Dagens kjøpetips

30-4.jpg


Omega Speedmaster Michael Schumacher Limited Automatic Chronograph Men's Watch | eBay

Gikk fort den der, gitt. :)
 
Snakket idag med en som har hatt samme modell som denne(mulig at det er denne han har eid). Han mener den er kraftig overpriset...

Den er dobbelt så dyr som den burde være. Ganske nøyaktig faktisk.
Dette er vel rett og slett en AP RO a-serie?
Dette var tungsolgte greier da den ble solgt, og ikke umulig at finn-klokken har gått til gråmarked og derfor ikke har serienummer lenger. Imho er dette noe som isåfall senker prisen, og ikke øker den.
Tror 110.000 er korrekt pris om man vil selge før påske.
 
Den er dobbelt så dyr som den burde være. Ganske nøyaktig faktisk.
Dette er vel rett og slett en AP RO a-serie?
Dette var tungsolgte greier da den ble solgt, og ikke umulig at finn-klokken har gått til gråmarked og derfor ikke har serienummer lenger. Imho er dette noe som isåfall senker prisen, og ikke øker den.
Tror 110.000 er korrekt pris om man vil selge før påske.

Poenget her er jo at dette påstås å være en pre-a serie som gjør at sammenligning med a-serie er helt meningsløst og kan forsvare prisen.

Men det står og faller jo på at historien som oppgis faktisk er korrekt og jeg har ikke klart å finne noe på verdensveven som snakker om dette overhodet. Men det trenger jo ikke bety at det er hverken riktig eller galt.

Hele greia er litt mystisk.
 
Poenget her er jo at dette påstås å være en pre-a serie som gjør at sammenligning med a-serie er helt meningsløst og kan forsvare prisen.

Men det står og faller jo på at historien som oppgis faktisk er korrekt og jeg har ikke klart å finne noe på verdensveven som snakker om dette overhodet. Men det trenger jo ikke bety at det er hverken riktig eller galt.

Hele greia er litt mystisk.

Det _kan_ strengt tatt være denne (WatchNet: Luxury Time: FS: Vintage Audemars Piguet Royal Oak Jumbo Pre-A Ref. 5402 AP at 6), som hadde en prisantydning på 32 KUSD fra en fyr som selger endel klokker. Med 25% mva blir dette 40 KUSD som er rundt 230 KNOK ifølge min app. (Den ble visstnok senere avertert for 26.5KUSD: WIS-Market.com: FSOT: Vintage Audemars Piguet Royal Oak Jumbo Ref. 5402 AP at 6)
 
Bra find!

Ja det kan jo stemme.

Dersom historien er korrekt blir det i hvert fall feil å sammenligne med aserier etc.