Breitling-tråden

Har tenkt til å kjøpe en bad ass - klokke, og har etter en del runder kommet til at breitling chronomat er bølletøff. Også har den jo inhouse urverk :)

Kontaktet min faste leverandør i urmaker jørgensen.
Bildene kom som perler på en snor.


Valgets kvaler. Enten blåskive med sorte subdials (blankpolert kasse) eller flying fish (matt kasse), som har helt sort skive.

I-landsproblem, men synes er jævlig vanskelig å fatte en beslutning.


Andre som kan bidra kunnskap og erfaring?

Har hatt en Chronomat 44 delgull med hvit skive og gull subdials før jeg ble medlem her på TS. Skal se om jeg kan rote frem et bilde av den senere :D
Tar meg stadig i å savne den. Veldig god kvalitetsfølelse i pushere og verket på den. Og det er unektelig stas med merkbart lenger gangreserve enn mange klokker.
Breitling er i mitt hode polert! Den synes, og det skal den virkelig gjøre :D
Var jeg deg hadde jeg gått for den polerte med blå skive og svarte subdials. Og med lenke da! Heller komplettere med en gummi og en skinnrem ved siedn av. Breitling har ålreite priser på sånt :)
 
B01 med gull/stålkombo og brun skive. Ser helt rått ut på den creatoren Breitling har på nettsiden sin ihvertfall. Pen klokke, njaaa. Sykt badass? Oh yes!

Var ikke helt feil med perlemor heller
Skjermbilde2014-01-23kl154742_zps24f036d5.png
 

Takk, @Lyngutt!
Har finstudert denne mange ganger, men har kommet til at det holder med en TT i 116613 (pluss at jeg har en helgull gmt). Må bli noe i stål.

Synes egentlig alternativene er ganske få når budsjettet er begrenset. @Tagliano har jo en flott zenith el primero til salgs, men 45,5 mm er nok for stort for meg.

Mogens har denne - Jaeger LeCoultre Master Compressor Chrono Ceramic - 44mm. Prøvd den, likte den, men i så fall må perrelet skeleton chrono selges. Vet ikke om jeg kan selge den altså :eek:
 
Redigert av en moderator:
Chronomat 41 er veldig fin! Muligens mer velproporsjonert enn 44. Samtidig tror ueg kanskje jeg hadde gått for 44 i kjøpssammenheng hehe. Er jo helt rå! Spesielt diskret er de jo uansett ikke ment å være ;)

Hadde egentlig ikke trodd det da jeg skrev dette, men her er resultatet av underbevissheten ;)

 
Navitimer 01 vs. Montbrillant 01

Hei, har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med. Hva er egentlig forskjellene mellom Breitling Navitimer 01 og Montbrillant 01? Jeg ser at Navitimeren har en spennende historie, mens Montbrillanten vet jeg egentlig ikke så mye om. Siden jeg ikke kan som mye om historien skal jeg ikke uttale meg om det historiske aspektet rundt klokkene, men de nåværende modellene har hvertfall etter hva jeg kan forstå samme in-house urverk, og samme funksjoner. Navitimeren er 43mm, mens Montbrillanten er 40mm. Jeg har lenge egentlig vært på jakt etter en Navitimer, spesielt på grunn av designet og den spennende historien, men har alltid syntest at den har vært i største laget. Når jeg nå da kom over Montbrillanten virker den jo som den perfekte klokke. Men hva er historien bak klokken, og er det noen andre forskjeller jeg ikke har lagt merke til? Takk for svar :)
 
Redigert:
Hei, har et spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med. Hva er egentlig forskjellene mellom Breitling Navitimer 01 og Montbrillant 01? Jeg ser at Navitimeren har en spennende historie, mens Montbrillanten vet jeg egentlig ikke så mye om. Siden jeg ikke kan som mye om historien skal jeg ikke uttale meg om det historiske aspektet rundt klokkene, men de nåværende modellene har hvertfall etter hva jeg kan forstå samme in-house urverk, og samme funksjoner. Navitimeren er 43mm, mens Montbrillanten er 40mm. Jeg har lenge egentlig vært på jakt etter en Navitimer, spesielt på grunn av designet og den spennende historien, men har alltid syntest at den har vært i største laget. Når jeg nå da kom over Montbrillanten virker den jo som den perfekte klokke. Men hva er historien bak klokken, og er det noen andre forskjeller jeg ikke har lagt merke til? Takk for svar :)

Montbrilliant er en gammel Breitling kronograf fabrik/bygning, klokka er en hyllest til den. Den henter inspirasjon fra 40-tallet. -tror jeg.
 
Har tenkt til å kjøpe en bad ass - klokke, og har etter en del runder kommet til at breitling chronomat er bølletøff. Også har den jo inhouse urverk :)

Kontaktet min faste leverandør i urmaker jørgensen.
Bildene kom som perler på en snor.

Jeg handler også av Jørgen, og kommer til å fortsette med det!!
Kjøpte nylig denne av han. Leser at du syns den er litt stor, men mulig du venner deg til den (så lenge den ikke er WAY tooo much for deg da :))
Jeg er uansett så fornøyd som jeg kan bli med denne klokken :)
Legg ut bilde da du har handlet da ;)



 
Storfornøyd!

Da har jeg endelig fått klokken som jeg har siklet på en god stund!

Har vært flere ganger innom AD og testet et par forskjellige Breitling klokker. Har også vært innom andre ADer for å teste andre klokke merker for å kjenne på følelsen, men jeg følte at Breitling var det jeg ville ha. Dette etter å ha prøvd andre merker hos AD'er. Som dere kanskje forstår så var det Breitling jeg fikk en god følese for ganske tidlig. Dermed ble det en tur innom AD som selger Breitling for å teste Navitimer og Montbrillan. Tok bilder av begge og har sett på disse bildene på mobilen for å vurdere hva jeg likte best. Dermed ble en ny tur etter et par uker med vurdering bildene av klokken for å teste Navitimer klokken på armen da jeg synes det var vanskelig å ta en vurdering av å se på bildene om klokken passet bra. Da jeg tok den på armen å fikk studert denne, da så jeg jo at dette passet perfekt! Dermed var valget gjort og jeg er storfornøyd med at det ble denne klokken jeg gikk for! :D

Gikk for Breitling Navitimer 01 på Navitimer lenken, men lenken hadde ikke AD på lager så den er bestilt fra Breitling og fikk dermed en annen skinnreim med klokken som jeg kan bruke til Navitimer lenken ankommer! Dermed har jeg noe å bytte i mellom som da ikke er så galt :)


IMG_3081_zps4734af1b.jpg


IMG_3075_zps721f3364.jpg
 
Redigert:
Joda, jeg kjøpte en breitling i slutten av januar, @Rost :)
http://www.tidssonen.no/forum/galleriet-8/sjulis-ur-4133/index17.html

Din gmt er forøvrig feeet.

@Cube Wow, gratulerer med flott navitimer med herlig urverk. Denne modellen er jo en klassiker, og jeg lurer faktisk på om jeg må ha inn en etterhvert. Det skjer ikke i år. Har jo rukket å kjøpe tre klokker allerede, og skal nyte dem. Kos deg med nyervervelsen :)
 
Redigert av en moderator: