Auksjon på en 116610LN på klokkeriet, høyeste bud er 86500,- spent på hva den lander på.., Identisk klokke (Lervik 2013) gikk for 92k i desember 2019
Oppdatering, gikk for 90250,-
Auksjon på en 116610LN på klokkeriet, høyeste bud er 86500,- spent på hva den lander på.., Identisk klokke (Lervik 2013) gikk for 92k i desember 2019
Prisen på brukte ''lukus'' klokker vil synke som en sten.
Spesielt av stål.
''Eksperter' 'påstår at krisen for 90 år siden blir en bagatell i forhold til i dag og kommende tid til frem til sommer, Eternamaniac
Vil bankene, finanssystemer og ikke minst seddel-valører som Euro, dollar og krone, overleve?
Og hva med demokratiet?
Central Banks Are Struggling To Save The Global Financial System
Skal ikke han kjøpe en Pepsi da...?Men two tone Bluesey går klar av fallet?
Mente han var hissig på grøten en periode om å kjøpe en Pepsi, men at den var for dyr. Dét kan jo ordne seg...snart.Han har en TT Bluesy.
Har han? Det har jeg ikke fått med meg.Han har en TT Bluesy.
Mente han var hissig på grøten en periode om å kjøpe en Pepsi, men at den var for dyr. Dét kan jo ordne seg...snart.
Mente han var hissig på grøten en periode om å kjøpe en Pepsi, men at den var for dyr. Dét kan jo ordne seg...snart.
Hvem er han?
Takk, men ikke bekymre deg på mine vegne. Jeg klarer meg. Kjøpe ittn'o på krita, lærte min gamle far meg...Men two tone Bluesey går klar av fallet?
Er ikke valutasikring noe denne bransjen gjør? Er vel rimelig åpenbart for en bedrift med kostnader i en valuta og inntekter i en annen.i mange bransjer hvor en norsk representant leverer et produkt importert fra utlandet, har jeg sett de setter kontraktsummen basert på en valutakurs.
Har lest de fleste svarene i denne tråden, mange gode og interessante meninger og spådommer. Noen tror det blir en liten dupp i prisene for at de så skal øke igjen om relativt kort tid, få år for eksempel.
Selv er jeg så heldig at jeg opplevde krisen på 80 og begynnelsen av 90-tallet, som var vesentlig mer alvorlig enn den for 12 år siden, men ikke så alvorlig som krisa på 30-tallet, som de fleste ikke vet så ekstremt mye om.
Krisa på 30-tallet var meget alvorlig, og har i ettertid blitt forklart delvis med at myndighetene ikke gjorde så mye for å hjelpe til med økonomiske redningspakker.
Den krisa som nå kommer kan selvsagt vise seg å gå over relativt fort, men jeg frykter det motsatte. Det positive!? er nok at myndighetene i alle land er vilige til å gå ekstremt langt i å hjelpe, men det er jo ikke mye krutt igjen når renta allerede har vært ekstremt lav i over ti år, så etter mitt syn kan dette gå skikkelig galt.
I Norge er arbeidsledigheten visstnok allerede den verste siden 30-tallet, etter bare en uke. Det er dramatisk.
Når det gjelder priser på klokker tror jeg vi får et fall som vil være stort, og det vil vare lenge.
Jeg tror det er sunt, de siste 12 årene har vært en unaturlig situasjon, man skulle latt bankene gå konkurs i 2008, og latt markedet ordne opp selv. Hadde man gjort det hadde vi vært i en bedre situasjon i dag.
Jeg frykter den verste krisen siden 30-tallet, men håper selvsagt at jeg tar grundig feil.