Baselworld 2016 - 17-24 mars!

@adamskater

Artikkel fra april 2014 om Rolex' nye CEO: “Dufour did a great job at Zenith, which was close to dead,” said Rene Weber, an analyst at Vontobel who said the new CEO will bring “some young ideas” to Rolex.
 
Skulle gjerne hatt gmt og daytona med børstet midtlenke i stedet for polert. De kan gjerne tone ned smykke bling på sportsmodellene..
 
  • Liker
Reaksjoner: Fitzgerald
Skulle gjerne hatt gmt og daytona med børstet midtlenke i stedet for polert. De kan gjerne tone ned smykke bling på sportsmodellene..
Det er bare å børste de. Tror nok en AD gjør det for deg om du ønsker det, tviler på de kaller dette en ulovlig modifikasjon.
 
Noe misvisende overskrift på denne tråden selv om den riktignok er i riktig underkategori ser jeg nå: Basel2016. Skulle stått Rolex 2016 for å tolke meningen med 'store nyheter' ....
Gleder meg uansett til å reise nedover :)
 
Har noen erfaringer mer Basel? Tenker selv på å reise ned. Er de som å dra på båtmessen for å si det slik, eller er det lukket bransjemesse?
 
Jeg var i Basel i fjor. Jeg ble litt skuffet. For at du skal kunne prøve eller komme inn i "booten" til merkene så må du enten være en eksepsjonell god kunde eller ha et VIP-pass(disse går vel kanskje hånd i hånd?).

Dog får du tittet på mye rått, sett mye kjente fjes og kjent stemningen rundt en slik fantastisk samling ur og mennesker.

Jeg stortrivdes, og drar gjerne tilbake. Neste gang skal jeg sørge for at jeg får komme litt bak "teppet".
 
Nettopp snakket med troverdig AD vedrørende Basel og fasiten er at Rolex i år kommer med denne nyheten; prisstigning på 23%....

Om det stemmer kan man bare glemme Rolex i fremtiden. Snakker vel nær 6 sifret for en Sub. Mye bra man får for en slik sum.

Hadde håpet å supplere Suben med en Explorer II, men om prisene øker med nesten 1/4 så må det vurderes noe annet
 
Selv så trodde jeg prisnyheten var 2 prosentpoeng høyere. Det kan imidlertid være regionale ulikehetrr gitt valutadifferanser.
 
Redigert:
Jeg regner med dette var en spøk i "tiden" av poster;)
Skal du ikke se bort i fa. ;)

At andre merker setter opp prisene, sies det ikke så mye om. Og, jalla-bling-modeller som utgis til fantasipriser fra andre merker enn Rolex, snakkes det heller ikke så mye om - rent kritisk.

Jeg er en enkel sjel og liker enkle klokker som drar (enkle) damer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone og Olando
Det var selvfølgelig tøys. Diskusjonen i etterkant viser at det kunne vært fakta. Trist ja. Og som Loevhagen sier så er det nok av produsenter som opererer med fantasipriser. Mitt håp for pengegaloppen på ny og ikke minst brukt Rolex er at saueflokken får øynene opp for hvor mye manufaktur en kan få for samme pris andre steder.

Bare så det er sagt så sitter jeg selv med en krone på armen så det var ikke et "alleandreerhåpløse" innlegg dette.


Rent filosofisk; hvor mye er man villig til å betale for en Sub?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Olando og Guest571