Bilspotting

Kanskje ikke kjedelig, men helt grusom den 6x6 bilen.

Kjørte rundt i denne her tidligere. Traktor.

nissan_patrol_800.jpg
 
Redigert:
I Syd Italia på motorveien motsatt kjøreretning, før i dag tidlig og tydeligvis på vei hjem i kveld!

En hvit Excalibur!!!
Denne hadde ikke de store "boble baklysene". Stor bil!

:cool:
 
Sort Ferrari FF i Bygdøy Allé på vei til NURK i kveld.

Så også en Ford Raptor i forrige uke. Husker disse fra USA, for en doning.
 
På en simpel mandag som i dag møtte jeg en Ferrari FF i Vika, men en vakker blondine bak rattet.
Rett etterpå en Lamborghini. Jeg tror det var Aventador utenfor den amerikanske ambassaden.
Lamborghini-kunnskapen min er ikke de beste, men den så ut til å være matt grå, enten folie eller lakk.
Hadde dette vært en sommerdag i Milano hadde det vært helt vanlig. I Oslo en våt og grå oktoberdag var det helt sprøtt..
 
Spottet min egen bil med nye 19" Fuchs og Hakka 8 utenfor dekksjappa i dag

What does the Fuchs say ?......

g7lb.jpg
[/URL][/IMG]
 
Spottet en Ferrai FF på Skøyen, denne har jeg vel sett en seks eller syv ganger de siste månedene. Nydelig vinterbil:D
Ferrari-FF_2012_800x600_wallpaper_05.jpg
 
Porsche 991, Boxster og 993 med ett par minutters mellomrom på E6 mellom Minnesund og Espa. Og en nydelig Rolls Royce Ghost en km sør for Elverum kl 16 i dag.
Fin vinterbil det også.
 
Redigert:
Du har råd til å skli rundt med en slik en på vinterføre, når du er på plass "71" på Kapitals liste over Norges rikeste:p

Dette er vel den første Ferrarien med firehjulstrekk så man sklir vel ikke så mye :rolleyes: Hvis ikke man vil da..
 
Dette er vel den første Ferrarien med firehjulstrekk så man sklir vel ikke så mye :rolleyes: Hvis ikke man vil da..

Det at den har firehjulstrekk påvirker vel strengt tatt ikke hvor mye den sklir....

Den tankegangen er nok skyld i flere utkjørsler med store SUVer og kvinner bak rattet. "Den har jo firehjulstrekk så den har mye bedre feste på vinterføre, nedover som oppover, og særlig i svingene" ;)
 
Jeg er ikke spesielt begeistret for franske biler, men må innrømme at jeg er litt fascinert av eldre Citroën DS:
11100474973_313546ec0e_b.jpg

11100368586_aa864c1dc1_b.jpg


Spesielt jobben bak bruken av hydraulikk (spesielt fjæringen) er interessant.
 
Jeg er ikke spesielt begeistret for franske biler, men må innrømme at jeg er litt fascinert av eldre Citroën DS:
11100474973_313546ec0e_b.jpg

11100368586_aa864c1dc1_b.jpg


Spesielt jobben bak bruken av hydraulikk (spesielt fjæringen) er interessant.

Jeg husker godt disse. De indre frontlysene svingte sammen med hjulene.
(En liten Tucker ide? Jeg tror han var først med denne ideen.)

:cool: