Blancpain-tråden

Nydelig ur du har Rolf. 45 er flott det. Nesten det ultimate ur du har synes jeg. Nå er det uret ikke armen som avgjør om et ur er stort tenker jeg. Jeg har hatt den sizen selvpå ur. Uret var flott men ikke praktisk som eneste ur i et aktivt liv der klokka alltid var på. Men som alt annet er det subjektivt. Nok en gang uret ditt er nesten perfekt i mine øyne.
 
  • Liker
Reaksjoner: rolf s
@Thomas84 er ikke Rolex vet du, det er det saueflokken vil ha...


Er nok litt med at jeg ikke er superlysten på å selge også. Gidder ikke ta imot innbytter bare for å bli kvitt den, lar jeg den gå er det fordi jeg får noe igjen som jeg har lyst på evt at noen betaler penger. Er mange dekksparkere og verdieksperter som sender meg PMer.


Egentlig tror jeg nok jeg kommer til å beholde den. Er veldig fornøyd, sitter bra og har en finnish langt over det meste annet. Veldig tidløs også, er jo noen år gammel, men samme modell som selges enda.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Nydelig ur du har Rolf. 45 er flott det. Nesten det ultimate ur du har synes jeg. Nå er det uret ikke armen som avgjør om et ur er stort tenker jeg. Jeg har hatt den sizen selvpå ur. Uret var flott men ikke praktisk som eneste ur i et aktivt liv der klokka alltid var på. Men som alt annet er det subjektivt. Nok en gang uret ditt er nesten perfekt i mine øyne.

Er vel en vanesak. Jeg er glad i litt store ur, ofte tidligere har jeg endt opp med chrono modeller for å få litt tykkelse på klokka. I starten syntes jeg FFen var litt tynn..
 
Vis vedlegg 27442
Veldig interessant. Toolwatch størrelse. Veldig spent på pris på denne. Man kunne jo selvfølgelig ønske 1315 fremfor 1150 men ikke lett å få alt her i livet. Utrolig flott ur nå i ekstremt brukervennlig størrelse.


“Introducing: The Blancpain Fifty Fathoms Bathyscaphe In 38mm” via @watchville
https://api.watchville.co/v2/posts/26351/click

Den har jeg lyst til å prøve på hånden! I følge Monochrome skal den koste 8900CHF (ca 73600kr), og det er ingen upris:)
 
DSOTM 44,5 vs 45 mm Blancpain på länk.

IMG_9891.JPG
 
Jeg syns også det er rart at klokken din ikke har blitt solgt for den prisen den ligger ute til. Men desverre mange som ikke har øynene oppe for Blancpain i landet her. Behold den hvis du ikke får det du kunne tenkt deg @rolf s. Det er en nydelig klokke, med et fantastisk urverk. Det er en voksen størrelse på klokken, men har selv hatt den versjonen og har ikke store håndledd. Syns den var veldig behagelig på armen og har ikke noe imot at en sport/dykker har litt størrelse. Jeg håper vi får flere BP'er på sonen for det er virkelig et spennende merke med kvalitet og finnish over mye annet.

For de som kanskje syns den ordinære fifty'en er litt stor så anbefaler jeg å ta en titt på bathyscaph. Liker at de også prøver seg på en 38 mm. Selv syns jeg den som er nå bærer mindre enn den er på papir. Men for mange vil nok 38mm kanskje være det som skal til for å prøve dette spennede merket.
 
Nå snakker vi, denne tråden trengte mer bilder!

@Toland85 ser ut til at den blir en keeper. Fylte akkurat 40 så det å venne seg til å ha et slik ur som statsansatt småbarnsfar ser ut til å bli gaven til meg selv....

@Thomas84 er et annet nivå på detaljene på BP, bare så enkelt som at datohjulet er blått under de hvite tallene. Tittet på Omega Seamaster og på den blå klarte jeg ikke se forbi at det var svart i dato vinduet. samme som på min, at jeg foretrekker hvit tall på svart bakgrunn når skiva er svart.

@Ceramic er det original gummi? hvilken formue koster en slik? Ser etter en sommer rem til min nå, en i gummi.
 
  • Liker
Reaksjoner: Toland85
@rolf s 3,5k tror jag hos Nymans.
Men köpte ett 24/22 mm hirsch band precis innan och testade med. Det kommer jag inte använda nu - sänd mig din adress på pm så kan jag sända över det! Påminner väldigt om orginalet. Inga problem att få plats med 24mm men du måste använda medföljande spänne.
IMG_9926.JPG

IMG_9927.JPG


@Thomas84 ja det är riktigt långt. Lekt med tanken på att klippa mitt.. Men börjar gilla att det är långt - blir ännu med tool watch över uret :)
IMG_9928.JPG
 
Ja, den er litt drøy. Jeg trodde ikke de solgte løs gummireim jeg, men at den kom med reimskifte-kittet. Disse har jeg sett til 4-5000 på bruktmarkedet. Syk pris på en gummireim, men den kommer da med kasseholder, verktøy osv:)