til å få råd til denne. Og om jeg hadde hatt det så hadde jeg nok aldri kjøpt den.
MEN det er utrolig godt for en enkel sjel og innimellom kunne sette øynene i noe som får en til å drømme igjen. Denne fikk meg til å gjøre det. Virkelig.

Luksus sportsur hva er nå det. En polert stålkasse til 200k?

Dette er et luksus sportsur.

Dette er noe av det vakreste jeg har sett på , ja jeg kan ikke huske sist.

@Edzilla var høstdeprimert pga Journe.

Vel jeg er våryr pga Moser...

 
Som forventet en mix av safe og skuffende år for min del. Tror den Air-Kingen er den modellen som kommer til å vokse til et ha-begjær etterhvert. Liker quirkynessen med numeralene og fargevalget, samtidig som detaljene er relativt subtile. Likte Glycine Aquarius, den mener business. Den Alpinadykkeren var jo fin, men datoplasseringen er verdig en psykologutredning.

Haha, nettopp! Men resten er såpass bra at jeg tror jeg kunne levd greit med den, så får man heller bare få en god latter hver gang man ser ned på klokken for å sjekke datoen. :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Vegard