Dagens kjøpetips

http://media.watchfinder.co.uk/news...e=emailCampaign&utm_medium=email&utm_content=

Kanskje mulig å plukke opp en fin klokke til en bra pris her?:D
"Our fantastic ‘Make An Offer’ is back. For just one week, you can choose the price you want to pay across a selection of 1,000 watches, including Rolex, Breitling and Omega, plus many more besides. If you want to make an offer on a watch, simply find the one you want, click ‘Make An Offer’, and that’s it."
 
Auksjoner gjennom chrono24 er sikkert ikke av de tryggeste, men de har idag en auksjon av diverse Rolexer. Her må noen med bedre kunnskap gjerne arrestere meg, men er ikke dette en potensielt grei pris for en redsub?
http://chrono24.auctionata.com/intl/o/79206/rolex-oyster-perpetual-date-submariner-ref-1680-around-1972

Husk bare at på auksjon så tilkommer hammerslagsgebyr, og på Auctionata så er dette 20%. I tillegg så tilkommer VAT på 23 %. Ved import til Norge, så utgår selvfølgelig den, men så tilkommer da isteden 25% norsk MVA.

Når det gjelder sikkerheten, så er klokkene vurdert av Auctionata, og det pleier å være gode beskrivelser fra de folka. Les den, så står det nok svart på hvitt om det skulle være et problem med den.
 
  • Liker
Reaksjoner: timeless1971
Husk bare at på auksjon så tilkommer hammerslagsgebyr, og på Auctionata så er dette 20%. I tillegg så tilkommer VAT på 23 %. Ved import til Norge, så utgår selvfølgelig den, men så tilkommer da isteden 25% norsk MVA.

Når det gjelder sikkerheten, så er klokkene vurdert av Auctionata, og det pleier å være gode beskrivelser fra de folka. Les den, så står det nok svart på hvitt om det skulle være et problem med den.

Ja, regnet med hammergebyr og MVA, og skulle den gå for estimat, vil den inn til Norge havne på +/- 65 K. Sett litt på KS her, og det er ikke altfor mange tilsvarende eksemplarer som har blitt solgt i det siste, hvor salgssummen er oppgitt. Så om det er en grei pris eller ikke, har jeg ingen videre formening om, da jeg personlig ikke er på utkikk etter en. Men før jeg nå undersøkte litt nærmere, trodde jeg at redsubs lå høyere i pris enn denne.
Derfor tenkte jeg det var greit å nevne den her :)
 
Har lyst å anskaffe meg ein Rolex.
Og likar ekstremt godt Rolex Explorer 2.
Men, ser det er ENORM gjennomtrekk av disse på sonen.
Dette er jo fordel for meg som ønsker å kjøpe med tanke på å finne eit fint eksemplar etc.
MEN, er det nokon grunn til dette?
Virker jo som dette er flippeklokke nr.1 for tida(!?)
 
Tror du legger for mye i det @Oddemann. I gitte og ulike tidsintervall, vil det ofte være en kluster av en type klokke som er på TS marked. Noen ganger er det Exp 2, andre ganger Tudor Submariners - eller rett og slett en haug av Submariners. Det betyr ikke at noen av modellene er mindre verdt. :)

Og, husk at det innen Exp 2 finnes 4 vanlige modeller (og 2 uvanlige) - så bare innen "Exp 2" betegnelsen er det en del valg. ;)

Stol på din egen magefølelse og kjøp den modellen du liker. Så enkelt som det. Lykke til. :)
 
Redigert av en moderator:
@Oddemann, Du er ikke alene om å digge Explorer II. Selv er jeg på jakt etter den perfekte 42mm Polar. Vet det ligger en ute nå, men til den prisen, er den skremmende nær nypris. Jeg synes ikke det er så stort gjennomtrekk av disse. Sub ligger jo også stadig ute for salg, men det er jo fortsatt en meget populær klokke.

Som nevnt av loevhagen, kjøp den du liker! Jeg var så dum å selge min Explorer II Polar for et par år siden for å finansiere nye sprell. Har angret siden den gang..
 
Redigert av en moderator:
Jeg driver også å titter på Explorer 2. Jeg bytter mellom å like den nye og den gamle utgaven best, men det som er sikkert er at det blir en med hvit skive. Blir ikke noe kjøp enda riktignok. Mulig det blir en Seamaster Great White som en slags ventepølse først.
 
Jippi, første post, etter 3år med snoking!

Ser det ligger en Daytona i gull og stål på finn for salg til 60k. Har alltid hatt veldig lyst på en, men er redd jeg ikke får solgt den igjen for en fornuftig sum i tilfelle den så kalte flippesyken inntrer.
Hva mener folket om det? Er 60k en sum jeg kan forvente å få igjen ganske kjapt, eller er den mer utsatt for å bli liggende i forhold til feks en sub eller explorer?
Takk for svar :)
 
Jippi, første post, etter 3år med snoking!

Ser det ligger en Daytona i gull og stål på finn for salg til 60k. Har alltid hatt veldig lyst på en, men er redd jeg ikke får solgt den igjen for en fornuftig sum i tilfelle den så kalte flippesyken inntrer.
Hva mener folket om det? Er 60k en sum jeg kan forvente å få igjen ganske kjapt, eller er den mer utsatt for å bli liggende i forhold til feks en sub eller explorer?
Takk for svar :)

Velkommen :)

Regner med at du sikter til denne? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=52277388&searchclickthrough=true&searchQuery=daytona - jeg tror du vil få solgt den igjen dersom (les: når) flippesyken inntrer. Jeg har hatt to SS Daytonaer, og fått solgt begge enkelt. TT (two tone) er nok noe mer tungsolgt en SS (husker en tilsvarende lå en stund her på K/S). TT passer for noen, mens det er showstopper for andre. Personlig har jeg en GMT i TT og er veldig fornøyd med det.

Jeg tror prisen er grei. Kanskje finnes det litt prutningsmonn dersom den ikke har hatt service (annonsen er jo håpløst mangelfull). Hvor vidt du vil tape ved evt. flipping, avhenger av markedet på salgstidspunktet. Jeg tror uansett at det ikke blir mange lappene, og for mange føles det nok tryggere å handle via K/S her, sammenlignet med Finn.no.

Forøvrig, TT Daytona er nok mer utsatt for å bli liggende, sammenlignet med sub eller explorer - men så er det jo alltid et spørsmål om pris ;)