Baselworld 2016 - 17-24 mars!

Everose retro på vei inn. :)

Enkelte sier den gode gamle jubileelenka ikke er like god som den nye benyttet på DJ. Vel - SuperJubilee kan ikke justeres en eneste millimeter i den ene eller den andre retningen uten at man bruker en skutrekker for å ta av / legge til lenkeledd.

Den gode gamle lenka kan justeres på sekunder vha. en spiss gjenstand (blyant, penn, tannpirker, m.m).

Og om SJ varer i 89 år uten å få slakk - mens den gamle kan benyttes i 55 år uten slakk - så betyr det egentlig mindre enn justeringsmuligheten.

Jeg vil ha tilbake den gamle jubileelenka - eller et design der man kan justere en slik SJ med "easylink". Det siste er nok vanskelig - men ingenting er umulig. Forslag til løsning?

1517376_718424768302540_1287117915_n.jpg
 
Tipper med relativt stor sikkerhet at rolex lanserer et eller flere ur med constant force- verk på Basel 2016 eller garantert innen 2017.
 
  • Liker
Reaksjoner: Stratocaster
Er denne ny? Zenith postet dette bildet av "Zenith El Primero Sport" for noen få timer siden. Som navnet sier så blir dette en litt mer sporty el primero med bla. skru-krone pushers og det som ser ut som en skru-krone (den ser litt for tykk ut til å bare være push-in synes jeg). Dette kan jeg like!

Synes denne var enormt fin, jeg! Utrolig ryddig kronograf, perfekt integrering av dato og en av de fineste hvite skivene jeg har sett på lenge, den subtile teksturen er for eksempel en snasen detalj.

https://www.instagram.com/p/BAvJ2jFPvhn/?taken-by=zenithwatches

Edit: Der ser du hvor lite jeg kan om Zenith, ser ut som denne allerede var i sortimentet deres og ikke en pre-Basel nyhet. Siden Omega viste frem en ny Speedmaster med månefase på Instagram tidligere i dag så ble jeg litt for gira og trodde dette var en nyhet også. Vel vel, for at posten ikke skal bli helt meningsløs kan jeg ihvertfall linke til den nye Speedmasteren: https://www.instagram.com/p/BAux-i0Qb60/?taken-by=omega

Denne er skikkelig lekker også :D
 
Redigert:
Og om SJ varer i 89 år uten å få slakk - mens den gamle kan benyttes i 55 år uten slakk - så betyr det egentlig mindre enn justeringsmuligheten.

55 år uten slakk er vel i det optimistiske laget.;)
Disse lenkene var av en så slett kvalitet at dagens prisnivå ikke kan rettferdiggjøre dem.
Det skulle vel ikke mange år med daglig bruk til før de ble skranglete.

Uansett, hurtigjustering til folket!
 
Var innom Bjerke denne uken. Der var det en som var ganske sikker på at det kommer store nyheter og kanskje endringer på hele sports-ur serien... Håper på ingen måte de har tenkt til å øke str ytteligere på kassene :O
 
@Avio vi får absolutt håpe på nyheter, store som små fra Rolex.
Men gitt merkets historikk og andringsfryktfilosofi så vil jeg neppe tro det blir noe revolusjonerende endringer, i hvert fall ikke når det kommer til kasser og utsiden og i hvert fall ikke i sports-urserien.
Kan for all del være ny innmat i uren, det hadde vært gøy det.
 
Dette ville jeg tatt med en stor klype salt.

Husker det flere hos Bjerke var helt sikre på at de fikk Lange også...
 
Har ikke vært kjempefan av BLNR (flott på andre, men blir ikke så glad i den på min hånd) og vurderer en GMT LN på sikt. Men om Blueberry blir en realitet, må jeg revurdere LN-tankene.
Blueberry så virkelig smakfull ut :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: EspenK