Har lest de fleste svarene i denne tråden, mange gode og interessante meninger og spådommer. Noen tror det blir en liten dupp i prisene for at de så skal øke igjen om relativt kort tid, få år for eksempel.
Selv er jeg så heldig at jeg opplevde krisen på 80 og begynnelsen av 90-tallet, som var vesentlig mer alvorlig enn den for 12 år siden, men ikke så alvorlig som krisa på 30-tallet, som de fleste ikke vet så ekstremt mye om.
Krisa på 30-tallet var meget alvorlig, og har i ettertid blitt forklart delvis med at myndighetene ikke gjorde så mye for å hjelpe til med økonomiske redningspakker.
Den krisa som nå kommer kan selvsagt vise seg å gå over relativt fort, men jeg frykter det motsatte. Det positive!? er nok at myndighetene i alle land er vilige til å gå ekstremt langt i å hjelpe, men det er jo ikke mye krutt igjen når renta allerede har vært ekstremt lav i over ti år, så etter mitt syn kan dette gå skikkelig galt.
I Norge er arbeidsledigheten visstnok allerede den verste siden 30-tallet, etter bare en uke. Det er dramatisk.
Når det gjelder priser på klokker tror jeg vi får et fall som vil være stort, og det vil vare lenge.
Jeg tror det er sunt, de siste 12 årene har vært en unaturlig situasjon, man skulle latt bankene gå konkurs i 2008, og latt markedet ordne opp selv. Hadde man gjort det hadde vi vært i en bedre situasjon i dag.
Jeg frykter den verste krisen siden 30-tallet, men håper selvsagt at jeg tar grundig feil.