Dagens kjøpetips

Snakket idag med en som har hatt samme modell som denne(mulig at det er denne han har eid). Han mener den er kraftig overpriset...

Dersom historien er korrekt har neppe han du har snakket med hatt en helt lik. Riktignok en antagelse, men....

Dette blir i så fall litt milsub vs gammel 5513 sammenligning ;)
 
Dersom historien er korrekt har neppe han du har snakket med hatt en helt lik. Riktignok en antagelse, men....

Dette blir i så fall litt milsub vs gammel 5513 sammenligning ;)

Ser hvor du vil, og skjønner deg godt. Det er nok ikke sånn denne gangen;) Beklager om jeg hører litt bastant ut, men har ingen grunn til å tvile på hans opplysninger. Han er klokkesamler og har den mest imponerende samlingen av ur jeg noensinne har sett. Om han sier han har eid samme modell(han tar garantert ikke feil av modellene), så stoler jeg 100% på dette.

Men dette sporer litt av i en "kjøpstips" tråd, beklager det. Uansett et utrolig flott ur:D
 
Ser hvor du vil, og skjønner deg godt. Det er nok ikke sånn denne gangen;) Beklager om jeg hører litt bastant ut, men har ingen grunn til å tvile på hans opplysninger. Han er klokkesamler og har den mest imponerende samlingen av ur jeg noensinne har sett. Om han sier han har eid samme modell(han tar garantert ikke feil av modellene), så stoler jeg 100% på dette.

Men dette sporer litt av i en "kjøpstips" tråd, beklager det. Uansett et utrolig flott ur:D

Hehe, det kan som jeg sa også tenkes du har rett :p.

Spørsmålet er dog egentlig om denne modellen faktisk finnes overhodet og det er vist ikke helt konsensus om det ute i verden enda... Maybe it does, maybe it doesn't.

Poenget er jo dog uansett at denne modellen i seg selv er ganske så sjelden, en A serie (som på alle måter er den første) er meget sjelden og kostbar og noe "før A" vil være enda mer kostbart.. Og nettopp derfor er det litt omstridt da det jo typisk er lurt å forfalske noe som er mest verdifullt av alt (ref fake daytonas med WINNER24 på baklokket osv).

Uansett tilfelle en meget interessant klokke og det hadde vært utrolig morsomt om historien faktisk var helt korrekt. Jeg vil gjette på at en tidlig, normal og komplett og LNIB før C serie fort kan koste 100-150k. Noe "før" det igjen.... hvem vet ?
 
JlC KUPP!!!!!!!!

Tore, eller andre med sort skrift på klokkekontoen bes ringe denne til moderlandet ASAP Zulu!!
SJEKK PRIS - 3050 USD!!!
Dette er IMHO en dressklokke som har vasket seg (som vi sa på 50-tallet, ikke sant, Minuteman? ;))

orig.jpg

orig.jpg


TimeZone : Sales Corner » JAEGER Le COULTRE MASTER CONTROL DATE
 
Redigert:
Jeg syntes du burde utdype dine argumenter her.....?

Annonsen er mistenkelig lik den Explorer II som ble annonsert her for noen uker siden, hvor det var den vanlige historien om at han ikke bodde i Norge, men gjerne sendte hvis en Escrow-service som ingen hadde hørt om, men som var verdens tryggeste kunne passe på pengene osv.....

Min umiddelbare reaksjon når jeg så den var at det er samme annonsør (så jeg antar det var det Christian også tenkte), uten at jeg skal kalle dette noe som helst....
 
Annonsen er mistenkelig lik den Explorer II som ble annonsert her for noen uker siden, hvor det var den vanlige historien om at han ikke bodde i Norge, men gjerne sendte hvis en Escrow-service som ingen hadde hørt om, men som var verdens tryggeste kunne passe på pengene osv.....

Min umiddelbare reaksjon når jeg så den var at det er samme annonsør (så jeg antar det var det Christian også tenkte), uten at jeg skal kalle dette noe som helst....

Så bra;) Nå er bare spørsmålet hva den gjør i kjøpstips-tråden:rolleyes:
 
Så bra;) Nå er bare spørsmålet hva den gjør i kjøpstips-tråden:rolleyes:

Jeg synes det må være greit å poste tvilstilfeller i denne tråden. Det er jo ikke lenge siden noe mange trodde var svindel (SD til 39k) viste seg å være et trygt - og godt(!) kjøp.
Nå så jeg ikke akkurat denne annonsen, så jeg vet ikke hvor åpenbar sketchy den var, men vi tåler vel en og annen tvilsom annonse?