Bilspotting

Det er jo en helt annen bil, blir jo som å sammenligne Think og Tesla. Eneste fellesnevner er vel eldrift og 4 hjul.

Vet ikke helt om jeg er enig her, begge er jo definert som "luksusbiler" med en god del gamp under panseret. MB har jo et ekstremt renomme mens tesla er blitt veldig hypet opp av media.

Jeg for min del hadde iallefall kjøpt meg en tesla og beholdt resten av penga til ur :)
 
Vet ikke helt om jeg er enig her, begge er jo definert som "luksusbiler" med en god del gamp under panseret. MB har jo et ekstremt renomme mens tesla er blitt veldig hypet opp av media.

Jeg for min del hadde iallefall kjøpt meg en tesla og beholdt resten av penga til ur :)

Nå går vel SLS e-cell strengt tatt under kategorien "superbil".

Tror nok ikke den høye prisen til SLS E-cell skyldes renomme alene. De totale kostnadene er nok endel høyere enn hos Tesla Model S:)
 
@Wangensten, jeg vet hvertfall et det er solgt én her. Den har vel levering omtrent nå. Vedkommende er miljøvennlig, og har også en ML63 AMG på bioetanol! Hehe:)
 
Redigert av en moderator:
@Wangensten, jeg vet hvertfall et det er solgt én her. Den har vel levering omtrent nå. Vedkommende er miljøvennlig, og har også en ML63 AMG på bioetanol! Hehe:)

Ja, hehe
Husker første gangen jeg så den ML'en i skolegården på videregående. Han har mye annet fint også, liker Jeep Wrangleren på sørlandet.

Det jeg egentlig mente å spørre om var vel om det virkelig var noen etterspørsel etter en slik SLS?
MB-guru @Thomas84
 
Redigert av en moderator:
Det er vel ikke stor etterspørsel etter superbiler generelt i Norge, @Wangensten. Men dette er jo hvertfall noe av det "fornuftigste" man kan velge i den klassen. Noenogfemti mils rekkevidde og ca 740 hk med fullt dreiemoment hele veien gjør jo denne ufattelig rask! I tilleg er alt luksuriøst og godt gjennomført. Men på en annen side, en superbil bør vel kanskje ha motorlyd?
 
Redigert av en moderator:
Det er vel ikke stor etterspørsel etter superbiler generelt i Norge, @Wangensten. Men dette er jo hvertfall noe av det "fornuftigste" man kan velge i den klassen. Noenogfemti mils rekkevidde og ca 740 hk med fullt dreiemoment hele veien gjør jo denne ufattelig rask! I tilleg er alt luksuriøst og godt gjennomført. Men på en annen side, en superbil bør vel kanskje ha motorlyd?

Hehe ja de bør ha motorlyd ja.
Men flere produsenter (hører jeg Audi), jukser jo med motorlyden med høyttalere som spiller den lyden motoren ikke klarer.
 
Redigert av en moderator:
De har bare lagt signalkablene for nær plusskabelen.. Audi har jo finere lyd i dieselmotorene sine enn i bensin for tida;
RS7 på ruskogen i helga, hadde en snål eksoslyd, hørtes ut som en kjempefis over hele rettstrekka.. Ble muligens satt i enda dårligere lys, rettere sagt lyd, av Ferrarriene som kjørte samtidig.
 
Det jeg egentlig mente å spørre om var vel om det virkelig var noen etterspørsel etter en slik SLS?
MB-guru @Thomas84
@Wangensten

Tviler på at MB utviklet bilen i håp om at det skulle bli en "kjempe hit" ala Models S, men heller for å vise hva de kan når de først prøver.
Etterspørslen kan jo ikke være noe annet enn dass - $400,000++ for noe som sliter å kjøre lenger enn 250km per lading. Dette leketøyet er nok forbeholdt rikinger som ønsker en godt synlig miljøprofil:)
 
Redigert av en moderator:
Anbefaler alle å ta turen til norsk vegmuseum i Øyer. de har nå en fantastisk visning av Lamborghini sine modeller gjennom 50 år. Tror det er så mange som 21 biler utstilt, alle i strøken tilstand.
Dette hadde jeg ikke store forhåpninger til, men det ble et gledelig og spennende besøk. Vil spesielt utpeke Frank Sinatra(selvfølgelig tidligere eier;)) sin Miura og en nydelig hvit Aventador(noe av det mest mektige synet jeg har sett på 4 hjul).
 
Hehe ja de bør ha motorlyd ja.
Men flere produsenter (hører jeg Audi), jukser jo med motorlyden med høyttalere som spiller den lyden motoren ikke klarer.


Nå er det ikke bare Audi som gjør dette, nye M5/M6 har også denne funksjonen. Bilene er så godt støyisolert. For de av oss som liker å høre motorlyd - synes jeg det er en fin funksjon. Det er ikke juks, motorene lager fin lyd utenfor kupeen også.;)
 
Ett lite utvalg av det jeg har spottet i dag på min daglige tur med bikkja.

Maserati Quattroporte Royale
hGyR4mh.png

Audi RS5
51qYx3U.png

HTbaCYp.png

Idiot Toyota Avensis Ikke nok med å bryte sperrefeltet, han skal også jokke på den stakkars Mini Cooper'en:mad:
61IBlux.png

Og til slutt en morsom liten sak, Renault Twizy
LYcZG5k.png
 
@Wangensten, jeg vet hvertfall et det er solgt én her. Den har vel levering omtrent nå. Vedkommende er miljøvennlig, og har også en ML63 AMG på bioetanol! Hehe:)

har mann gått til innkjøp av en AMG vil jeg kategorisere eieren som solidarisk. Da har han virkelig bidratt til Fellesskapet og fortjener Julekort fra Finansministeren; "Vi takker for et hyggelig samarbeid i året som har gått etc.". Litt høflig bør mann være...

:cool:
 
Redigert av en moderator:
Nå er det ikke bare Audi som gjør dette, nye M5/M6 har også denne funksjonen. Bilene er så godt støyisolert. For de av oss som liker å høre motorlyd - synes jeg det er en fin funksjon. Det er ikke juks, motorene lager fin lyd utenfor kupeen også.;)

@Kawatching; Hehe, det er ikke bare godt isolerte biler som driver med dette, men også undermotoriserte.
Peugeot har modeller med "flaps" som åpner for å sende motorlyd inn i kuppen over et visst turtall.. Tenk så kult å, symaskinlyd fra den tresylindrede enliteren på 6000 omdreinger. WOW!

Skille;

Bilen din hadde ganske fet lyd i når du dro avgårde, ganske kult at det er fetere lyd i bilen din enn i fiselyden fra de nye RSmodellene;)
 
Redigert av en moderator: