Breitling-tråden

Så bra! Da sparer man jo noen kroner :)
Opplevd noe riper av den på innsiden av lugsene? SOH er jo ganske blankpolert og utsatt for hairlines

@Omen

Jeg har ikke opplevd dette i noen stor grad på Seikoen ihvertfall, Her er noen bilder av lugsene. Det er jo litt vanskelig å se om det er riper siden finishen på denne er ikke er i helt samme klasse som SOH.

5UbJqxc.jpg


Ig7wmYG.jpg


wieHWqe.jpg




Samtidig ser jeg jo at det kan være muligheter for at denne kanten kan lage noen riper:

EeIbS0L.jpg
 
Redigert av en moderator:
@Omen

Jeg har ikke opplevd dette i noen stor grad på Seikoen ihvertfall, Her er noen bilder av lugsene. Det er jo litt vanskelig å se om det er riper siden finishen på denne er ikke er i helt samme klasse som SOH.

5UbJqxc.jpg


Ig7wmYG.jpg


wieHWqe.jpg




Samtidig ser jeg jo at det kan være muligheter for at denne kanten kan lage noen riper:

EeIbS0L.jpg

Riktig. Det ser jo ikke så alt for ille ut uansett. I verste fall kan jeg kjøpe en sånn mesh til Monsteren min :)
Takk for tips!
 
Redigert av en moderator:
Det er ikke mye nytt Breitling jeg personlig har så sansen for, er jo en vintage-mann. Men jeg må si at denne, som nå selges på WUS, virkelig var noe for seg selv:

9609556004_8fd75e7b63_h.jpg
 
Min gode venn Lars kjøpte seg et nytt Breitling ur hos Protid på Sandvika Storsenter for noen dager siden, tror det var en Super Avenger II, listepris rett i underkant av 40 store. Kremfarget skive, chronograph, 48 mm, lekker!

Han fortalte at det var 15 års garanti!! Noe å tenke på for andre sveitsiske urfabrikanter?
 
Min gode venn Lars kjøpte seg et nytt Breitling ur hos Protid på Sandvika Storsenter for noen dager siden, tror det var en Super Avenger II, listepris rett i underkant av 40 store. Kremfarget skive, chronograph, 48 mm, lekker!

Han fortalte at det var 15 års garanti!! Noe å tenke på for andre sveitsiske urfabrikanter?

Dette betviler jeg meeget sterkt. Er det tilfelle er det jo veldig bra.
 
Min gode venn Lars kjøpte seg et nytt Breitling ur hos Protid på Sandvika Storsenter for noen dager siden, tror det var en Super Avenger II, listepris rett i underkant av 40 store. Kremfarget skive, chronograph, 48 mm, lekker!

Han fortalte at det var 15 års garanti!! Noe å tenke på for andre sveitsiske urfabrikanter?

Breitling har 2 års garanti på modeller uten b01 verket. modeller med breitlings urverk har 5 års garanti. Om han har fått noe ut over dette må det dekkes av protid, noe jeg tviler sterkt på.. kilde
 
Breitling har 2 års garanti på modeller uten b01 verket. modeller med breitlings urverk har 5 års garanti. Om han har fått noe ut over dette må det dekkes av protid, noe jeg tviler sterkt på.. kilde

Jeg beklager!! Han forteller meg at han har 15 års garanti fra fabrikken. Jeg skriver dette på TS, dere betviler dette. Jeg sender Lars en sms, hvor han bekrefter 15 år. Ny sms, er du HELT sikker? Han sjekker i papirene. Det er selvfølgelig 5 år fra B. fabrikken og 2 år fra butikken! Han skriver at han må ha misforstått!!

Beklager igjen, har lært at man må sjekke hva man hører!
 
Har hatt et godt øye til Breitlings Chronomat lenge. Men de nye Chronomatene 44 har alle denne firkanten i midten av skiven med annen overflate/farge. Dette har aldri slått helt an hos meg. Men nå kommer de med denne skjønnheten av en klokke. Å du så tøff den er! :)

Breitling Chronomat 44 Airborne



C31670A0-9908-42D5-A713-0933DE436F14_zpsxisvt18v.jpg
 
Redigert:
Jeg beklager!! Han forteller meg at han har 15 års garanti fra fabrikken. Jeg skriver dette på TS, dere betviler dette. Jeg sender Lars en sms, hvor han bekrefter 15 år. Ny sms, er du HELT sikker? Han sjekker i papirene. Det er selvfølgelig 5 år fra B. fabrikken og 2 år fra butikken! Han skriver at han må ha misforstått!!

Beklager igjen, har lært at man må sjekke hva man hører!


Det nye elektroniske sertifikatet til Breitling skal visst vare i 15 år. Mulig grunn til forviklingen?
 
Det nye elektroniske sertifikatet til Breitling skal visst vare i 15 år. Mulig grunn til forviklingen?

Er nok det som var tilfellet. Jeg ble også fortalt at det sertifikatet hadde strøm i 15 år da jeg kjøpte min SOH i fjor sommer :)
 
Navitimer er en vinner uansett lenke eller reim synes jeg.

Helt perfekt skulle den gjerne vært 1-2-3 mm større for min del, men ellers må dette være
- sammen med SO Steelfish modellen - noe av det beste Breitling har kommet opp med :)



Selv om jeg ofte er Fan an noe mer sofistikerte urmerker - så kommer jeg alltid tilbake til Breitling som en av de bedre
"hverdagsklokkene" å ha på armen.

BT

Her har du den 3mm større

Navitimer 01 (46 mm) - Breitling - Instruments for Professionals
 
45 år gammel Navitimer tilbake fra spa. Herlig følelse å få denne tilbake i ship shape. Stor takk til @Arcticboy for godt utført arbeid!

84397338-B8BC-4ADE-98C9-50888024A7A0_zpsv4htxr1u.jpg
 
Redigert av en moderator:
Fikk prøve denne limited varianten med bronseskive på Bjerke i går... Heeelt nydelig!

(Bilde fra interwebben)
breitling-navitimer-01-bronze-limited-edition.jpg
 
@boenna_69: kan du forklare meg alle de skolene på navitimeren? Kjenner igjen tachymeteren, men ikke alle de andre. Bruker du dem? :p
 
Redigert av en moderator: