Baselworld 2016 - 17-24 mars!

retro 556 variant fra sinn
f1b4d017e20a8b1643f2d01e13c32f11.jpg
 
En generell betraktning:
Hvorfor er det slik at nye ur som henter mest mulig designelementer fra tidligere "svunne tider", lovprises og utløser bestillings bonnansa blant sonens medlemmer?
Alt skal liksom være retro for å være fint, bare jeg som savner noe interessant ny-design?
 
Det er vel en bølge som skyller over klokkeverden, ettersom vintage er så i vinden. For min del kan det bli for mye av det gode. Litt vel mye "fake" patina på lume osv. Tenker du på Daytona som har utløst bestillingbonanza? For akkurat når det kommer til den klokken, synes jeg den har perfekt blanding mellom designelementer fra tidligere modeller, og en passe dose ny-design med keramisk bezel.
 
En generell betraktning:
Hvorfor er det slik at nye ur som henter mest mulig designelementer fra tidligere "svunne tider", lovprises og utløser bestillings bonnansa blant sonens medlemmer?
Alt skal liksom være retro for å være fint, bare jeg som savner noe interessant ny-design?
+1 :)
 
En generell betraktning:
Hvorfor er det slik at nye ur som henter mest mulig designelementer fra tidligere "svunne tider", lovprises og utløser bestillings bonnansa blant sonens medlemmer?
Alt skal liksom være retro for å være fint, bare jeg som savner noe interessant ny-design?
Tja kan det være fordi en stor del av kjøpergruppen av dyrere ur er en diger masse med godt betalte og dresskledde mennesker, lenket fast bak skrivepulten sin. Drømmende om å være tøffe mannfolk som har levd litt.
Ivrige etter å kaste penger etter et hvert ur som viser tegn på slitasje utover å ha touchet konferansebordet.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vidar
En generell betraktning:
Hvorfor er det slik at nye ur som henter mest mulig designelementer fra tidligere "svunne tider", lovprises og utløser bestillings bonnansa blant sonens medlemmer?
Alt skal liksom være retro for å være fint, bare jeg som savner noe interessant ny-design?

grunnen til at folk synes retro er fint, er jo ganske enkelt fordi mange gamle modeller ser fantastisk bra ut ;)

vanskelig å finne opp hjulet på nytt samtidig som man skal beholde litt av merkets DNA og særpreg.
skal lite til før et nytt design blir oppfattet som tacky og glorete eller for minimalistisk og kjedelig.
dette gjør det jo "reissues" til en ganske safe bet for produsentene, siden de gamle designene allerede er godtatt av massene.
 
Noen som har sett noe til en ny/gammel dykker fra Tutima? Hørte rykter om en oppdatering av Pacificserien
 
Ahh, det er jo helt topp! Synd 43mm er alt for stort, men forhåpentligvis forsvinner kraftreserveindikatoren fra skiva på andre modeller også.

Enig, håpløst stort.

Men syns ikke ind. på snowflaken er så verst jeg da. :) Men kunne godt tenkt meg å sett denne skiven på en hi-beat-modell også.

WTlRUEpL.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Likte godt klokken til høyre på bildet her.

attachment.php


Kassen måler 40,5mm, urverket er 6r15 og prisen blir 75000 yen (5600kr før frakt og moms om man kjøper fra Higuchi eller lignende),
 
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og TubaTom