Bilsnakk

Det er bare tull med standardlåsboltene - alle "proffe" felgtyver har et godt utvalg av disse "nøklene". En kamerat "mistet" et fullt sett på en Porsche i Danmark i fjor....

Dessuten er det akkurat som du skriver, gjengene ryker etter noen sesonger med dekkskift, uansett hvor forsiktig du er. Har alltid byttet ut låsboltene på mine biler - de fleste forhandlere er klar over problemet, og er du heldig tar de dette på egen kappe. Har selv ødelagt låsbolter to ganger, på nesten nye biler.

Meiner eg las om han stakkaren på Porsche club sine sider ja. Mine felger er så grisesjeldne at det hadde nesten vært umulig å omsette dei så sånn sett burde dei lett la seg spore opp . Enig i at låsebolter er no tull. Senterbolt derimot må vel være bra greier .
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Heftos og Consigliere
Teller ned… :geek:o_O

IMG_3866.jpeg
 
Vi har en Golf fra 2014 som vi har eid i 7 år. Null problemer, men det begynner å komme rust på hjulbuer bak. Tok opp dette med VW, det var selvfølgelig og forventet stensprut og dekkes ikke av rustgaranti :(
Fikk samme svar av MB en gang på en B-klasse som hadde lakkskader på bakluka(!). De presterte å melde at det var steinsprut....lang histore kort - de lakkerte luka kostnadsfritt. De prøver seg på alt mulig.
 
  • Liker
  • Haha
Reaksjoner: Maz19 og DJ41
Fikk samme svar av MB en gang på en B-klasse som hadde lakkskader på bakluka(!). De presterte å melde at det var steinsprut....lang histore kort - de lakkerte luka kostnadsfritt. De prøver seg på alt mulig.
Vi tok ikke kampen, men burde vel gjøre det. Men så slipper de å se oss når vi trenger deler og når bilen skal skiftes ut ( den ble kjøpt på samme plassen.
 
Vi tok ikke kampen, men burde vel gjøre det. Men så slipper de å se oss når vi trenger deler og når bilen skal skiftes ut ( den ble kjøpt på samme plassen.
Helt greit å godta er saklig argument. Men når det blir så dumt som å si at bilen har steinsprut på bakluka - da blir det for dumt. Og da gir jeg meg ikke. Men de er nok vant med at folk ikke orker å ta opp kampen.
 
  • Liker
Reaksjoner: DJ41
For vår del så var det overgang hjulbue i stål og støtfanger i plast. Det samler seg smuss i skjøt samt at det er bevegelse som gjør at ALLE Golfer ruster på samme plassen. Men årsaken er stensprut i følge Møller.
Så VW's designfeil gjør at de ikke vil godta VW's garanti. Man må bare elske bilbransjen :D
 
  • Haha
Reaksjoner: Grendel