Dagens kjøpetips

"It is in gorgeous condition, however, it does not run."

Jeg tror deler og kompetanse på disse er vanskelig tilgjengelig og nokså dyrt. Så det som kan se ut som et røverkjøp kan fort bli grisedyrt. Og helt ærlig - den er stygg som nøkken!

Hva salgs verk sitter i disse da!? Syntes den var kul jeg da men! Om det skulle være håpløst å få i gang så er det nok ikke noe bra kjøp! :p
 
Nå kan ikke jeg så mye om Omega, men er ikke dette samme sak?

det er samme sak.
bare ett års forskjell mellom den 105.012 og den 145.012 ( marginale forskjeller mtp baklokket).
kr. 17.000,- for en 321 er ikke dumt ( spesielt når man slipper å tenke på internasjonal frakt, mva, toll osv.)

red. : litt sent ute ;)
 
36mm. Mener dette var uten krone, skal få dobbeltsjekket når jeg kommer hjem.

Mitt eksemplar er i samme stand som denne, for de av dere som er nysgjerrig. :)

Stresset hverdag... Litt seint men: størrelsen på en vintage Hamilton 600 er 36mm UTEN krone.

Så da har vi i alle fall fått det etablert... :)
 
Hva salgs verk sitter i disse da!? Syntes den var kul jeg da men! Om det skulle være håpløst å få i gang så er det nok ikke noe bra kjøp! :p

Prisen og tilgjengeligheten på service er en ting, en annen er service-intervallene. Kjenner ikke til de elektroniske verkene til Omega, men vet av erfaring at IWC sine elektroniske verk fra 70-tallet typisk har en service-rate på en gang i året. Minst.

Dette er en av grunnene til at disse går for såpass lave priser vil jeg tro... Elektroniske verk var teknologisk sett et hvileskjær før kvarts-verkene kom, og de bærer preg av det.
 
Vintage 18k gull Tudor Prince, anyone? Selv med 34mm bør dette fungere godt som et dressur. Er det bare meg, eller ser gullet litt rødt ut?

https://www.blomqvist.no/nettauksjon/nettobjekt/RL/Smykker-lommeur-og-armbaandsur/130696

erez